تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812894447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت دارويي عارضه خطرناک مصرف بي رويه آنتي بيوتيک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۷:۵۰ب.ظ)
مقاومت دارويي عارضه خطرناک مصرف بي رويه آنتي بيوتيک موج-مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو در خصوصانتي بيوتيک ها مطالبي ايراد نمود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو که به مناسبت هفته جهاني آگاه سازي آنتي بيوتيک ها سخن مي‌گفت با اشاره به اين که امروزه آنتي بيوتيک هاي از جمله داروهاي پر مصرف در حيطه درمان مي‌باشند تصريح کرد: حتي برخي ازآن ها جزو ده دارو پر مصرف کشور هستند.
حسين رستگار در ادامه کيفيت آنتي بيوتيک ها را يکي از مهم‌ترين شاخص‌هاي دستيابي به اهداف درماني برشمرد و اظهار داشت: در صورت تجويز آنتي بيوتيک هاي بي کيفيت غير از عدم درمان بيماري، عارضه خطرناک ديگري بنام مقاومت دارويي به آنتي بيوتيک هاي مصرفي بوجود خواهد آمد که خود معضلي بزرگ براي جوامع بشري خواهد بود.
وي عدم کيفيت آنتي بيوتيک هاي مصرفي را به يکي از دلايل وجود ميزان ماده مؤثره کمتر از ميزان ذکر شده روي برچسب دارو، استفاده از مواد جانبي، اکسپيان نامرغوب در فرم خوراکي آن‌ها يا عوارض جانبي نامطلوب در مصرف کننده دانست و اضافه کرد: هريک از موارد مذکور مي‌تواند موجب کاهش اثر بخشي دارو نيز بشود.
رستگار همچنين افزود: حتي استفاده از مواد مؤثره اصلي يا مواد جانبي يا اکسپيان نامرغوب در آنتي بيوتيک هاي تزريقي با ايجاد ناخالصي يا متابوليت هاي خطرناک توانايي فراهم آوردن عوارض معمول،حاد و گاهي حتي عوارض کشنده را دارند.
وي در خاتمه خاطرنشان کرد: با کنترل کيفيت مواد مؤثره و مواد جانبي آنتي بيوتيک ها مي‌توان شاهد تجويزي مطابق با معيارهاي ملي و بين المللي بود تا از بروز عوارض ناشي از مصرف آن‌ها نيز جلوگيري شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن