تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814663156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جان باختن دو زائر ايراني در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶ق.ظ)
جان باختن دو زائر ايراني در عراق موج - رئيس سازمان حج و زيارت از تجمع بيش از 1000 زائر بدون ويزا در مرزهاي خروجي ايران خبر داد و در ادامه جان باختن دو زائر ايراني در عراق را بر اثر سانحه تصادف را تأييد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج،سعيد اوحدي درباره سانحه تصادفي که روز گذشته در «حله» رخ داد، افزود: بر اثر برخورد يک دستگاه تريلي با خودرو «ون» حامل زائران ايراني در حله عراق، متاسفانه دو تن کشته و هشت نَفَر ديگر مجروح شدند که عمليات مربوط به انتقال آن‌ها به کشور درحال انجام است.
او پس از بازديدي که روز گذشته از مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه داشت، از ترافيک سنگين جمعيت در مرز مهران خبر داد و توصيه کرد که در صورت امکان زائران اولويت خود را براي خروج از کشور به مرزهاي چذابه و شلمچه و پس از آن به مهران اختصاص دهند.
وي خدمات‌رساني به زائران را در سه مرز، در سطح عالي توصيف کرد و افزود: مشکلي که باعث کندي حرکت زائران شده، حضور افراد فاقد ويزا است. در مرز مهران شاهد تجمع حدود هزار زائر بوديم که بدون ويزا به اين گذرگاه مراجعه کرده بودند، تعدادي از آن‌ها آمده بودند که از مهران ويزا بگيرند، درصورتي که بارها گفته شده اين امکان در مرزها وجود ندارد.
اوحدي افزود: تعدادي از اين زائران مجبور شدند به شهرهاي خود برگردند. گروه ديگري هم بودند که به شايعات توجه نشان داده و به مرز آمده بودند که شايد بدون ويزا اجازه خروج دريافت کنند.
او همچنين با اشاره به حضور حدود ۸۰۰ زائر بدون ويزا در گذرگاه‌هاي چذابه و شلمچه، ادامه داد: در بازديدهاي مرزي، شاهد حضور گروهي ۳۰۰ نفره از اصفهان و شيراز بوديم که به شخصي به عنوان مدير گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ويزا بگيرد و گروه جلوتر و بدون ويزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود. تجمع اين أفراد هم سبب آزار خودشان مي‌شود و روند حرکت و خدمات‌رساني به زائران اصلي را هم کند مي‌کند.
وي در ادامه با اعلام اينکه تا کنون بيش از ۶۰۰ هزار زائر ايراني وارد خاک عراق شده‌اند، از موافقت دولت عراق با افزايش زمان صدور ويزا تا ۹ آذرماه خبر داد و گفت: روزانه نزديک به ۱۰۰ هزار ويزاي عراق در کنسولگري‌ها و دفاتر راه‌اندازي شده به اين منظور صادر مي‌شود. ميانگين زمان صدور هر ويزا سه تا چهار روز است اما اگر هر دفتر و کنسولگري عراق روزانه 2000 ويزا صادر کند، زائري از اين سفر محروم نمي‌ماند.
وي اضافه کرد: رحم خدا محمود وند - محمد محمدوند و محمد ترکاشوند نيز سه مجروح اين حادثه هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن