تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812897910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه ابراهیم خان - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی سمنان: خانه ابراهیم خان   در هفتاد کیلومتری شمال سمنان در روستایی به نام ملاده از توابع شهرستان مهدی شهر خانه ابراهیم خان که به شکارگاه ملاده نیز معروف می باشد قرار دارد. این خانه که از دو ساختمان بسیار بزرگ شکل گرفته در یک باغ بسیار زیبا و دلنشین و به فاصله تقریبی پنجاه متر از یک دیگر ساخته شده اند. نمای بیرونی این دو ساختمان از آجر و گچ ساخته شده در صورتی که در مصالح اصلی آن از آجر و خشت استفاده شده است.ساختمان ها دارای دو طبقه هستند که هر طبقه از تعداد اتاقهای زیادی که با راهرو به یکدیگر ارتباط دارند تشکیل شده است. شکل و نوع گچ بری در دیوار های اتاقها و ایوان ها حالت خاص و زیبایی را به نمای آن داده است. روی دیوار ها نقاشی های زیبایی هستند که به آن جلوه خاصی داده هر چند که وجود شومینه های کوچک در فضای داخلی آن به این زبیایی افزوده است.  
جاهای دیدنی سمنان خانه ابراهیم خان (۴)
  ساختمان ها دارای حیاط بزرگی می باشند که درختان سرسبز و زیبا سر تا سر آن را بر گرفته است که البته یکی از این ساختمانها که در بخش غربی می باشد در گذشته مرمت و بازسازی شده است. این ساختمان ها را ابراهیم خان حاکم وقت دو دانگه و چهار دانگه منطقه برای سکونت خود و فرزندانش ساخته بود که بعد از پسرش تا قبل از کشته شدن در این ساختمان سکونت داشت. البته بعد از کشته شدن پسر ابراهیم خان که اسماعیل خان نام داشت بازماندگان ساختمان های مذکور را به حال خود رها کرده و از آنجا کوچ کردند.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن