تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805381447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي نخستين تفاهم نامه محيط زيستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۹:۲۸ق.ظ)
امضاي نخستين تفاهم نامه محيط زيستي موج - تفاهم نامه همکاري ميان محيط زيست و بانک صادرات با حضور ابتکار و به امضاي سيد محمد مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس و مديرعامل بانک صادرات رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابتکار در اين مراسم، ضمن ابراز خرسندي از ورود سيستم بانکي کشور به مسائل محيط زيستي، گفت: حساسيت و علاقه نظام بانکي ايران نسبت به موضوع محيط زيست قابل تقدير است.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اهميت ابلاغ سياست‌هاي کلي محيط زيست توسط مقام معظم رهبري، افزود: اعلام آمادگي بانک صادرات براي همکاري و مشارکت در حفظ و ارتقاء محيط زيست پس از اين ابلاغ سياست‌ها توسط مقام معظم رهبري منجر به امضاء نخستين تفاهم نامه با محوريت سياست‌هاي ابلاغي شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست يکي از مهم‌ترين سياست‌ها و جهت گيري‌هاي اتخاذ شده توسط مقام معظم رهبري را تاکيد بر مباحث اقتصاد سبز و ضرورت سرمايه گذاري براي فناوري‌هاي سبز و نوين دانست و اظهار کرد: از اين رو گام بانک صادرات براي امضاء اين تفاهم نامه در راستاي سياست ابلاغي توسط ايشان است.
وي بانکداري سبز را يکي از جهت گيري‌هاي مهم جهاني براي پيوند اقتصاد و محيط زيست برشمرد و گفت: حرکت بانک‌هاي ايران در مسير بانکداري سبز از اهميت بسياري براي محيط زيست و اقتصاد کشور برخوردار است.
ابتکار افزود: براي مثال در بحث بانکداري سبز، اولويت بخشي به طرح‌هاي مرتبط با حفظ و ارتقاء محيط زيست از اهميت بسياري برخوردار است و بايد توجيه اقتصادي در برگيري منافع ملي در بلند مدت را براي چنين طرح‌هايي در نظر گرفت.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: به طور مثال اولويت بخشي به سرمايه گذاري براي احياي زيست بوم‌هاي حساس، تالاب‌ها، جنگل‌ها، اکوتوريسم مي‌تواند در برنامه ريزي‌هاي بانکي مورد توجه قرار گيرد.

کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي هدف گذاري اقتصادي، محيط زيستي جهان
ابتکار اشاره اي هم به نشست هفته آينده پاريس به منظور تصميم گيري در خصوص مسئوليت کشورهاي جهان براي مقابله با انتشار گازهاي گلخانه اي، تغيرات آب و هوايي و گرمايش زمين تا سال 2030 و ارائه برنامه ملي ايران در اين موضوع داشت و افزود: جهان به موضوع کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي به عنوان يک هدف گذاري اقتصادي، محيط زيستي نگاه مي‌کند.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: در همين راستا، اتحاديه اروپا اعلام کرده از هم اکنون تا سال 2020 (5 سال نخست برنامه جهاني مقابله با انتشار گازهاي گلخانه اي)، حدود 36 ميليارد دلار به منظور گسترش فناوري‌هاي محيط زيست و انرژي‌هاي نو در کشورهاي در حال توسعه سرمايه گذاري خواهد کرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ايران به دليل برخورداري از امنيت و جمعيت بالاي جوانان تحصيل‌کرده، بسيار مورد توجه کشورهاي توسعه يافته براي سرمايه گذاري در زمينه فناوري‌هاي زيست محيطي و انرژي‌ها نو است، اضافه کرد: به طور نمونه، در مبحث انرژي‌هاي نو به دليل برخورداري ايران از نور خورشيد به مدت طولاني در سال، انرژي خورشيدي موضوع بسيار خوبي براي مشارکت است.

صندوق ملي محيط زيست، شتاب دهنده رشد فناوري‌هاي سبز در کشور
وي اشاره اي به صندوق ملي محيط زيست به عنوان يکي از ساز و کارهاي قيد شده در تفاهم نامه براي همکاري مشترک داشت و گفت: يکي از هدف گذاري صندوق ملي محيط زيست، شتاب دهي به حمايت از فناوري‌هاي سبز و نوآوري‌هاي اين حوزه از طريق تجاري سازي آن‌ها است.
ابتکار ضمن يادآوري برگزاري نخستين دوره اردوي استارت آپ سبز تهران در هفته گذشته توسط دفتر پژوهش و فناوري سازمان حفاظت محيط زيست افزود: اين اقدام در راستاي حمايت از ايده‌هاي خلاق، کارآفريني در حوزه محيط زيست و ايجاد مشاغل نو بر اساس فناوري‌هاي نوين بود که بانک‌ها نيز مي‌توانند در گسترش و ادامه آن به منظور کمک به رفع چالش‌هاي کنوني محيط زيست کشور با استفاده از زيست فناوري‌ها مشارکت داشته باشند.

ايران مروج الگوي مساجد زيست محيطي در کشورهاي اسلامي
معاون رئيس جمهور با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در دولت هشتم براي ثبت نام ايران به عنوان پيشگام و مروج مساجد سبز، گفت: متاسفانه با غفلت صورت گرفته، قطر به عنوان پيشگام اين موضوع در جهان شناخته شد و البته اين دليلي براي غفلت مجدد از اين موضوع نبود و از اين رو مجدداً بحث تطبيق ساختمان و معماري مساجد با شاخص‌هاي محيط زيستي در دستور کار قرار گرفت.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: در حال حاضر در قالب طرحي به دنبال ترويج الگوي مساجد محيط زيستي در کشورهاي اسلامي و پيوند معماري سنتي ايران با پيوند معنوي انسان و مساجد هستيم که نياز به جريان سازي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و پذيرش مسئوليت اجتماعي، اخلاقي و معنوي دارد.
وي تاکيد کرد: اگر جاذبه‌هاي عرصه طبيعت به خوبي به مردم معرفي شود، بي شک راه‌هاي بسياري براي حفظ و ارتقاء آن با مشارکت همه اقشار وجود دارد.
ابتکار اشاره اي هم به دو رويداد بين المللي حوزه محيط زيست ايران در اسفندماه سال جاري و ارديبهشت ماه سال آينده داشت و گفت: بانک صادرات مي‌تواند در نمايشگاه بين المللي محيط زيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز نيز مشارکت داشته باشد.

سپهر پويش بانک صادرات، طرحي براي تشويق مشتريان به اختصاص درصدي از سود سپرده خود به محيط زيست
گفتني است، اسماعيل لله گاني مديرعامل بانک صادرات نيز در اين جلسه با اشاره به قدمت 63 اين بانک، گفت: بانک صادرات بزرگ‌ترين بانک بورسي و سرمايه پايدار در کشور است.
وي با بيان برشمردن تعداد شعب فعال در داخل و خارج ايران، اظهار کرد: هم اکنون 43 ميليون ايراني يا به عبارتي 60 درصد افراد واجد شرايط افتتاح حساب در کشور، مشتري اين بانک هستند که خود بيانگر اهميت نقش بانک صادرات براي مشارکت در پروژه‌هاي مختلف است.
لله گاني ادامه داد: با توجه به مشارکت بانک صادرات در پروژه‌هاي مختلف کشاورزي، صنعتي، نفت و انرژي و ساختماني، بانک حساسيت بالايي براي همکاري با پروژه‌هاي تأييد شده توسط سازمان حفاظت محيط زيست دارد.
مدير عامل بانک صادرات از اعلام آمادگي مجموعه تحت مديريت خود براي ورود به عرصه اقتصاد سبز، توسعه پايدار و سرمايه گذاري بر پروژه‌هاي زيست فناوري‌ها و انرژي‌هاي نوين گفت و اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي بانک معرفي محيط زيست به عنوان يکي از مهم‌ترين مؤلفه‌ها و اولويت‌هاي بانک صادرات به مشتريان و ذي نفعان اين مجموعه است.
وي اشاره اي هم به برنامه ريزي براي اجراي طرح سپهر پويش توسط بانک صادرات داشت و گفت: اين طرح براي تشويق مشتريان به اختصاص درصدي از سود سپرده خود براي حفظ و ارتقاء محيط زيست اختصاص دارد و کساني که به اين طرح بپيوندند، کارت دوستدار محيط زيست با آرم بانک دريافت مي‌کنند.
لله گاني افزود: اين طرح مي‌تواند با توجه به چالش‌هاي هر منطقه از ايران، به يک موضوع خاص اختصاص پيدا کند.

تاکيد بر پيوند محيط زيست و اقتصاد
سيدمحمد مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست نيز با اشاره به اصل 50 قانون اساسي مبني بر وظيفه همگاني در حفظ محيط زيست، گفت: هرچه آحاد مختلف جامعه در اين زمينه فعال تر شود، در تحقق اين اصل موفق تر بوده‌ايم.
مجابي با اشاره به پيوند و تأثير دو سويه محيط زيست و اقتصاد بر هم، اظهار کرد: نگاه و توجه بانک‌ها به حوزه محيط زيست به دليل نقش و جايگاهي که در حوزه اقتصاد دارند، از اهميت بسياري برخوردار است.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست افزود: يکي از اولويت‌هاي کنوني در سطح جهان، استفاده از ابزار اقتصاد براي حل مشکلات محيط زيستي و حرکت اقتصاد به سمت اقتصاد سبز و توليد ناخالص داخلي به سمت توليد ناخالص داخلي سبز است.
وي اشاره اي هم به تلاش‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست براي اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده به منظور استفاده از اين ابزار براي حفظ محيط زيست داشت و اظهار کرد: اين اقدام در کنار شيوه‌هاي تشويقي مي‌تواند نقشي مهم در حفظ محيط زيست داشته باشد.
مجابي با اشاره به انواع فعاليت‌هاي اقتصادي، گفت: برخي از فعاليت‌هاي اقتصادي از جمله فعاليت در حوزه بازيافت، فعاليت‌هايي هستند که منجر به کاهش آلايندگي و تخريب در حوزه محيط زيست مي‌شوند و از اين رو حمايت بانک‌ها از توسعه چنين فعاليت‌هايي بسيار مهم است.
وي ضمن مرور روند شکل گيري صندوق ملي محيط زيست به عنوان يکي از ساز و کارهاي مهم پيوند ميان اقتصاد و محيط زيست، افزود: صندوق يکي از راهکارهاي قانوني براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي بانک با محيط زيست است.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست اشاره اي به رتبه نخست بانک صادرات به لحاظ تعداد شعب، همچنين جايگاه اين بانک در بين پنج بانک برتر کشور داشت و گفت: بانک صادرات با فصل الخطاب قرار دادن بيانات مقام معظم رهبري در 17 اسفندماه سال 93 مبني بر لزوم پيوست زيست محيطي کليه پروژه‌هاي عمراني و توسعه اي کلان کشور، مي‌تواند جايگاهي مهم در حفظ و ارتقاء محيط زيست کشور داشته باشد.
مجابي تاکيد کرد: جايگاه بانک صادرات و نگاه ارزشمند اين بانک به حوزه محيط زيست، به عنوان يک پشتوانه براي محيط زيست کشور است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن