تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد جامع ارسنجان - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی فارس: مسجد جامع ارسنجان   یکی از مهم ترین مساجد جامع استان فارس بی شک مسجد جامع ارسنجان می باشد که از لحاظ معماری بهترین عناصر در آن استفاده شده است به طوری که نحوه ی محکم قرار گرفتن طاق های آن روی ستون ها مثال زدنی است تا حدی که می توان گفت از حوادث طبیعی در امان خواهد ماند. از اصلی ترین تکنیک های معماری را در مسجد جامع می توان یافت و این بنا با مسجد جامع میمند قابل مقایسه می باشد. مسجد جامع ارسنجان در خیابان سعیدیه ارسنجان و در نزدیک مدرسه سعدیه واقع شده که از نوع معماری آن می توان حدس زد که مربوط به دوره ی صفوی است.  
جاهای دیدنی فارس مسجد جامع ارسنجان (۳)
  شکل و نمای مسجد به این گونه است که بعد از ورود به داخل آن شاهد شکل دو ایوانی آن خواهید شد که ایوان جنوبی یا شبستان مسجد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.دو شبستان هم در قسمت جنوبی و شرقی مسجد قابل مشاهده است که سقف شان با گنبدی کوچک پوشیده شده است.شکل ساخت شبستان ها حالت خاصی دارند چینش آجر ها در وسط شبستان به صورت خفته و راسته در یک ستون و در یک ردیف و با استفاده از طاق ها شکل و فضای بسیار زیبا و دیدنی را برای علاقه مندان و گردشگران به وجود آورده است. مسجد جامع ارسنجان در تاریخ یک مرداد هزار و سیصد و هشتاد و شش به عنوان یکی از آثار ملی ایران به شماره ثبت ۱۹۳۰۱ به ثب رسید و در سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. نکته: هم اکنون در این مسجد همه روزه به روی علاقه مندان به آثار تاریخی و گردشگران باز می باشد.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 1.8 از 5 (از مجموع 2 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن