تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه و نظرات پیشکسوتان در برنامه‌های فرهنگی همدان لحاظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان:
دیدگاه و نظرات پیشکسوتان در برنامه‌های فرهنگی همدان لحاظ شود

کراپ‌شده - شورای شهر همدان


شناسهٔ خبر: 2977151 - سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
استانها > همدان

همدان – رئیس شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه بسیاری از نکات فرهنگی در هنر لحاظ شده است، گفت: باید دیدگاه و نظرات پیشکسوتان در برنامه‌های فرهنگی لحاظ شود. به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نظری شامگاه دوشنبه در صحن شورای شهر همدان بابیان اینکه شورای شهر از جمع مردم است و در راستای توسعه شهر در همه زمینه‌ها ازجمله فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت: دیدگاه‌های پیشکسوتان در زمینه‌های مختلف راهنمای مسئولان است. وی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند در شهر چه مسائلی می‌گذرد و بسیاری مواقع شاعران نکاتی را مطرح می‌کنند که ازنظر مسئولان دورمانده است، گفت: وقتی طبع شعر شاعران بروز می‌کند به موادی می‌پردازند که توجه به آن‌ها اثرات زیادی بر جوامع می‌گذارد. نظری بابیان اینکه درگذشته افرادی بی‌نظیر در حوزه شعر و ادب در همدان وجود داشتند که مغفول مانده و بروز و ظهور نکرده‌اند، گفت: شاید اثر ادبی این افراد در کتابخانه‌ها مانده و خاک می‌خورد وی با تأکید بر اینکه باید جامعه خود را با مفاخر و بزرگان خود آشنا کنیم و پیشکسوتان و بزرگان عرصه هنر آن‌ها را به مردم معرفی کنند، گفت: تا زمانی که افراد نسبت به شهر و پیشینه همدان شناخت نداشته باشند نمی‌توانند به‌خوبی تعریف و مردم را آگاه کنند.  نظری با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از هنرمندان همدان کمک گرفته و نظر آن‌ها اعمال می‌شود، گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان شناختی از بزرگان و لهجه شهر ندارند و با آن بیگانه هستند و باید از افراد پیشکسوت برای آگاه‌سازی این قشر بهره گرفت. هنرمندان تئاتر و سینما باید لهجه و پیشینه همدان را معرفی کنند وی بابیان اینکه هنرمندان تئاتر و سینما باید لهجه و پیشینه همدان را معرفی کنند، گفت: برخی افتخار می‌کنند که پیشینه خود را فراموش کرده‌ایم و آن را از بیگانه تمنا می‌کنیم که این امر مطلوب نیست وی بابیان اینکه کارهای شهر دست‌وپا گیرتر از قبل شده است، گفت: بسیاری از مسائل ساده گذشته، امروز به معضل شهری همدان تبدیل‌شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه هنرها قدسی هستند و هنرمند روحی را در آثار هنری خود دمیده است که بر دل انسان می‌نشیند، گفت: هنرمند یک اثر را با عرق جبین می‌آفریند و آن را با سرنوشت خود گره می‌زند. حمید طبی مسرور بابیان اینکه شهر تنها از خشت، سنگ و ساختمان ساخته نشده و نیازمند روح هنری و لطیف است، گفت: فراموشی هنر باعث ایجاد ناهنجاری اجتماعی خواهد شد. وی عنوان کرد: با  فراموشی هنر، ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه را شاهد خواهیم بود. طبی مسرور عنوان کرد: در مجموعه مدیریت شهری به دنبال آنیم که از تخصص هنرمندان در سیما و منظر شهری استفاده کنیم وی با اشاره به اینکه همدان در تهیه مجسمه‌های مشاهیر موفق بوده است، گفت: با این اقدام پیام‌های خود را از دل تاریخ بیرون کشیده و به مردمان نشان می‌دهیم. هنرمندان از عوامل موثر در وحدت اجتماعی بودند رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه از نظر تاریخی هنرمندان از عوامل موثر در وحدت اجتماعی بودند، عنوان کرد: شعر و ادبیات همواره از عوامل تأثیرگذار در همگرایی بین بوده اند و از فروپاشی جامعه ایرانی جلوگیری کرده اند. علی‌ رضایی با تأکید بر اینکه شعر و ادب در زمان استبداد قاجار  به ویژه در نهضت مشروطه نقش برجسته‌ای برای مردم داشت، ادامه داد: ادبیات و شعر نه تنها در ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده بلکه در دفاع مقدس در ایجاد حماسه و حفظ و عزت ایران موثر بوده است. وی با تأکید بر اینکه امروز که با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم، اهالی فرهنگ و هنر در مقابله با آن می‌توانند نقش برجسته‌ای ایفا کنند، عنوان کرد: باید از ظرفیت هنرمندان در مباحث شهری و شهروندی بهره‌مند شد. وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی نیز نقش ادبا و روشنفکران بسیار موثر بوده و در دوران دفاع مقدس در ایجاد فرهنگ حماسی و دفاع از سرزمین ایران و دفاع ازاستقلال ایران نقش شعرا برجسته بوده است، گفت: در این دوران که با تهاجم فرهنگی بیگانگان مواجه هستیم هنرمندان و ادیبان و شعرا در حفظ شعائر انقلابی اسلامی و ملی نقش مهمی ایفا می کنند. فوتبال دوستان همدان در رابطه با وضعیت پاس نگران هستند یکی از اعضای شورای شهر همدان نیز با اشاره به وضعیت تیم فوتبال پاس همدان با بیان اینکه فوتبال دوستان همدان در رابطه با وضعیت پاس نگران هستند چراکه طنز کشور در لیگ دسته یک فوتبال شده ایم، گفت: کمیسیون باید مسئولان تربیت بدنی و هیئت فوتبال و مدیران قوتبال همدان را برای حل مشکل فرابخواند.

رضا میرزایی با بیان اینکه باید وضعیت موجود به درستی مدیریت شود، گفت: هزینه های بسیاری صورت گرفته و در این بین با آبروی همدان بازی شده است. وی با بیان اینکه اعتبارات به درستی هزینه مشده است، گفت: می توان آن هزینه ها را در بخش فرهنگی هزینه کرد و بهره برداری مناسبی داشت. عضو دیگر شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه توجه به انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری باید در بودجه شهرداری دیده می‌شد که از آن غفلت شده است، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود شهرداری حداکثر استفاده را داشت. محمدرضا الیاسی افزود: برای کمک به ارتقای فرهنگ و هنر شهر باید فرهنگسراهای فاقد استفاده را به انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری سپرد. گاهی ساختمان ها ساخته شده اما استفاده نمی شود وی با بیان اینکه گاهی ساختمان ها ساخته شده اما استفاده نمی شود، گفت: مهمترین اولویت استفاده از ظرفیت های موجود است. عضو دیگر شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه فرهنگ تنها در حوزه دینی محدود نمی‌شود، گفت: زیربنای بسیاری از امور وجود زیرساخت فرهنگی است. سیداحمد حسنی‌حلم با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند پس از انقلاب تنها باید به فرهنگ مذهبی پرداخت، اظهار کرد: تئاتر و یا فیلم در خصوص فرهنگ تأثیرگذارتر از یک سخنرانی طولانی یک خطیب است. وی با بیان اینکه در حال حاضر آثار فاخر بسیاری وجود دارد که به دلیل عدم تامین مالی نویسنده امکان چاپ آن وجود ندارد، گفت: برای حل این مشکل می‌توان صندوقی تعریف کرد تا از محل آن آثار قلم به دستان چاپ شود. وی با تاکید بر اینکه هنر بنیه اعتقادی مردم را تقویت می کند، گفت: مردم هیئت های مذهبی را تقویت می کنند و اگر شورا حمایت نداشته باشد مشکلی برای آنها پیش نمی آید شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه هنرمندان باید برخی مسائل همچون درخواست نیاز به مکان را به صورت مکتوب ارائه کنند، گفت: این موارد در کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان تعیین تکلیف می شود. سید مصطفی رسولی با بیان اینکه شاید دربرخی امور از سوی مدیریت شهری کوتاهی صورت گرفته اما همواره در کنار هنرمندان بوده ایم، گفت: نسخه کتاب های هنرمندان همدان را خریداری کرده تا ازاین طریق به هنرمندان کمکی شود بزرگان بسیاری در همدان وجود داشتند که یا به ورطه فراموشی سپرده شده و یا منزوی شدند مسئول انجمن حافظ‌خوانی همدان نیز در این نشست افزود: بزرگان بسیاری در همدان وجود داشتند که یا به ورطه فراموشی سپرده شده و یا منزوی شدند و مسئولان نیز حمایتی در این حوزه به عمل نمی‌آورند.

محمد کلافچی با اشاره به اینکه تدوین کتاب تاریخچه انجمن‌های ادبی همدان ۶ سال زمان برد، عنوان کرد: انتظار ما از مسئولان در دور حوزه مادی و معنوی است. وی عنوان کرد: اداره ارشاد سالانه ۲۰۰ هزار تومان برای انجمن‌های ادبی در نظر گرفته که متأسفانه کاری از پیش نخواهد برد. مسئول انجمن باباطاهر نیز در این جلسه با بیان اینکه انجمن ادبی هنری باباطاهر در سطح ایران بی‌نظیر است، عنوان کرد: بسیاری از افراد تعجب می‌کنند صبح‌های جمعه موسیقی زنده و شعرخوانی در این محفل برقرار است زیرا حتی در شیراز نیز چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. شهر همدان زمانی حرف اول را در ایران می‌زد محمود مسرور با تأکید بر اینکه شهر همدان زمانی حرف اول را در ایران می‌زد اما امروزه از شهرهای کوچک اطراف خود نیز عقب افتاده، گفت: سال‌ها پیشنهاد دادیم فردی نیز به نمایندگی اهالی فرهنگ و هنر در شورای نامگذاری شهرداری عضو باشد تا بتوان نام بزرگان این دیار را به مردم معرفی کرد. وی همچنین خواستار احداث یک فرهنگسرا در جوار آرامگاه باباطاهر شد. رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان نیز با بیان اینکه متأسفانه هنرمندان نمایشی از مسئولان از جمله اعضای شورای شهر گله‌مند هستند، اظهار کرد: از امکانات موجود در شهر سهم کمی به هنرمندان تئاتر اختصاص یافته است. کیانوش بهروز پور عنوان کرد: در شهرداری افرادی هستند که با تئاتر میانه خوبی ندارند دارند.      









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن