تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم ترين اولويت وزارت بهداشت کنترل بيماري هاي غيرواگير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
وزير بهداشت: مهم ترين اولويت وزارت بهداشت کنترل بيماري هاي غيرواگير است موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي عنوان کرد: درخواست مي‌کنم با توجه به شيوع بيماري‌هاي غيرواگير در کشور بخصوص ديابت پوشش بيمه‌اي کاملي براي مبتلايان به ديابت و فشارخون در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در دهمين همايش بين‌المللي راهبري ديابت که از صبح امروز با حضور جمعي از مقامات بين‌المللي در حوزه سلامت در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در حال برگزاري است، با بيان اينکه بيماري‌هاي غيرواگير دليل 70 درصد مرگ و مير در دنيا است، گفت: چاقي، بي‌تحرکي، مصرف سيگار و عادات غذايي غلط که نشأت گرفته از زندگي شهرنشيني و مدرن است عامل اصلي شيوع اين بيماري‌ها است.
وي با بيان اينکه 4 گروه اصلي بيماري‌هاي غيرواگير يعني بيماري‌هاي قلب و عروق، سرطان‌ها، بيماري‌هاي تنفسي و ديابت علت 80 درصد مرگ و مير است، عنوان کرد: سالانه در سرتاسر جهان پنج ميليون نفر بر اثر بيماري‌هاي قلب و عروق، سه ميليون نفر بر اثر ابتلاي انواع سرطان‌ها، چهار ميليون نفر بر اثر بيماري‌هاي تنفسي و آسم و پنج ميليون نفر بر اثر ابتلاي به ديابت جان خود را از دست مي‌دهند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه بيماري‌هاي قلب و عروق شايع‌ترين دليل مرگ و مير در سطح جهان است، اظهار کرد: ديابت شايع‌ترين بيماري متابوليک در دنيا است و در ايران 76 درصد از کل بار بيماري‌ها به بيماري‌هاي غيرواگير مرتبط است.
وي ادامه داد: بالاترين بار بيماري‌هاي غيرواگير قلب و عروق و سوانح رانندگي است.

افزايش 2 برابري ديابت تا سال 2035
دکتر هاشمي با اشاره به تحقيقات سازمان بهداشت جهاني خاطرنشان کرد: براساس اين تحقيقات در سال 2013، 387 ميليون نفر در جهان به ديابت مبتلا هستند که پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2035 به 600 ميليون نفر افزايش يابد. شيوع ديابت در حال حاضر در دنيا 3/8 درصد است و 80 درصد بيماران ديابتي در کشورهايي با درآمد ضعيف و متوسط زندگي مي‌کنند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه طبق آمارها در جهان از هر 12 نفر يک نفر با ديابت زندگي مي‌کند، عنوان کرد: از هر دو بيمار ديابتي يک نفر از بيماري خود اطلاع ندارد و در هر شش ثانيه يک نفر بر اثر ديابت در جهان جان خود را از دست مي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه شيوع ديابت در خاورميانه و شمال افريقا بالاتر از ميانگين جهاني است، خاطرنشان کرد: پيش بيني مي‌شود تا سال 2035 آمار ابتلا به ديابت در اين منطقه به 2 برابر افزايش يابد.
هاشمي ادامه داد: ايران در خاورميانه پس از مصر و پاکستان رتبه سوم در ابتلا به ديابت را دارد و در مجموع چهار و نيم ميليون نفر در ايران از ديابت رنج مي‌برند. از اين تعداد 2 ميليون نفر از بيماري خود اطلاع ندارند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه براثر گذر زمان شيوع ديابت منجر به بروز بيماري‌هاي ديگري نيز مي‌شود، گفت: بيماران ديابتي 2 تا چهار برابر بيشتر از افراد عادي به سکته و بيماري‌هاي قلبي دچار مي‌شوند. همچنين اين افراد 25 برابر بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هاي چشمي و کوري قرار دارند. بيماران ديابتي که 10 برابر بيشتر از افراد عادي از نارسايي کليه رنج مي‌برند.
هاشمي ادامه داد: در اين ميان 50 درصد افراد مبتلا به ديابت از نوروپاتي ديابتي رنج مي‌برند و 15 تا 40 درصد بيش از ساير افراد در خطر ابتلا به قطع عضو اندام‌هاي انتهايي قرار دارند.

طرح تحول سلامت سرلوحه اقدامات وزارت بهداشت
وي با اشاره به هزينه‌هاي سرسام‌آور درمان ديابت گفت: در ايران از سال 2000 تحقيقات زيادي در ارتباط با ديابت صورت گرفته است به گونه‌اي که 500 مقاله در مورد ديابت در نمايه‌هاي بين‌المللي به چاپ رسيده است اما هنوز راه طولاني در پيش داريم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اينکه سلامت اولويت دولت يازدهم است عنوان کرد: با اجراي طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت از جيب مردم و گسترش پوشش همگاني بيمه سلامت را شاهد بوديم و همچنين امکانات بهداشت و درمان گسترش يافت و دسترسي به دارو، ملزومات و خدمات پيشگيري و ايمن‌سازي براي 10 ميليون نفر حاشيه‌نشين افزايش پيدا کرد به گونه‌اي که در مجموع شاهد افزايش رضايت عمومي از حوزه سلامت در ايران هستيم.
هاشمي با تاکيد بر اينکه ديابت قابل پيشگيري است، يادآور شد: اجراي طرح تحول نظام سلامت نشان داد پيشگيري و کنترل عوامل خطر بسيار بهتر از مداخلات درماني گران قيمت است. به همين دليل در سال جاري وزارت بهداشت پيشگيري و کنترل بيماري‌هاي غيرواگير را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.
وي با اشاره به اينکه ايران به تدوين سند ملي پيشگيري و کنترل بيماري‌هاي غيرواگير اقدام کرده است اظهار کرد: اين سند در حضور مديرکل سازمان بهداشت جهاني، وزراي دولت که در شوراي عالي سلامت و امنيت عضويت دارند و معاون اول رئيس جمهور به امضا رسيد و به تائيد رئيس جمهور کشورمان و رئيس مجلس شوراي اسلامي رسيد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به رونمايي از تدوين سند ملي ديابت در دهمين همايش بين‌المللي راهبري ديابت خاطرنشان کرد: اين سند مهم‌ترين برنامه جمهوري اسلامي ايران در کنترل بيماري‌هاي غيرواگير است.
وي با اشاره به حضور مسوولان صنعت بيمه کشور در همايش امروز تاکيد کرد: از سازمان‌هاي بيمه‌گر خواهش مي‌کنم در ادامه حلقه طرح تحول نظام سلامت افراد مبتلا به ديابت نوع يک و فشارخون به ويژه آن دسته از اين بيماران که از اقشار محروم محسوب مي‌شوند، تحت پوشش بيمه‌اي کامل قرار گيرند.
هاشمي گفت: سازمان‌هاي بيمه‌گر خود بيش از هرکس آگاه‌اند که هزينه‌ها در حوزه پيشگيري بسيار کمتر از حوزه درمان است.
وي ادامه داد در صورتي که پوشش کامل بيمه و دسترسي براي اين افراد به خصوص کودکاني که هيچ نقشي در انتخاب بيماري خود نداشته‌اند، انجام شود مي‌توان از بروز مشکلات شخصي و اجتماعي براي اين افراد جلوگيري کرد.

ديابت بيماري هزار چهره
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اينکه بخش بزرگي از جامعه ايران به ديابت و فشارخون مبتلا هستند، عنوان کرد: لذا بايد طرح صحيحي براي تشخيص رايگان و دسترسي به دارو براي اين افراد در نظر بگيريم بخصوص در زمان حاضر که در آستانه تدوين برنامه ششم توسعه و تقديم بودجه 95 به مجلس شوراي اسلامي هستيم.
هاشمي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند منابعي از طريق در نظر گرفتن عوارض بر کالاهاي آسيب‌رسان همانند اقلام غذايي که منجر به چاقي و در نهايت ديابت مي‌شوند براي حمايت از مبتلايان به ديابت و فشارخون ايجاد کند.
وي تاکيد کرد: همچنين وزارت بهداشت با کمال ميل براي حمايت از مبتلايان به ديابت در کنار سازمان‌هاي بيمه‌گر قرار دارد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه پيشگيري از ديابت وظيفه ملي و جهاني است، عنوان کرد: پيشگيري از اين بيماري نيازمند حمايت همه جانبه تمام دستگاه‌ها و ذينفعان است اعم از بخش خصوصي و دولتي و مردم.
وي عنوان کرد: بدون هم‌افزايي بخش‌هاي متفاوت انتظار تغيير اساسي در کنترل اين بيماري هزار چهره را نبايد داشته باشيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان تاکيد کرد: اميد دارم در راستاي مراقبت از بيماران ديابتي گام‌هاي ارزنده‌اي برداشته شود و هريک سهمي در ارتقاي زندگي اين بيماران داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن