تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820889647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان مرکزی قابلیت برگزاری جشنواره ملی تعزیه را داراست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی: استان مرکزی قابلیت برگزاری جشنواره ملی تعزیه را داراست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در هنر تعزیه گفت: استان مرکزی این قابلیت را دارد تا برگزار کننده جشنواره ملی تعزیه باشد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲ آذر ساعت 09:19

خبرگزاری پانا+استان مرکزی قابلیت برگزاری جشنواره ملی تعزیه را داراست

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، مهدی حقیقی در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره تعزیه در خمین افزود: هنر تعزیه در استان مرکزی و به خصوص شهرستان خمین وجود داشته اما در سال‌های اخیر این هنر کمرنگ شده که باید به دنبال دلایل آن باشیم.
وی ادامه داد: در ابتدا باید در این هنر یک بازنگری جدی شود و بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این مورد سرلوحه قرار گیرد و به دنبال آن باشیم که تعزیه چه تاثیراتی را می‌تواند داشته باشد که در این راستا می توان از پیشکسوتان در این عرصه کمک گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: فعالیت‌های هنری باید در راستای قرآن، مساجد و بسیج دنبال شود تا بتوان به آن هدف مطلوب دست یافت چرا که این فعالیت‌ها از جمله تعزیه می‌تواند برای نسل امروز و آینده الگو باشد.
حقیقی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی شهرستان خمین از پایلوت قرار دادن خمین به عنوان شهرستان فرهنگی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی یکی از قطب های مهم پرورش نخبگان و مفاخر است و باید جایگاه این سرمایه های فکری و معنوی بیش از پیش تقویت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی دارای نخبگان، اندیشمندان، اساطیر و مفاخر زیادی است که می‌بایست بیشتر از این مورد توجه قرار می‌گرفتند و معرفی می‌شدند.
حقیقی بیان کرد: این استان بیش از دو هزار فرهیخته علمی و فرهنگی در حوزه های مختلف دارد که معرفی آنان در اولویت کار است.
وی ابراز داشت: جلسات، نشست‌ها و مراسمات زیادی برای انجام این امور برگزار می‌شود اما در عمل چیزی اتفاق نیافتاده است که باید در بحث فرهنگی بررسی جدی انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان خمین زادگاه مرد تحول ساز قرن بیستم امام خمینی (ره) است که الگوی حکومت داری اسلامی را بنیان گذاشت و معادلات سیاسی و اقتصادی جهان را دگرگون کرد.
حقیقی گفت: بیان ابعاد شخصیتی بزرگان دینی، فرهنگی و علمی، چراغ راه برای دیگران است و این حرکت فرهنگی باید با برنامه و پشتوانه مطالعاتی عمیق دنبال شود.
وی افزود: شهرستان خمین علاوه بر اینکه زادگاه معمارکبیر انقلاب اسلامی است، در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت نیز یک هزار شهید و بیش از هفت هزار ایثارگر تقدیم نظام کرده و تکلیف سنگین دیگر این است که زوایای پیدا و پنهان فرهنگ ایثار و شهادت نیز با جذاب ترین و رساترین زبان به جامعه عرضه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در دهه های اخیر توان حوزه های فرهنگی با صنعت و خدمات در استان مرکزی برهم خورده و زیرساخت ها و امکانات مناسب در راهبردهای فرهنگی این خطه نخبه پرور مهیا نشده است.
حقیقی اظهار داشت: هرکدام از شخصیت های برجسته این استان که در عرصه بین المللی و جهانی شهرت دارد، اگر در منطقه دیگر کشور بود برای شناسایی و معرفی آنها به گردشگران داخلی و خارجی تلاش جدی می شد و باید این کاستی و نقصان به سرعت جبران شود.
وی بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت تدبیر و امید در آینده با برنامه ریزی و برگزاری کنگره، جشنواره و یادمان ملی شخصیت های شاخص استان مرکزی بیشتر به کشور و دنیا معرفی می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن