تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819198241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تفکر بسیجی داعیه‌دار جهاد علمی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تفکر بسیجی داعیه‌دار جهاد علمی
پیشروی حرکت علمی با تفکر و روحیه بسیجی، قطع به یقین مراحل توسعه را بیش از پیش سرعت خواهد بخشید.

خبرگزاری فارس: تفکر بسیجی داعیه‌دار جهاد علمی



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وقتی از بسیج و خلوص نیت سخن به میان می‌آید، به یاد ایثار رزمندگان می‎افتیم که در این راه از جان و مال خود گذشتند و راه دفاع از مرز و بوم را طی کردند. آن روزها بسیجیان در عرصه دفاع از وطن پیشگام شدند و امروز نیز باید در وادی علم و دانش سرآمد باشند، به طور حتم با ورود بسیج به عرصه علمی و پژوهشی می‌توان راه توسعه را از مسیر دیگری پیمود. امروز راه توسعه هر کشوری از رهگذر رشد علمی می‌گذرد به طوری که با حرکت‌های رو به رشد می‌توان توسعه و سازندگی را رقم زد. مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر ارتقای رشد علمی کشور داشتند، زیرا یکی از ارکان قدرت ایران در عرصه جهانی و انتقال آرمان‎های این نظام در گرو توسل به جبهه علم و دانش است.
همه می‌دانیم هر کشوری از توان علمی و فناوری بالایی برخوردار باشد، توسعه و پیشرفت نیز به سرعت بیشتری محقق می‌شود که در این راستا اگر با تفکر و روحیه بسیجی پیش رفت، قطع به یقین مراحل پیشرفت نیز بیش از پیش طی خواهد شد. بسیجیان در عرصه علمی چه در کسوت یک استاد دانشگاه، چه معلم و چه در لباس دانشجو و دانش‌آموز باید ضمن ارتقای سطح علمی خود، مهارت‌ها و تجارب خود را در هر نقطه علمی بالا ببرند تا چرخ‌ تولید، خودکفایی و استقلال کشور به حرکت درآید.
بر این اساس تنی چند از شخصیت‌های علمی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد چگونگی رشد علمی با تفکر و روحیه بسیجی؛ نظرات خود را بیان کردند. *بسیجی باید عامل باشد عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی در رشته شیمی و فیزیک نیز با بیان اینکه اعضای بسیج هر جایی که وارد شود مشکل‌گشا خواهد بود، اظهار کرد: در کشور ما 10 میلیون نفر عضو بسیج هستند که هر جایی که وارد شوند، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.
حسین علی زارعی بیان کرد: بسیجیان زمانی اثرگذار هستند که برای کار خود وقت گذاشته و ضمن دقیق و منظم بودن بتوانند تحول ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیج یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی به فرمان امام تشکیل شد و این مسئله تصمیم هوشمندانه‌ای از سوی ایشان بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌ بیان کرد: الان ما در زمانی هستیم که بسیجی باید در عرصه علم و فناوری کار کند و از حرکت با سرعت علمی دنیا عقب نماند، مهمترین کار بسیج در این عرصه ورود به حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه است.
وی راهکار حرکت سریع علمی در کشور را حاصل زحمات شبانه‌روزی دانست و گفت: باید نیروهای علمی خود را با همدلی و هم‌افزایی برای پیشرفت کشور به کار بگیریم.
زارعی در خصوص تفکر بسیجی دانشجویان و الگوگیری خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دانشگاهی، بسیجی‌وار پای کار باشند، دانشجویان نیز چنین عملکردی خواهند داشت. وی اضافه کرد: اعمال مسئولان باید در راستای سخنان آنها باشد زیرا اگر خلاف عمل کنند نتیجه‌ای جز دلزدگی برای جوانان نخواهد داشت.
این استاد بسیجی با بیان اینکه باید در هر محیطی متناسب با شرایط زمان حرکت کرد، تصریح کرد: وقتی در سطح دانشگاه به مسائل علمی و در صنعت به فناوری و در بازار به کسب و کار توجه شود، پیشرفت نیز حاصل می‌شود.
زارعی با اشاره به اینکه باید مسئولان حرف و عملشان یکی باشد، افزود: مردم نیز انتظار دارند بسیجی عامل باشد زیرا اگر خودش عمل نکند، نمی‌تواند از مردم نیز انتظار داشته باشد.
  *راه‌ مقابله با استکبار در تقویت روحیه علمی ـ پژوهشی علی‎اکبر کاووسی مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک، مدرس دانشگاه فرهنگیان و دبیر ریاضی دبیرستان امام صادق(ع) و امام خمینی(ره)، نفر دوم الگوهای تدریس در استان، رتبه سوم در رشته تکواندو و مدیر نمونه استان در سال جاری است.
این معلم بسیجی در ابتدای سخنانش در زمینه چگونگی ورود بسیج به عرصه علمی ـ پژوهشی کشور و تقویت بنیه علمی اظهار کرد: ما در آن بخش‌ها و برهه‌هایی که با تفکر بسیجی پیش رفتیم و به جوان‌های خود اتکا کردیم تقریبا به قله‌های‌های رفیعی دست یافتیم.
علی‌اکبر کاووسی بیان کرد: کشور ما در زمینه علوم هسته‌ای، نانو و هوافضا جزو قدرت‌های جهان است و تنها تفکر بسیجی و شعار «ما می‌توانیم» باعث شد به این مراحل از پیشرفت برسیم.
وی ادامه داد: در سازمان بسیج فرهنگیان عضوگیری فرهنگیان به صورت فعال و پویا انجام می‌شود به طوری که 70 درصد فرهنگیان همدان عضو بسیج هستند.
این معلم بسیجی در خصوص راه‌های مقابله با استکبار و تقویت روحیه علمی ـ پژوهشی بیان کرد: بارها رهبری بر پیشرفت علمی مبتنی بر اسلام ناب محمدی تأکید کرده‌اند و همین اتکا به دین اسلام باعث قدرت گرفتن علم شده است.
وی ادامه داد: اگر دانشجویان، اساتید و فرهنگیان به آن بخش از علوم که موجب قدرتمندی کشورمان می‌شود، دست یابند، ضمن الگو شدن برای سایر جوامع، در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت.
کاووسی رشد علمی کشور را در حال حاضر یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با استکبار دانست و گفت: ما باید جدیدترین مقالات علمی را ارائه بدهیم و در این زمینه مرجع باشیم. وی ادامه داد: معلمان بسیجی باید روش‌های تدریس نو همراه با خلاقیت را به کار بگیرند زیرا این خود باعث تربیت دانش‌آموزان و در آینده دانشجویان خلاق و مبتکری برای کشور خواهد شد که می‌توانند در رشد علمی کشور سهیم باشند.
این بسیجی با تأکید بر اینکه روش تدریس ما باید روش اکتشافی هدایت یافته باشد، افزود: دانش‌آموزان چهار مقطع تحصیلی نیز باید با این روش کار کنند تا ضمن علم‌آموزی کارآفرین باشند و جامعه به سمت جلو حرکت کند.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان بالقوه بوده و در مدارس بالفعل می‌شود، افزود: ما باید امید را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم و با خودباوری به حرکت خود ادامه دهیم.
وی آموزش و پرورش را مهمترین نهاد برای پایه‌ریزی جهاد علمی کشور دانست و گفت: با بکارگیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحقق منویات رهبری را نیز خواهیم داشت.
کاووسی با بیان اینکه در سازمان بسیج فرهنگیان، یک گروه منسجم با تفکر بسیجی وجود دارد خاطرنشان کرد: هر مدیری برای پیشبرد اهداف انقلاب و دستورات رهبری باید تفکر بسیجی داشته باشند. *مهمترین وظیفه هر دانشجو خودسازی است حمیدرضا عسگری مزین، فارغ‌التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه بوعلی و دانشجوی ارشد مدیریت شهری دانشگاه علوم تحقیقات، رتبه پنجم جشنواره جوان خوارزمی کشوری، مولف کتاب شگفتی‌های ریاضی که عنوان کتاب سال دانش‌آموزی در سال 89 شد و مخترع شیر آبگرمکن الکترونیکی است.
این دانشجوی بسیجی با بیان اینکه سال 89 با ورود به دانشگاه عضو بسیج شدم، اظهار کرد: تفکر و روحیه بسیجی موجب شد ترغیب به ادامه فعالیت دهم و پشتکار خودم در زمینه علمی را فزونی بخشم.
حمیدرضا عسگری با بیان اینکه تفکر بسیجی باید در جامعه دانشگاهی شکل گیرد تصریح کرد: اگر روحیه بسیجی به معنای واقعی در دانشجو شکل بگیرد، در همان مرکز علمی که فعال است می‌تواند بهترین و بیشترین کارایی را داشته و پیشرفت کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون کمیت دانشجو رو به فزونی و کیفیت روند رو به پایینی دارد، روحیه بسیجی می‌تواند اثرگذار بوده و ارتقای سطح علمی را به دنبال داشته باشد.
این دانشجوی بسیجی مهمترین وظیفه هر دانشجو را خودسازی دانست و گفت: هر فردی در وهله نخست باید ابتدا خود را ساخته و به آن سطح از علم و دانایی برسد تا بتواند در ادامه کار نیز، موفقیت را از آن خود کند.
وی با بیان اینکه کارهای علمی با روحیه بسیجی موجب حرکت مثبت آن می‌شود، افزود: اگر اقتصاد مقاومتی در اقتصاد و علم را در نیازمند نبودن به کشورهای دیگر پیش بگیریم، کمک بزرگی به استکبارستیزی خواهیم کرد.
عسگری با بیان اینکه رشد علمی باید در اولویت کار دانشجوی بسیجی باشد، بیان کرد: دانشجویان باید با ارتقای بصیرت سیاسی و تهذیب نفس، فهم و آگاهی خود را از مسائل روز دنیا بالا ببرند و با ورود در هر عرصه‌ای برای رشد و توسعه کشور تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این راه انتظار دانشجویان حمایت دلسوزانه مسئولان است که اکنون آن‌طور که باید اتفاق نمی‌افتد.

*دانش آموزان بسیجی از کار فرهنگی و جهادی عقب نمانند
مریم آرمیون، یکی از دانش‌آموز بسیجی در مقطع پیش دانشگاهی و رئیس مجمع بسیج فاطمی استان همدان است که البته در سرودن اشعار آیینی هم دارای رتبه‌های استانی و کشوری است.
این دانش‌آموز بسیجی با بیان اینکه حضور نخبگان و فرهیختگان با تفکر  بسیجی در محورهای مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی و ... تاثیرگذار است، اظهار کرد: جوانان بسیجی در عصر انقلاب و دفاع مقدس به همه اثبات کردند چطور می‌توانند با روحیه بسیجی و اعتماد به نفس و توکل به خدا موفق باشند و به تولید و پیشرفت دست یابند.
مریم آرمیون ادامه داد: پیشرفت‌های هسته‌ای، نانو و مقالات علمی و پژوهشی و ادبی هر کدام شاهدی بر توانمندی و تأثیر مثبت حضور بسیجیان در پیشرفت و پویایی امروز است. وی گفت: ایران مهد پرورش جوانان مستعد، نخبه و فعال است اما این توانمندی باید در مسیری درست قرار بگیرد که آن همان، خط بسیج است.
آرمیون با بیان اینکه نخبگان بسیجی با برگزاری انتخابات وارد شوراهای شهرستانی، استانی و مجامع کشوری می‌شوند، گفت: شورای بسیج مجال خوبی برای پرورش نیروهای خوشفکر است.
وی با بیان اینکه پیشتازی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باید از اهداف بسیجیان باشد، افزود: استکبار به دنبال در اختیار گرفتن فناوری‌ها و علم دنیاست که باید این حصار را شکست و از آنها عقب نماند.
عضو شورای بسیج دانش‎آموزی با بیان اینکه یک بسیجی فردگرا نیست و اهداف ملی و کلی را در نظر می‌گیرد، گفت: برای رسیدن به این اهداف باید ولایتمدار و بصیر بود.
وی با بیان اینکه جهاد علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری، دینی، نظامی و... در کنار هم ضامن پویایی است، بیان کرد: ما دانش‌آموزان از مسئولان امر انتظار راهنمایی و انتقال تجربیاتشان را داریم تا برای اداره کشور توانمند شویم. گزارش از سیده فریده حسینی انتهای پیام/89003/

http://fna.ir/F1CGJP





94/09/04 - 16:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن