تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد مورالس به روحانی برای برگزاری دور بعد اجلاس GECF در بولیوی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشنهاد مورالس به روحانی برای برگزاری دور بعد اجلاس GECF در بولیوی
رئیس‌جمهور بولیوی به روحانی پیشنهاد داد که چهارمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این کشور برگزار شود.

درخواست مورالس از روحانی برای برگزاری دور بعد اجلاس GECF در بولیوی
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "اوو مورالس" رئیس‌جمهور بولیوی در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز(GECF) که عصر امروز(دوشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: گروه‌های فشار از سوی آمریکا مرا تهدید می‌کردند که به هیچ وجه صلاح نیست با رئیس‌جمهور ایران نشستی داشته باشم.

وی در ادامه‌ گفت: هفته گذشته شاهد اعمال تروریستی بودیم که جان بسیاری از مردم را گرفت به همین جهت با همه ملت‌ها و دولت های جهان که با این وضعیت مبارزه می‌کند، اعلام همبستگی می‌کنم.

رئیس‌جمهور بولیوی با بیان اینکه ما در سال 2013  در اجلاسی که در روسیه برگزار شد، توانستیم تجربیات خوبی را کسب کنیم،‌ افزود: کشورهای عضو اینن مجمع براساس شناخت، دانش، تجربیات و فناوری‌هایی که  دارند قطعا می‌توانند به کشورهای فاقد آن کمک کنند.

مورالس با بیان اینکه تبادل نظر در چارچوب صادرات و واردات گاز بعنوان انرژی پاک بسیار مهم است، ابراز امیدواری کرد که در چارچوب این مجمع و طی جلساتی که برگزار می‌شود بتوانیم  حق حاکمیت به منابع گازی خودمان را به همه ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب بولیوی ما موفق شدیم بسیاری از موضوعاتی که در دست شرکت‌های چند ملیتی بود را ملی کنیم، اظهار داشت: ما اکنون براساس خواست و اراده مردم بولیوی حق حاکمیت کامل بر انرژی‌های مختلفمان از جمله گاز را داریم.

رئیس جمهور بولیوی در ادامه اظهار داشت: اکنون  حق حاکمیت بر منابع طبیعی برای هر دولت و ملتی بسیار مهم است و ما به رغم تلاش استکبار جهانی و استعمارگران امروز مفتخریم که صاحب و مالک منابع طبیعی و خدادادی هستیم.

وی همچنین گفت: اکنون دوران تسلط استعمارگران گذشته و خوشحالم که می‌توانیم تجربیات و نظریات خود را مبادله و مثل ید واحد تصمیم‌گیری کنیم با اتخاذ تدابیر لازم همکاری‌هایمان را تقویت کنیم.
 
مورالس با بیان اینکه امروز رفتار همگون و هماهنگ ما در مجمع کشورهای صادرکننده گاز بسیار مهم است،‌ گفت: ما به دلیل مبارزه ملت مظلوم بولیوی توانستیم حق مالکیت بر منابع طبیعی را پیدا کنیم و با همین اراده ملی اکنون شاهد جلب و جذب فزاینده سرمایه‌گذاری‌ها از خارج هستیم و شرکای بسیار خوبی داریم.

رئیس جمهور بولیوی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم شرکایی که روابطی بر اساس سیاست برد-برد با ما داشته باشند را افزایش دهیم چرا که این الگو باعث شده تا تاریخ فقیر کشورمان را فراموش کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور اسلامی ایران بعنوان برگزار کننده این مجمع تقاضا می‌کنم که چهارمین اجلاس را در بولیوی برگزار کند.

شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز(دوشنبه) در تهران آغاز به کار کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ 




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

"بوهاری" بر نقش GECF در برقراری امنیت انرژی در سطح جهان تاکید کرد
تئودور اوبیانگ: مجمع کشورهای صادرکننده گاز سکوی پرش در صنعت گاز در کشورهای عضو است
روحانی: امیدوارم حضور جمهوری آذربایجان در GECF مکمل اهداف کشورهای عضو مجمع باشد
عادلی: " GECF" تأمین کننده دراز مدت برای گاز طبیعی خواهد بود
سران 9 کشور صادر کننده گاز عکس یادگاری گرفتند+تصاویر
عکس/ خودروی معروف پوتین در فرودگاه مهرآباد
"پوتین" وارد تهران شد+فیلم و تصاویر





۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن