تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805462138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ چالش ها و فرصت های مجمع کشورهای صادرکننده گاز


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ چالش ها و فرصت های مجمع کشورهای صادرکننده گاز


دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز مهمترین چالش بازار گاز را به هم خوردن توازن عرضه و تقاضا دانست و گفت: این چالش باعث می شود قیمت کاهش یابد و درآمد کشورهای تولیدکننده گاز کم شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سومین اجلاس سران کشور های صادرکننده گاز امروز در تهران برگزار شد. 19 عضو دائم این مجمع در این اجلاس حضور داشتند مهمان ویژه ای هم حضور داشت که ترکمنستان بود. در مجموع 20 کشور در این اجلاس حضور داشتند. در این جمع 9 نماینده از سران کشورهای عضو بودند. آقای عادلی دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز چالش ها و فرصت های مجمع کشورهای صادرکننده گاز را بررسی کرد.

 محمد حسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباه اهمیت این اجلاس و میزبانی ایران گفت: وقتی این مجمع در سال 2001 در تهران تشکیل شد به عنوان مجمع نوپایی بود که مقر دائمی و دبیرخانه دائمی نداشت. در سال 2010 دبیرخانه دائمی تاسیس شد واین اجلاس همیشه در سطح وزرا برگزار شده است،  اینکه کشورها قبول کنند در سطح سران تعهدات خود را نسبت به سازمان انجام دهند امر بسیار مهمی است. اجلاس اول  در دوحه و دوم  در مسکو وسوم در تهران برگزار شده است که نشان دهنده تعهدات کشورها نسبت به اهداف مجمع است. تا سال 2010 یعنی از 9 سال اول این اجلاس فقط در حد جلسه بود و از سال 2010 به این سو به عنوان سازمان بین الدولی ثبت شد یعنی طی 5 سال  گذشته کار خودش را آغاز  کرده است.
  دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز افزود: بازار انرژی جهان (بازار گاز و مدل عرضه و تقاضا ) طی چند سال گذشته دچار تحولات فراوانی شد و فرایند گاز دچار تحولات فراوانی بود مثلا گاز مایع و تجارت آن حدود 10 درصد کل تجارت گاز بود که الان به 30 درصد رسیده است. همین تغییرات باعث شد در اجلاس تهران درباره تمامی مسائل حوزه گاز بحث و بررسی شود.
 
عالی
  عادلی درباره نتیجه و دستاورد این اجلاس گفت: نتیجه مهم آن مسائل خاص اقتصادی و مکانیزم های بازار نبود بلکه فضای موجود در دنیا، مسائل زیست محیطی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نتیجه ای بود که از اجلاس گرفتیم و اینکه کشورهای دنیا از سوخت های پاک تری استفاده کنند چرا که گاز پاک ترین سوخت است و پیام ویژه ای که دبیر کل به اجلاس کاپ 21 خواهد داد  این است که نقش گاز در تامین انرژی جهان چه باید باشد.
  عادلی حضور 9 نفر از سران کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران را نشان دهنده اهمیت گاز و فراتر از آن اهمیت جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: با توجه به توافقات هسته ای در ایران و تصویب برجام، بسیاری از کشورها قبلا در ارتباط با ایران محافظه کاری می کردند که امروز آن محافظه کاری را ندارند و مشتاق هستند از ایران بازدید و با کشورما همکاری کنند. دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز درباره نقش دبیر کل گفت: این سمت، کاملا حرفه ای است و می تواند سازمان را از نظر فنی و حرفه ای پیش ببرد و به صورت نوبتی نیست بلکه کشورهای مختلف کاندیدا معرفی می کنند و پس از رای گیری، اعضا روی کسی که بیشترین رای را آورده باشد اجماع می کنند.        


دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن