تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798575644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت هزار میلیارد ریالی از صنایع الکترونیک کشور تا پایان امسال/ ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
حمایت هزار میلیارد ریالی از صنایع الکترونیک کشور تا پایان امسال/ ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از پیش بینی حمایت هزار میلیارد ریالی از صنایع الکترونیک کشور تا پایان امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: حمایت هزار میلیارد ریالی از صنایع الکترونیک کشور تا پایان امسال/ ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان بوشهر گفت: وجود چندین واحد آموزشی و پژوهشی، پارس جنوبی و نیروگاه اتمی و پتانسیل خوب نیروی انسانی از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود که باید بتواند سهم خود در اقتصاد دانش بنیان کشور را مشخص کند.
وحدت افزود: استان بوشهر باید بکوشد که بر پایه دانش بومی استان با رفع نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی، در داخل استان ایجاد ثروت کند. وی با تاکید بر ضرورت نفوذ فناوری در حوزه‌های سنتی و صنایع قدیمی گفت: در همین ارتباط شرکت‌های دانش بنیان استان باید بتوانند با دانش خود و فناوری‌های پیشرفته نیازهای بخش‌هایی مثل صیادی را رفع کنند و تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید را برای استفاده عرضه کنند. مدیرعامل صحا با تاکید بر اینکه بخش صنایع الکترونیک در اقتصاد دانش بنیان و در تولیدات صنعتی کشور حوزه جدی است، تصریح کرد: نیروی انسانی تحصیل کرده یکی از مزیت‌های ارزنده این بخش است چراکه بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های برق، الکترونیک و IT تحصیل کرده‌اند. همچنین این حوزه دارای ارزش افزوده بالایی است و به عنوان صنعت پاک با مسائل زیست محیطی نیز سازگار است. وی با اشاره به فعالیت صحا زیر نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت الکترونیک صنعت مادر در بخش عمده‌ای از صنایع «های تک» کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از ١٥ سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار دهد. به گفته وی وزرای صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از جمله اعضای مجمع صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک هستند. مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با بیان اینکه تاکنون هزار طرح صنایع الکترونیک مورد حمایت صندوق قرار گرفته است، افزود: از این تعداد بیش از ٨٠٠ طرح با موفقیت به اتمام رسیده است و بخش عمده فعالیت‌های صندوق نیز شامل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه بوده است. وی با اشاره به افزایش 25 میلیون دلاری سرمایه صحا با کمک و همیاری دولت تدبیر و امید گفت: در همین راستا برنامه ریزی صورت گرفته که تا پایان سال جاری بتوان هزار میلیارد ریال از طرح‌های مختلف صنایع الکترونیک کشور حمایت صورت گیرد.
به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صحا از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه‌ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی حمایت می‌کند. وی با اشاره به ضرورت تعیین سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد کشور گفت: صنعت الکترونیک به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های صنایع پیشرفته ظرفیت‌های بهتر و بیشتری را در مقایسه با حوزه های دیگر دارد تا نقش و سهم بیشتری را در اقتصاد دانش بنیان و به تبع آن در اقتصاد مقاومتی ایفا کند چراکه در این بخش زیرساخت های مورد نیاز از جمله نیروی انسانی متخصص در کشور وجود دارد و بهترین دانشجویان در رشته‌های برق، الکترونیک، کامپیوتر و IT در دانشگاه‌ها تحصیل کرده و می‌کنند.
وحدت درباره ویژگی‌ ضمانت نامه‌های صحا به عنوان یکی از تسهیلات ویژه صندوق تصریح کرد: صدور ضمانت نامه به عنوان یکی از خدمات صحا با دید حمایت از شرکت‌های صنایع الکترونیک، بدون سپرده اولیه برای شرکت در مناقصه، پیش پرداخت و حسن انجام تعهدات صورت می‌گیرد و بر اساس مصوبه دولت، ضمانت نامه‌های صحا برای شرکت‌های دولتی معادل ضمانت نامه‌های بانکی است. وی با اشاره به اولویت‌های حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: اجرایی‌شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فعال‌سازی ارائه خدمات کارشناسی، حمایت از توسعه بازار به ویژه بازارهای خارجی و جذب و انتقال دانش فنی، ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک(J.V.) با تولیدکنندگان مطرح جهانی، همکاری‌های بین‌المللی، اخذ تأییدیه‌های داخلی و جهانی، توسعه صادرات، تولید بدون کارخانه، تاسیس آزمایشگاه‌های مرجع و ارائه خدمات صنعتی در زمره برنامه‌های عملیاتی صحاست. * ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر همچنین در این نشست سیدحسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر اینکه توجه به دانش راهگشای بسیاری از مسائل کشور استان خواهد بود،گفت: ظرفیت های خوبی در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وجود دارد که باید استان بتواند از تسهیلات و خدمات صندوق در راستای رشد و پیشرفت بوشهر بهره مند شود.
وی ادامه داد: وجود ظرفیت‌های خوب صنعتی مانند پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر در استان می تواند زمینه ساز به کارگیری دانش، تحقیقات و پتانسیل استان در این صنایع پیشرفته باشد.
حسینی در ادامه از ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان بوشهر خبرداد و گفت: با مصوبه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) استان بوشهر به همراه استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و یزد میزبان تاسیس مناطق ویژه علم و فناوری خواهند بود. انتهای پیام/



94/09/03 - 11:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن