تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812961154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به بيماري ديابت يکي از ضرورت‌هاي دانش بشري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۸ب.ظ)
آيت الله رفسنجاني: توجه به بيماري ديابت يکي از ضرورت‌هاي دانش بشري است موج - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به بيماري ديابت را يکي از ضرورت‌هاي دانش بشري دانست و خطاب به پزشکان و مسوولان مربوط گفت: وظيفه شماست که به عنوان دانشمندان در کنار دولت‌ها به مردم کمک کنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجمع تشخيص مصلحت نظام، هاشمي رفسنجاني دوشنبه شب در ديدار جمعي از ميهمانان خارجي همايش راهبردي ديابت که در سالن همايش‌هاي سازمان مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، ديابت را «وباي خاموش» توصيف کرد و با ابراز تأسف از رشد ساليانه اين بيماري در کشورهاي جهان، تحمل اين مرض و دارو و درمان بيماري ديابت را براي فقرا بسيار مشکل دانست و افزود: مشکل اين بيماران پس از شناسايي آغاز مي‌شود و اگر به دياليز برسد که مشکل دوچندان مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اهداف تأسيس بنياد بيماري‌هاي خاص که غيردولتي است، خطاب به پزشکان خارجي گفت: در سازمان ملل متحد و ديگر مجامع جهاني کمک کنيد تا داروهاي اين بيماري ارزان‌تر و سريع‌تر به بيماران برسد.
وي با ابراز علاقه و آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي و بنياد بيماري‌هاي خاص براي کمک در جهت پيشگيري و درمان بيماري ديابت، تأکيد کرد: بايد هم براي بهداشت عمومي و هم تأمين داروها کمک کنيد.
هاشمي رفسنجاني با تشکر از اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي برپايي بهتر اين همايش، گردهمايي پزشکان و متخصصان را مهم دانست و اظهار اميدواري کرد که نتيجه اين همايش دو روزه، براي جوامع انساني مفيد باشد.
در آغاز اين مراسم، دکتر باقر لاريجاني، معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ضمن ارائه گزارشي از چرايي و چگونگي همايش و ترکيب ميهمانان خارجي و کشورهاي متبوع آن‌ها، توضيحاتي درباره برنامه‌هاي کشور براي پيشگيري و درمان بيماران ديابتي داد و گفت: اين نوع همايش‌ها باعث مي‌شود که مجموعه سياست‌گذاران و مردم به بيماري ديابت توجه کنند.
حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، هم گزارشي از اهداف و روند تأسيس اين دانشگاه ارائه و خاطرنشان کرد: اين دانشگاه يک ميليون و 700 هزار دانشجو، 17 هزار استاد، 7600 کارگاه و آزمايشگاه، حدود 20 ميليون مترمربع فضاي آموزشي و در 5 کشور واحد خارجي دارد.
وي با اعلام آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي براي همکاري تحقيقاتي با مراکز پژوهشي دنيا افزود: با بيش از 400 واحد در سراسر کشور، پراکنده‌ترين و بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان است.
قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور نيز در سخناني، تلاش براي تعميق و استمرار مسائل مربوط به سلامت ملت‌ها را يکي از ضروري‌ترين کارهاي دولت‌ها دانست و از دانشگاه آزاد اسلامي براي برگزاري اين همايش قدرداني کرد.
در ادامه اين مراسم، تالانت‌بيک باتير علي اف، وزير بهداشت قرقيزستان، با بيان علل و عوامل گسترش بيماري ديابت در جوامع انساني، توسعه فرهنگ کتابخواني و نشريات علمي را يکي از راه‌هاي افزايش آگاهي مردم دانست و گفت: اقدامات پيشگيرانه براي کم کردن هزينه‌ها ضروري است و کار ايران براي درمان ديابت ستودني است.
مازيار دوستدار، قائم مقام شرکت نوو نورديسک که بزرگ‌ترين شرکت در زمينه داروهاي ديابت است، با تشريح برنامه‌ها و فعاليت‌هاي شرکت گفت: اميدوارم بيماران ديابتي در ايران هر روز وضع بهتري در مسير درمان داشته باشند.
بروتلند، معاون رئيس سازمان بهداشت جهاني در امور بيماري‌هاي غيرواگير، نيز گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين سازمان جهاني ارائه کرد و گفت: ايران در اين زمينه فعال بود و اقدامات ارزشمندي انجام داد و من به ايرانيان تبريک مي‌گويم.
وجيه ريزوي، فوق تخصص غدد آمريکا و رئيس انجمن IMI در آمريکا، هم با توضيح مشکلاتي که بيماري ديابت براي انسان‌ها ايجاد مي‌کند، ابراز اميدواري کرد بر اساس برنامه پزشکي ايران در سال‌هاي آينده اين بيماري مهار شود.
کبير، مسوول بيمه سلامت کشور، نيز در سخناني برگزاري اين همايش را در راستاي نظام بيماري‌هاي غيرواگير دانست و گفت: فکر مي‌کنم اقدام جمهوري اسلامي براي عملي کردن سند بيماري‌هاي غيرواگير گام مهمي است و اعتقاد داريم که بايد از منابع خود حفاظت، و اميدواريم در بيمه‌هاي پايه بسته‌هاي خدماتي لازم را به مردم ارائه کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن