تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تخصيص اعتبارات به حوزه تحقيقات در توليد واکسن‌هاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲ب.ظ)
رئيس انستيتو پاستور ايران تاکيد کرد؛ ضرورت تخصيص اعتبارات به حوزه تحقيقات در توليد واکسن‌هاي جديد موج - رئيس انستيتو پاستور ايران گفت: توليد واکسن جديد نياز به تحقيقات دارد؛ چرا که هيچ کشوري فناوري توليد واکسن جديد خود را در اختيار کشور ديگري نمي‌گذارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي قانعي در مراسم بازديد رئيس و اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از مجتمع توليدي-تحقيقاتي انستيتو پاستور ايران؛ يکي از اولويت‌هاي مهم حوزه سلامت را پيشگيري بيان کرد و گفت: انستيتو پاستور ايران با قدمتي حدود يک‌صد سال نقش اصلي در بحث پيشگيري از بيماري‌ها با توليد و ساخت واکسن داشته است.
رئيس انستيتو پاستور با اشاره به دستور رئيس جمهور مبني بر خودکفا شدن کشور در توليد واکسن افزود: اقداماتي در وزارت بهداشت در اين زمينه صورت گرفته است که اميدواريم با حمايت کميسيون بهداشت و درمان در مجلس اين اقدامات تبديل به يک برنامه عملياتي براي اجرا شود.
قانعي در ادامه با بيان اينکه واکسن هپاتيت، ب ث ژ انساني، داروي اينتراوزيکال ب ث ژ، واکسن هاري دامي، محلول‌هاي تزريقي، کيت‌هاي تشخيصي، حيوانات آزمايشگاهي و فراورده‌هاي نوترکيب محصولات فعلي انستيتو پاستور ايران هستند، افزود: اين انستيتو جهت صادرات آنتي ژن و آنتي سرم هاي تشخيصي، محلول‌هاي تزريقي مورد نياز اورژانس‌هاي بيمارستان، واکسن‌هاي هپاتيت B و ب ث ژ و داروي ب ث ژ اينتراوزيکال آمادگي دارد.
وي همچنين، با اشاره به سپردن مديريت توليد به برخي از شرکت‌هاي دانش بنيان در حوزه سلامت، گفت: بر اساس آنچه که در اين چند سال گذشته است متوجه شديم که در زير ساخت‌هاي دولتي توليد شکل نخواهد گرفت، به همين دليل مديريت توليد را به شرکت‌هاي دانش بنيان واگذار کرديم.
قانعي با بيان اين که 68 شرکت در سه مرکز رشد انتستيتو پاستور مستقر هستند، گفت: 44 شرکت در مرکز رشد مجتمع توليدي تحقيقاتي کرج مستقر هستند.
وي يکي از اقدامات خوب و مؤثر انستيتو پاستور را تربيت فناوري عنوان کرد و گفت: از آنجا که فارغ التحصيلان رشته بيوتکنولوژي در کشور به هنگام ورود به بازار کار از نظر انجام فعاليت دچار مشکل بودند، کل فضاي پاستور را به فضاي تربيت فناوري تبديل کرديم تا بتوانند از دانش تئوري خود به خوبي استفاده کنند.
رئيس انستيتو پاستور ايران همچنين، با بيان اين که ارزش بازار واکسن دنيا در سال 2000، پنج ميليارد دلار بوده است، ارزش بازار واکسن در سال 2013 را 24 ميليارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم فروش واکسن دنيا در کشورهاي توسعه يافته 80 درصد و در کشورهاي در حال توسعه 20 درصد است.
قانعي در بخش ديگري از سخنان خود، بر لزوم حمايت دولتي براي ساخت و توليد واکسن در داخل کشور تاکيد کرد و گفت: در حال حاضر فناوري توليد واکسن در دنيا از بخش توليد واکسن‌هاي عفوني به سمت توليد واکسن‌هاي غير عفوني مثل واکسن ضد سرطان رحم پيش رفته است و لازم است در اين زمينه در کشور ما تلاش شود.
وي با اشاره به اين که پوشش واکسيناسيون در کشور از لحاظ کمي درست شده است بر لزوم اصلاح کيفي واکسن‌ها تاکيد کرد و گفت: لازم است مدلي در جهت افزايش پوشش کيفي و تعدد واکسن‌ها در کشور طراحي شود؛ چرا که به اندازه يارانه اي که براي داروي ضد سرطان اختصاص داده مي‌شود مي‌توانيم واکسيناسيون کشوري انجام دهيم.
قانعي همچنين، بر ايجاد امنيت تجاري محصول توليد شده از سوي شرکت‌هاي دانش بنيان توسط دولت تاکيد کرد.
وي با اشاره به لزوم تخصيص اعتبارات به حوزه تحقيقات در توليد واکسن‌هاي جديد، گفت: توليد واکسن جديد نياز به تحقيقات دارد؛ چرا که هيچ کشوري فناوري توليد واکسن جديد خود را در اختيار کشور ديگري نمي‌گذارد.
رئيس انستيتو پاستور ايران در پايان، بر لزوم آموزش بسته بندي نمونه‌هاي خطرناک در مناطق مختلف کشور و ارسال آن به اين مرکز تاکيد کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن