تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804585010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه آرمان: استعفاي دلواپس سيب‌زميني!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: روزنامه آرمان: استعفاي دلواپس سيب‌زميني!

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشت: روز گذشته مجلس مانند هميشه آرام آغاز شد اما تا وقتي آرام بود كه مهدي كوچك‌زاده عضو جبهه پايداري به پشت تريبون نرفته بود. او ديروز استعفا کرد و زماني كه كوچك‌زاده پشت تريبون از استعفا صحبت كرد چهره نمايندگان متعجب شد و منتظر شدند تا بدانند او براي چه، چنين تصميمي گرفته است. تا اينكه معلوم شد علت استعفاي عضو جبهه پايداري «سيب‌زميني» است. او در اخطاري، نسبت به امحا و دفن 1700تن سيب‌زميني براي جلوگيري از كاهش قيمت آن اعتراض و با تقديم استعفاي خود از نمايندگي مجلس كناره‌گيري كرد. براي نمايندگان مجلس دليل استعفاي كوچك‌زاده غريب بود، چون تاكنون سابقه نداشته نماينده‌اي براي سيب‌زميني استعفا دهد! كوچك‌زاده ديروز گفت: طبق اخبار مكرر و موثق، اطلاع يافتم كه رئيس تعاوني روستايي استان فارس اعلام كرده 1700تن سيب‌زميني را براي جلوگيري از افت قيمت، امحا و دفن كرده است. وي تصريح كرد: ما اين عمل را كه الگوبرداري از اقتصاد سرمايه‌داري است، خلاف شرف و وجدان انساني مي‌دانيم و به مسئولان مربوطه خصوصا وزير كشاورزي تذكر مي‌دهم. وي در بخش ديگري از سخنانش خطاب به لاريجاني اظهار داشت: آقاي دكتر در كشوري كه مردمش از گرسنگي به فحشا كشيده مي‌شوند، كدام بي‌شرافتي به خود اجازه مي‌دهد 1700تن سيب‌زميني را امحا كند؟! سپس علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اخطار كوچك‌زاده، گفت: اخطار بايد در موضوع بحث مجلس مطرح شود، نه راجع به موضوعات ديگر؛ ما الآن در بحث بيمه هستيم، شما بايد وقت مي‌گرفتيد تا صحبت مي‌كرديد، اگر كسي خلافي مي‌كند شما نبايد خلاف كنيد؛ اخطار بايد راجع به دستور باشد. سپس كوچك‌زاده نسبت به وارد ندانستن اخطارش توسط لاريجاني اعتراض كرد و چون ميكروفنش قطع شده بود، با صداي بلند نسبت به اقدام رئيس مجلس در عدم همراهي با اخطار وي انتقاد كرد و گفت: استعفا مي‌دهم، اين مجلس اسلامي نيست.
 كسي نگران استعفاي شما نيست!
علي لاريجاني نيز در پاسخ به وي گفت: شما هم مثل بقيه كه وقت مي‌گيرند در آخر جلسه اخطار خود را بيان مي‌كنند، بايد اين كار را مي‌كرديد، شما اخطار خود را بيان كرديد و بنده گفتم كه وارد نيست. وي همچنين خطاب به كوچك‌زاده كه مي‌گفت استعفا مي‌دهم، اظهار کرد: استعفا مي‌خواهيد بدهيد، بدهيد، كسي نگراني ندارد، مرا نمي‌توانيد تهديد كنيد، شما اخطار مي‌دهيد، من مي‌گويم اخطارتان وارد نيست و شما تهديد به استعفا مي‌كنيد! در نهايت كوچك‌زاده با حضور در جايگاه هيات رئيسه برگه استعفاي خود را روي ميز علي لاريجاني گذاشت و صحن علني پارلمان را ترك كرد اما برگشت و اظهار داشت: كسي كه استعفا مي‌دهد مقررات دارد. كسي نمي‌تواند به دلخواه مجلس را ترك كرده و برود در اين صورت غيبت محسوب مي‌شود. من كه غايب نيستم! وي افزود: رئيس مجلس موظف است اين استعفا را فردا (امروز) اعلام وصول كند و مجلس هم رأي بدهد كه من بروم. آن موقع ما قانونا موظفيم مجلس را ترك كنيم. نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: اين جوسازي‌ها، شايعات و فحاشي‌ها نسبت به من ادامه خواهد داشت ولي من به خدا واگذار مي‌كنم. وي در ادامه اضافه كرد: وقتي مي‌بينم نمي‌توانم حرفم را در مجلسي كه جاي حرف زدن است بگويم چه لزومي براي ماندن وجود دارد؟ نماينده تهران در مجلس ادامه داد: اين جوي كه راه انداخته‌اند و گفته مي‌شود كه من از استعفاي خود پشيمان شده و بازگشته‌‌ام صحت ندارد. مجلس كه دلبخواهي نيست؛ ما همه اعتراضمان به همين است كه كسي حق ندارد مجلس را به دلخواه اداره كند. نمايندگان هم حق ندارند دلخواهي رفتار كنند. کوچک‌زاده در ادامه تاكيد كرد: همه استعفاي ما به خاطر اين است كه قانون در كشور دارد زير پا گذاشته مي‌شود آن هم در مركز قانون. نكته قابل توجه در جلسه ديروز مجلس اين بود كه تنها نماينده اروميه در مجلس درباره استعفاي كوچک‌زاده سخن گفت. نادرقاضي‌زاده در تذكر با استناد به ماده 95 آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار داشت: در اين ماده اشاره شده زماني كه نماينده‌اي استعفاي خود را به رئيس مجلس مي‌رساند، بايد رئيس مجلس در نخستين جلسه علني آن را اعلام كرده و سپس آن را در دستور كار خود قرار دهد. وي همچنين خطاب به رئيس مجلس گفت: شما بايد بر اساس آنچه سوگند ياد كرده‌ايد، عمل كنيد چرا كه اكنون استعفاي آقاي كوچك‌زاده مطرح شده و بايد به آن رسيدگي شود؛ استعفاي اين نماينده بر اساس مشكلات كشاورزان زحمتكش صورت گرفته چراكه وضعيت آنها بسيار اسفبار است. قاضي‌پور همچنین يادآور شد: امروزه محصولاتي مانند انگور و سيب بر زمين مانده و دولت بايد اين موارد را تعيين تكليف كند، مجلس 10 ميليارد دلار به وزارت نيرو براي مهار آب‌هاي مرزي پول اختصاص داده است كه بايد دولت براي آن راهكاري در نظر بگيرد. سپس علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: حال كه هفته آينده مجلس جلسه علني ندارد، اما با ايشان صحبت خواهيم كرد.
 واکنش نمایندگان به بازگشت کوچک‌زاده  نکته قابل توجه در جلسه دیروز واکنش نمایندگان به بازگشت کوچک‌زاده بود که جالب‌ترین آن واکنش پیرموذن بود وقتی که می‌گفت تازه از دستش راحت شده بودیم که برگشت! این در حالی است که در‌‌ همان بدو ورود کوچک‌زاده، بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس به سمت او حرکت کرد و با تعجب پرسید: چرا برگشتی؟! با این حال شاید جالب‌ترین واکنش نسبت به بازگشت کوچک‌زاده را باید در رفتار پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین جستجو کرد که پس از بازگشت نماینده مستعفی تهران خود را به او رساند و با صدای بلند و در حالی که می‌خندید نسبت به بازگشت کوچک‌زاده واکنش نشان داد. پیرموذن که روی لبه صندلی کوچک‌زاده نشسته بود و او را در آغوش می‌فشرد و می‌خندید، با نشان دادن او به خبرنگاران فریاد می‌زد کوچک‌زاده برگشته است... پیرموذن همچنین رو به خبرنگاران با صدای بلند گفت: تازه از دست او راحت شده بودیم، خوشحال شده بودیم اما کوچک‌زاده برگشته است.
 چرا استعفا کرد؟
مشخص است استعفاي روز گذشته كوچك‌زاده براي سيب‌زميني نبوده و موضوعات ديگري در پشت پرده وجود دارد. به هر حال اكنون گروه‌هاي سياسي فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را آغاز كرده‌اند و در اين ميان جبهه پايداري وضعيتي نامشخص دارد چرا كه از يكسو دفاتر اين جبهه در شهرهاي ديگر ليست انتخاباتي مي‌‌دهند و از سوي ديگر درتهران شنيده می‌‌شود كه اين جبهه، تمایل به پيوستن به اردوگاه اصولگرايي دارد. شايد استعفاي كوچك‌زاده در جلسه روز گذشته مجلس براي اين بوده كه بگويد جبهه پايداري از حق اقشار مختلف دفاع مي‌كند و همانطور كه قاضي‌پور گفت او به فكر كشاورزان است. به هر حال كشاورزان هم داراي حق راي هستند‍! اما گمانه ديگر اين است كه سيبل هجمه كوچك‌زاده به سمت علي لاريجاني در جايگاه رئيس مجلس است چون او پس از استعفايش به فارس گفته است: «رئيس مجلس كاملا خودسرانه و ديكتاتورمآبانه عمل مي‌كند و تمام بندهاي آيين‌نامه را زير پا مي‌گذارد. ما وقتي حقوق ملت را فرياد مي‌زنيم هم اجازه حرف زدن نمي‌دهد. هنگامي كه حقوق ملت ناديده گرفته مي‌شود براي چه نماينده باشيم؟» لاريجاني در جلسه ديروز مجلس تنها به كوچك‌زاده تذكر داده بود كه در زمان خودش بايد موضوع استعفا را مطرح مي‌كرد و طرح اين مساله در زماني كه بحث ديگري مطرح است، خلاف قانون است اما ظاهرا كوچك‌زاده موضوع را برعكس ديده است و انگ بي‌قانوني به رئيس مجلس مي‌زند. به هر حال در بي‌قانوني عمل كردن جبهه پايداري مي‌توان مثال‌هايي را آورد از جمله اينكه وزارت كشور به جبهه پايداري مجوز فعاليت نداده بلكه به حزب پايداري مجوز داده اما اعضاي آن بي‌توجه به اين مساله هنوز از واژه جبهه استفاده مي‌كنند. حال بايد منتظر جلسه امروز مجلس و تصميم لاريجاني درباره اعلام وصول استعفاي كوچك‌زاده بود اما از حالا احتمال مي‌رود كه اين موضوع نتيجه‌اي به دنبال نخواهد داشت و تنها يك تاکتیک سياسي كوچك‌زاده به نفع جبهه پايداري است.
 60 امضا برای بررسی استعفا
به دنبال استعفای مهدی کوچک‌زاده، یکی از نمایندگان مجلس از جمع‌آوری امضا برای بررسی این استعفا خبر داد. مهرداد بائوج لاهوتی اظهار کرد: برخی نمایندگان با جمع‌آوری امضا به دنبال بررسی استعفای خارج از نوبت کوچک‌زاده هستند. به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکنون 60 امضا برای بررسی استعفای کوچک‌زاده جمع شده است. کوچک‌زاده نیز در واکنش به خبر جمع‌آوری 60 امضا از سوی نمایندگان برای بررسی استعفای خارج از دستور وی اظهار کرد: بنده در اعتراض به رویه‌های غیراسلامی که در کشور جاری شده استعفا دادم. کوچک‌زاده در ادامه تاکید کرد: نمایندگان می‌توانند برای حتی اعدام بنده امضا جمع‌آوری کنند، بنده نمی‌توانم در مقابل آنها حرفی بزنم. وی بیان کرد: اگر هیات‌رئیسه مجلس می‌خواهد براساس قانون عمل کند باید فردا صبح در صحن علنی مجلس استعفای بنده را اعلام وصول کند.



سه شنبه, 03 آذر 1394 ساعت 09:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن