تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد نخستین واحد اختصاصی بازیافت گاز مایع کشور در پالایشگاه تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ایجاد نخستین واحد اختصاصی بازیافت گاز مایع کشور در پالایشگاه تبریز استان‌ها > آذربایجان شرقی - مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: برای نخستین بار در کشورواحد تصفیه گاز مایع تولیدی واحد ایزوماکس در پالایشگاه تبریز با استفاده از توان داخلی طراحی، ساخت و راه اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مهندس محمدباقر دخیلی در مراسم بهره برداری این پروژه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از توانمندی و خلاقیت داخلی جهت طراحی و اجرا بدون ارز بری در شرایط تحریم و تحقق اقتصاد مقاومتی از افتخارات اجرای این پروژه است. وی ادامه داد: با اجرای این طرح برج عریان کننده گاز مایه در واحد ایزوماکس برای نخستین بار در داخل واحدهای پالایشگاهی کشور توسط مهندسان و کارکنان این شرکت در تبریز طراحی و ساخت شده است. دخیلی، ظرفیت تصفیه گاز مایع این واحد را چهار هزار و 300 متر مکعب در ماه برشمرد و اظهار کرد: برای اجرای این پروژه در حدود 100 میلیارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده بود که به جهت استفاده از تجهیزات داخلی شرکت و توان مهندسان و کارشناسان این شرکت هزینه تمام شده آن به دو میلیارد ريال کاهش یافت. وی گفت: با راه اندازی این واحد محصول گاز مایع ( LPG) تولیدی پالایشگاه با بیش از 33 هزار تن در سال در مناطق دور دست خانگی و شبکه سوخت رسانی حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی استفاده از امکانات بلااستفاده و سرمایه های راکد شرکت برای ساخت و تجهیز این واحد، کاهش مصرف نفت سفید و گازوئیل بعنوان کاهنده ویسکوزیته نفت کوره به میزان بیش از 50 میلیون لیتر در سال و روزانه دو میلیارد و 200 میلیون ريال سوددهی این واحد را از جمله مزایای اقتصادی آن عنوان کرد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به فعالیت های زیست محیطی این شرکت، گفت: کاهش قابل توجه انتشار گازهای آلاینده به محیط زیست به تبع کاهش shut downهای واحد گوگردسازی با اجرای این طرح و حذف مصرف سالیانه 33 هزار تن گاز مایع از سبد سوختی پالایشگاه و جایگزینی آن با گاز طبیعی از مزایای زیست محیطی این پروژه است.

کلید واژه ها: استان آذربایجان شرقی - گاز -




سه شنبه 3 آذر 1394 - 13:31:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن