محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829908468
صدور بیمه نامه های جعلی با روایات!
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: روح انسانی با پیوند به مبدأ خویش که همان نفخه رحمانی است، قالب تن را در سیطره خود گرفته و بدان سوی می راند که رضایت دوست در اوست و به عبارتی دیگر، روح سالم در بدن سالم است. امروز دانشمندان علوم پزشکی و روان شناسی بر این باورند که بیشتر بیماری های جسمانی علل روانی دارند. فرآوری: زهرا اجلال - بخش قرآن تبیان دکتر «کارل» می نویسد: «هر یک از فعل و انفعالات روحی در اعضای بدن تأثیر مستقیم دارد؛ مثلاً به طوری که همه می دانیم، در نتیجه اضطراب و نگرانی زیاد، تغییرات بزرگی در گردش خون ایجاد می شود؛ خوشحالی زیاد، پوست صورت را سرخ و خشم و غضب و ترس آن را سفید می کند ... فکر زیاد می تواند طبیعت خون و مزاج صاحب آن را عوض کند؛ ناراحتی زندگی، تحریکات پی در پی و نداشتن خیال راحت، حالاتی در روح انسان پدید می آورد که تعادل معده و روده ها و گردش خون را به هم می زند ... بعضی از پزشکان عقیده دارند که غصه های طولانی و نگرانی های مداوم، باعث بیماری سرطان می شود... .» (الکسیس کارل،/92) نقش ارتباطات معنوی در انسان یکی از مؤثرترین روابطی که انسان با محیط خارجی خود می تواند داشته باشد، ارتباط انسان با ماورای هستی و پروردگار جهانیان است. چنین ارتباطی، در تنظیم حالات روحی انسان در برخورد با عوامل بیرونی و انواع هیجانات و نگرانی ها به قدری عمیق عمل می نماید که یکی از عوامل پیشگیری بیماری های روانی یا روان درمانی به شمار می رود. خواندن قرآن ، نماز و دعا آن گاه که آگاهانه و با حضور قلب انجام می گیرد، قلب انسان را به نیرو و قدرت بی نهایت خالق هستی پیوند می زند و آرامشی را ایجاد می نماید که بهبود دهنده بسیاری از نابسامانی ها و ناملایمات روحی انسانی است. الکسیس کارل در این باره می گوید: «دعا و نماز، قوی ترین نیرویی است که انسان ها می توانند ایجاد کنند ... نیرویی است که همانند جاذبه زمین وجود حقیقی دارد ... دعا و نماز چون رادیوم، منبع مشعشعی است که خود به خود تولید می شود. از راه دعا بشر می کوشد نیروی محدود خود را با متوسل شدن به منبع نامحدودی چون خدا افزایش دهد. وقتی که ما دعا می خوانیم، خود را به قوه محرکه پایان ناپذیر که تمام کائنات را به هم پیوسته است، متصّل و مربوط می کنیم. ما دعا می کنیم که قسمتی از آن نیرو به حوائج ما اختصاص داده شود. به صِرف همین استدعا، نواقص ما تکمیل می شود و با قدرتی بیشتر و حالتی بهتر از جای بر می خیزیم. قرآن درمانی در قرآن قرآن، علاوه بر اینکه خود را مایه آرامش (رعد/ 28 ) و امیدواری (زمر/53 ) معرفی می نماید، در آیاتی هم به شِفا بودن خود تصریح دارد... آنچه در این جستار مورد توجه است، این است که قرآن کدام دردها را درمان می کند؟ شفا بخشی قرآن قرآن، شفابخشیِ خود را تنها در بخش امراض قلبی اعلام می کند، آن هم نه قلب صنوبری شکل که به عنوان «تلمبه خانه خون» در بدن عمل می نماید، بلکه به معنای «مرکز تفکر و اندیشه» و «مرکز شناخت های غیر حسّی و غیر عقلی». دلیل بر این معنا، آیات زیادی است که در قرآن آمده است. قلب در قرآن به معنای مرکز پمپاژ خون نیامده، بلکه به معنای مرکز درک و احساس غیرمادی آمده است و از قلب با واژه «فؤاد» یاد نموده است. بنابراین قرآن برای معالجه و درمانِ نفسِ انسان های مؤمن، زدودن نابسامانی های روحی، تقویت هنجار های درونی و تأمین و تثبیت مایه های ایمانی در قلب، داروی شفابخشی است که از سوی خداوند عالمیان تجویز شده است. بدیهی است بیماری های جسمانی هم که در اثر ناملایمات روحی پدید آمده باشد، به موازات درمان روحی می توانند شفا یافته و ازبین بروند. قرآن درمانی در روایات گفتیم که قرآن خوانی واقعی و یاد خدا، در اثر زدودن انواع نگرانی ها، اضطراب ها، ترس ها، ناامید ی ها و اندوه ها از قلب و روان انسان، بیماری های ناشی از آن را در روح و روان درمان نموده و انسان را به آرامش روانی سوق می دهد و به دنبال آن، بیماری های جسمانی را که منشأ روانی دارند برطرف می سازد. در کتاب های روایی و تفسیری، موارد زیادی می توان یافت که سوره ها، آیات و دعاهای بسیاری را برای درمان شماری از بیماری های روانی و جسمانی اختصاص داده اند و قرآن را در حد یک مغازه عطاری و داروخانه ای به تصویر کشیده اند که جای تأمل بسیار دارد. خواص آیات و سوره های قرآنی که در آیینه روایات بازتاب یافته است، علاوه بر خواص اخروی و معنوی، خواص مادی و طبّی آنها را نیز بیان کرده است. چنان که در پیش گفتیم، منکر خواص آیات قرآنی نیستیم و تا حدی که می توان از قرآن تأیید گرفت، غیر قابل انکار است، اما استفاده از قرآن به عنوان شربت مُسَکّن، قرص سرماخوردگی، کپسول آنتی بیوتیک، داروی ضد درد و تب و حساسیت، رفع بی خوابی، بند آمدن خون دماغ، نفوذ در دربار پادشاهان، فروش کالاهای پسمانده، شوهر دادن دختران، جلوگیری از ورود حشرات به انبار غله، مصونیت از تمام دردها، شناخت دزد و غیره را که در روایات آمده است، تأمل برانگیز است. وسعت حدیث سازی حدیث سازی در قرآن درمانی، وضعیتی اسف بارتر از حدیث سازی در فضایل سوره های قرآنی دارد، زیرا در فضایل سوره های قرآنی، احادیث معتبری که با قرآن و عقل در تعارض نیستند می توان یافت، در حالی که در روایات قرآن درمانی، نه تنها به روایت صحیح و معتبری که موافق قرآن و عقل باشد نمی توان رسید، بلکه زمان و محل پیدایش این احادیث هم بسیار تأمل برانگیز است! (خویی، سید ابوالقاسم؛ معجم الرجال الحدیث) سابقه احادیث قرآن درمانی احادیث قرآن درمانی به جز بسیار اندکی از آن ها سابقه ای بیش از هشت قرن را نشان نمی دهند. بعضی از تولیدات قرن هشتم هجری اند که غالباً در حلقه های صوفیانه ٌ حکیمانه شبه جزیره هندوستان تولید شده اند. ابوعبدالله یافعی (۷۶۸-۶۶۸ق) آن ها را از حکمای هندی اخذ نموده و در کتاب «خواص القرآن» (این کتاب را « شیخ احمد سکاکی طبسی » با نام « الدر النظیم فی خواص القرآن العظیم » در سال ۹۲۶ ق به فارسی ترجمه کرده است. (آقا بزرگ تهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۸، ص۸۳) بنا به نوشته شیخ آقا بزرگ تهرانی کتاب دیگری نیز در حدود ۹۹۰ ق به همان نام توسط نویسنده ناشناسی به زبان فارسی نوشته شده و در مقدمه، آن را به یافعی تمیمی نسبت داده است که در تطبیق آن با متن عربی، معلوم می شود که انتساب آن به یافعی واقعیت ندارد. زیرا یافعی از مردم یمن بوده و تمام عمر خود را در حجاز و شام و قاهره گذرانده است و آشنایی او با زبان فارسی بسیار بعید است. ضمناً سبک نگارش آن از لحاظ ادبی به سبک صفوی نزدیک تر می باشد و با سبک قرن هشتم هم خوانی ندارد. (آقا بزرگ تهرانی، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج۸، ص۸۵-۸۳) دیگران، بیشتر از آن کتاب و ترجمه آن استفاده نموده، سپس سخنان و تجربیات برخی از عالمان و عارفان را هم بر آن افزوده اند، چنان که گویی حدیث می نویسند و حدیث می گویند! کلام آخر: قرآن نسخه شفا بخشی است که دل های ایمانی را با جاذبه های الهی و معنوی به زندگی نیکو و حیات طیّبه نوید می دهد. در قاموس قرآن، سلامت انسانی در سلامت روحی معنوی او خلاصه شده است. بیماری تن به عوامل طبیعی و مادی بستگی دارد که گریزی از آن نیست و گریبان هر کسی را می گیرد و چه بسا که مایه آزمایش و امتحان الهی می باشد. بیماری ها دو گونه اند: بیماری های روانی و بیماری های جسمانی؛ و این بیماری ها گاه متأثر از یکدیگرند و چه بسا بیماری هایی که علل روانی دارند و با درمان آن بیماری روانی، بیماری جسمانی پدید آمده از آن هم بهبود می یابد. قرآن به فرموده خود، شفا دهنده دل هاست. بدیهی است دل هایی که با خواندن و عمل کردن به قرآن به تزریق ایمانی می رسند، از بیماری های روحی زیادی در امان می مانند و به آرامشی می رسند که بازدارنده بسیاری از بیماری های روانی و جسمانی است. اما این گونه هم نیست که افراد مؤمن از امراض طبیعی و از ویروس های پراکنده در محیط در امان باشند، بلکه به دلایل گوناگونی بیمار می شوند و نیازمند طبیب و دارو می گردند. خداوند متعال برای هر چیزی سببی آفریده و اقتضای مشیّتش بر آن است که جریان امور از طریق همان اسباب تعیین شده انجام پذیرد و هر دری با کلید مخصوص خود گشوده شود، مگر اینکه اعجازی در کار بوده باشد که مراحل و موقعیت های خاص خود را می طلبد. حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید: «أبی الله أن یُجری الاشیاء الا بالاسباب فجعل لکلّ شیءٍ سبباً و جعل لکلّ سبب شرحاً و جعل لکلّ شرح مفتاحاً و ...» (محمد بن حسن صفار،/6) «خداوند پرهیز دارد از اینکه کارها را از مجرای غیر طبیعی خود اجرا نماید. از این رو برای هر چیزی سببی، و برای هر سببی گشایشی، و برای هر گشایشی کلیدی قرار داده است.» کلید پیشگیری از بیماری، رعایت برنامه های بهداشتی، و کلید درمان بیماری های جسمانی، استفاده از داروهای ویژه آنهاست، هر چند که نقش دعا و ذکر به همراه مصرف دارو انکارناپذیر می باشد. اما استفاده از سوره ها و آیات قرآنی به تنهایی و صرفاً به جای عمل جراحی و داروی تب بر، رفع سردرد، مسهل، دفع یبوست، خواب آور، رفع دیابت و ... جز به وهن اسلام نخواهد انجامید؛ چنانچه اهل بیت (علیهم السلام) در عین اینکه به شفا دهندگی خدا اعتقاد راسخ داشتند ولی توصیه به دارو و طبیب نیز می کردند ولی دارو و طبیب را مجرای فیض خدا می دانستند نه مستقلّ در تأثیر. روایاتی که برخی از کتاب ها در باب قرآن درمانی وارد نموده و بدان استناد کرده اند، از لحاظ علم حدیث شناسی فاقد اعتبار و اعتنا بوده و وضعیت روایی آنها به قدری مخدوش می نماید که جز ساختگی بودن آنها حاصل نمی گردد. منابع: سایت حوزه مقاله قرآن درمانی در بوته نقد ؛ نوشته حسن رهبری
دوشنبه ، ۲آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
قصور در صدور بیمهنامه رافع مسئولیت بیمهگر نیست
قصور در صدور بیمهنامه رافع مسئولیت بیمهگر نیست با موافقت نمایندگان هرگونه قصور در صدور بیمهنامه رافع مسئولیت بیمهگر نخواهدبود به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه اول آذرماه در جریان بررسی قانون بیمه اجباری خسارات وارد شبازداشت شش خارجی در یونان به اتهام صدور گذرنامه جعلی برای آوارگان
تهران خبرگزاری صدا و سیما سیاسی 1394 08 29 پلیس یونان اعلام کرد شش تبعه خارجی را به اتهام فراهم کردن گذرنامه های جعلی برای آوارگان و دیگر مهاجرانی که وارد این کشور می شوند بازداشت کرده است به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن پلیس اعلام کرد به منظور متلاشی کردن شبکه های تبهکاریجزییات انهدام باندجعل بیمه نامه خودرو/کلاهبرداری ۴۰ میلیون تومانی
جزییات انهدام باندجعل بیمه نامه خودرو کلاهبرداری ۴۰ میلیون تومانی شناسهٔ خبر 2968918 - دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹ ۳۵ جامعه > انتظامی و حوادث اعضای باندی كه با جعل بیمه نامه خودرو از ۲۸ نفر بالغ بر ۴۰ میلیون تومان كلاهبرداری كرده بودند در عملیات ویژه و ضربتی كارآگاهان پلیس آگاهیاضافه شدن ساعات کاری مراکز پلیس+ 10 و دفاتر صدور گذرنامه
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی از اضافه شدن ساعات کاری مراکز پلیس 10 و دفاتر صدور گذرنامه خبر داد و گفت تردد زائران از سه مرز مهران شلمچه و چزابه توسط نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه ها مدیریت خواهد شد به گزارش "نآغاز صدور يک روزه گذرنامه در آبادان
۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۰ ۴۹ق ظ آغاز صدور يک روزه گذرنامه در آبادان موج-خوزستان-صدور يک روزه گذرنامه براي متقاضيان سفر به عتبات عاليات در آبادان آغاز شد به گزارش خبرگزاري موج ازخوزستان فرمانده انتظامي آبادان گفت به منظور آسان سازي سفر زائران اربعين حسيني به کربلا و نجف صدور يکروزه گذصدور ۱۸۹ هزار گذرنامه از ابتدای ماه صفر/ تردد بدون گذرنامه امکان پذیر نیست/ باز بودن شبانه روزی مرزها و کنترل
رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا در مورد آمار گذرنامه های صادرشده از افزایش ۳۵ درصدی صدور گذرنامه افزایش ساعات کاری دوایر گذرنامه و دفاتر پلیس ۱۰ کنترل گذرنامه در کسری از دقیقه و باز بودن ۲۴ ساعته مرزها خبر داد به گزارش دزنا۲۴ دکتر محمد بابایی رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا درآغاز عرضه بیمهنامه عتبات عالیات برای اربعین حسینی
آغاز عرضه بیمهنامه عتبات عالیات برای اربعین حسینی ایلنا عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران از آغاز عرضه بیمهنامه عتبات عالیات برای اربعین حسینی خبر داد به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات محمد حیدری گفت این بیمه برای دسترسی سریع و ارزان ایجاد آرامکان صدور گذرنامه در مرز برای زائران وجود ندارد
خلیج فارس فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با تاکید بر اینکه امکان صدور گذرنامه در مرز وجود ندارد از زائران عتبات خواست که در صورت امکان از مرزهای استان خوزستان برای ورود به عراق تردد کنند به گزارشخلیج فارس به نقل از ایسنا سردار حسن کرمی درباره اقدامات و تمهیدات پیش بینی شده از سدرج شرط تعلیق تعهدات بیمه گر در بیمه نامه باطل است
نمایندگان مجلس مصوب کردند که درج شرط تعلیق تعهدات بیمه گر در بیمه نامه به هر نحوی باطل و بلااثر است و همچنین اخذ هر گونه رضایت نامه از زیان ده توسط بیمه گر برای پرداخت خسارت کمتر از مزایای مندرج در بیمه نامه ممنوع استبه گزارش نسیم فارس نوشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادام۶۰ درصد صدور گذرنامه اربعین به خوزستان رسید
رئیس تبلیغات اسلامی خرمشهر ۶۰ درصد صدور گذرنامه اربعین به خوزستان رسید شناسهٔ خبر 2968929 - دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹ ۴۰ استانها > خوزستان اهواز - رئیس تبلیغات اسلامی خرمشهر از اختصاص سهمیه ۶۰ درصدی برای صدور گذرنامه از استان خوزستان خبر داد به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام-
گوناگون
پربازدیدترینها