تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد «مردان اسطوره اي» بر تحکيم اتحاد ايران و روسيه در قبال سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۳ب.ظ)
بازتاب ديدار پوتين با مقام معظم رهبري در رسانه هاي غربي؛ تاکيد «مردان اسطوره اي» بر تحکيم اتحاد ايران و روسيه در قبال سوريه موج - گروه بين الملل
ولاديمير پوتين روز گذشته پس از ورود به تهران براي شرکت در اجلاس سران GECF، به ديدار مقام معظم رهبري رفت که مشروح ديدار پوتين با آيت الله العظمي خامنه اي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.
رهبر معظم انقلاب در اين ديدار تاکيد فرمودند که سياست هاي آمريکا در منطقه تهديدي براي دو کشور ايران و روسيه به شمار مي رود و افزودند که طرح بلندمدت آمريکايي ها سلطه بر سوريه و پس از آن کل منطقه است.

رويترز در اين مورد گزارش داد که مارک تونر، سخنگوي وزارت خارجه ايالات متحده پس از ديدار ولاديمير پوتين و مقام معظم رهبري در جمع خبرنگاران گفت: موضع رهبر معظم انقلاب در اين ديدار در ادامه مواضع ايشان، که پيش از اين وجود داشته، مورد تاکيد قرار گرفته که نشان از هوشمندي و تسلط کامل ايشان بر تحولات آمريکا و منافع ايالات متحده است.
رويترز افزود: آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار از تلاش هاي پوتين براي «خنثي سازي توطئه هاي واشنگتن» قدرداني کرد.
در همين راستا، رويترز سريع ترين نتيجه سفر پوتين به تهران را لغو ممنوعيت فروش تجهيزات اتمي روسيه به ايران از سوي وي دانست و افزود که پوتين پس از اين اقدام گفت که موسسات روس قادر به تامين تجهيزات و همچنين سرمايه و دانش مورد نياز ايران هستند.

وال استريت ژورنال پس از ديدار پوتين با مقام معظم رهبري، تيتر مطلب خود را به گفتگوي طرفين در مورد سوريه اختصاص داد و نوشت که پوتين بواسطه اين ديدار به دنبال تحکيم اتحاد روسيه و ايران در قبال بحران سوريه است.
وال استريت ژورنال در مطلب خود به تيتر رسانه هاي سوريه و لبنان اشاره کرد که در تائيد ديدار پوتين با مقام معظم رهبري، اين ديدار را به «ملاقات مردان اسطوره اي» تشبيه کردند. اين رسانه آمريکايي با اشاره به اين موضوع تاکيد کرد دو طرف در اين ديدار از مواضع ايالات متحده و ساير کشورهاي غربي در قبال بحران سوريه به شدت انتقاد کردند.

از سوي ديگر خبرگزاري اينترفاکس نيز به نقل يکي از سخنگويان کرملين نوشت: در ديدار پوتين با رهبر معظم انقلاب، طرفين تاکيد کردند که قدرت هاي جهاني نبايد خواسته هاي سياسي خود را بر روند حل بحران سوريه تحميل کنند و اين روند بايد متوقف شود.

اکسپرس تريبون نيز از قول يکي از مقامات کرملين (که نام وي ذکر نشده) نوشت: پس از ديدار ولاديمير پوتين با رهبر معظم انقلاب، ايران و روسيه متفق القول هرگونه «مداخله و توطئه خارجي» براي کنار گذاشتن دولت سوريه را محکوم کرده و با آن مخالفت کردند.
اين رسانه نوشت: سخنگوي کرملين پس از اين ديدار، آن را «کاملا سازنده» دانست و تاکيد کرد که دو کشور در موضوه سوريه «اتحاد و اتفاق نظر» دارند.
اکسپرس تريبون در مورد اهميت اين ديدار نيز نوشت: پوتين پس از ورود به تهران، به طور مستقيم و پيش از حضور در اجلاسي که به منظور آن به تهران سفر کرده بود، به ديدار رهبر معظم انقلاب رفت.

اسپوتنيک روسيه نيز در مورد اين ديدار نوشت: آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار با ولاديمير پوتين با اشاره به شکست آمريکا در دستيابي به اهدافش در سوريه از طريق نظامي، افزود که آمريکا اينک در صدد تحقق اهداف خود در خاک سوريه از طريق سياسي است.

از سوي ديگر فرانس پرس با تاکيد بر سخنان رهبر معظم انقلاب در اين ديدار مبني بر اهميت خنثي سازي تهديدات آمريکا و ساير کشورهاي غربي در منطقه از طريق همکاري متقابل، افزود: آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار با رئيس جمهور روسيه تاکيد کرد که رئيس جمهور روسيه با راي مردم اين کشور با ديدگاه هاي سياسي، مذهبي و اقوام مختلف در قالب يک انتخابات سراسري انتخاب شده و آمريکا نمي تواند انتخاب مردم سوريه را ناديده بگيرد.

بلومبرگ نيز پس از ديدار پوتين با رهبر معظم انقلاب نوشت: رئيس جمهور روسيه در ديدار با آيت الله العظمي خامنه اي تاکيد کرد که هيچ کس از خارج از سوريه نمي تواند به مردم اين کشور هيچ گونه دولت و يا هيچ شخصي را براي زمامداري دولت در اين کشور، تحميل کند و تنها مردم سوريه بايد در اين مورد تصميم گيري کنند.

گفتني است؛ تقديم هديه رئيس جمهور روسيه به مقام معظم رهبري، نکته اي بود که تمامي رسانه هاي غربي در مورد اين ديدار به آن اشاره کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن