تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804661883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بشار اسد: غرب به دنبال ادامه بحران است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بشار اسد: غرب به دنبال ادامه بحران است


بشار اسد رییس جمهوری سوریه با بیان این که ترکیه، سعودی و قطر حیاط خلوت و حامی گروه تروریستی تکفیری داعش هستند، تاکید کرد: بهای انحطاط اخلاقی در سیاست های غرب را می پردازیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بشار اسد در گفت وگو با شبکه فونیکس چین، خاطرنشان کرد: هرگونه کمک به داعش از طریق ترکیه و با همکاری با عربستانی ها و قطری هایی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: عناصر این گروه تندرو از ترکیه و با حمایت شخص رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و داوود اوغلو نخست وزیر این کشور وارد خاک سوریه می شوند.
رییس جمهوری سوریه با تاکید به ضرورت بازگرداندن تعادل به جهان، گفت که سوریه از ارزش ها و منشور سازمان ملل حمایت می کند و خواستار تصحیح سیاست های غرب است.

 در سوریه شاهد یک جنگ تمام عیار هستیم
فونیکس: هنگامی مردم درباره بحران سوریه صحبت می کنند، بیشتر از اصطلاح «جنگ داخلی« استفاده می کنند، اما به نظر می رسد شما استفاده از این اصطلاح را قبول ندارید..آیا همچنان فکر می کنید آنچه در سوریه اتفاق می افتد، جنگ داخلی نیست؟
بشار اسد: در خصوص تعریف این بحران، درگیری ها در سوریه یک جنگ داخلی نیست، در صورتی می توان جنگی را یک جنگ داخلی توصیف کرد که میان قشرهای مختلف جامعه خط کشی شده باشد.
چنین خط کشی می تواند طایفه ای، نژادی و چه بسا سیاسی باشد اما وضعیت در سوریه این گونه نیست.
جنگ داخلی عوامل مختلفی دارد اما در این جنگ، کشورهایی حضور دارند که از تروریست ها حمایت می کنند و آن ها را به کشور ما می فرستند.
آن کشورها به طورعلنی اعلام می کنند که هدف شان تغییر دولت و یا نظام سوریه است.
این گونه است که آنچه در سوریه رخ می دهد یک جنگ داخلی نیست بلکه یک جنگ تمام عیار است.

 اوضاع نبرد خوب و ارتش در حال پیشروی است
فونیکس: وضعیت کنونی در سوریه در زمینه میدانی و سیاسی چگونه است؟
بشار اسد: حدود پنج سال از شکل گیری وبای تروریسم در سوریه گذشته است. این معضل به طور طبیعی با حمایت برخی از کشورهای منطقه و جهان رخ داد و تروریست ها توانستند تعدادی از مناطق در سوریه را تحت اشغال خود درآورند.
طبیعی است که ارتش سوریه با آنها می جنگد و در چندین نبرد هم پیروز شده است اما ارتش نمی تواند در هر مکانی در خاک سوریه حضور یابد.
اخیرا و پس از مشارکت نیروی هوایی روسیه در مبارزه با تروریست ها وضعیت بسیار خوب شده و من می توانم بگویم که ارتش تقریبا در هر جبهه ای پیشروی را رقم می زند.

نمی توان با ترورست ها فقط از هوا جنگید
فونیکس: اقدامات نظامی روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک سوریه و در حریم هوایی آن را شاهدیم، به نظر شما تفاوت میان آنها چیست؟، آیا هماهنگی موثری با حکومت سوریه وجود دارد؟
بشار اسد:پیش از آنکه مشارکت روسیه در این جنگ از حدود دو ماه قبل آغاز شود بیش از یک سال از آغاز عملیات آمریکا یا آنچه را را که ائتلاف تحت امر آمریکا علیه تروریست ها می نامند، گذشته بود.
نتیجه ائتلاف آنها این بود که تروریست ها پیشروی ها و دستاوردهای بسیاری را در سایر نقاط جهان نیز حاصل کردند اما ظرف نخستین ماه از مشارکت روسیه همان گروه ها عقبگرد و هزاران تن از آنها کم کم از سوریه به سمت ترکیه و از آنجا به کشورهای دیگر فرار کردند.
برخی از آنها به اروپا رفته، برخی به یمن و برخی به دیگر مناطق رفته اند. مساله دوم خرافاتی است که در مورد مبارزه با تروریسم از طریق هوایی گفته می شود.
نمی توان با تروریسم فقط از طریق حملات هوایی مبارزه کرد، باید سربازانی در میدان نبرد حضور داشته باشند اما آمریکایی ها فقط با استفاده از جنگنده هایشان می جنگند.

 روسیه به نیروی زمینی سوریه تکیه دارد
فونیکس: آیا روسیه نیروهای زمینی به سوریه می فرستد یا خیر؟
بشار اسد: روس ها به نیروهای زمینی سوریه تکیه کرده اند و آنها با ما همکاری می کنند.
اختلاف اصلی این است که آمریکایی ها با هیچ یک از نیروهای زمینی در میدان نبرد همکاری ندارند.

 حتی یک تماس با آمریکایی ها نداشته ایم
فونیکس: آیا هیچ هماهنگی میان نیروهای آمریکایی و دولت سوریه وجود ندارد؟
بشار اسد: هیچ هماهنگی به هیچ وجه وجود ندارد حتی یک تماس هم برقرار نشده است.


هدف مانور مشترک آمریکا و روسیه
فونیکس: جنگنده های روسی و آمریکایی در هفته قبل مانوری مشترک انجام دادند، هدف چه بود؟
بشار اسد: هدف این گونه اعلام شد که از هرگونه برخورد میان جنگنده های روسی و آمریکایی اجتناب شود چرا که دو طرف گاهی در یک منطقه فعالیت می کنند.

آمریکایی ها آماده نبرد در کنار ما علیه تروریسم نیستند
فونیکس: آیا فقط برای تأیید روش های ایمنی بود یا این که آنها آماده نبرد با یکدیگرعلیه تروریسم می شوند؟
بشار اسد: آمریکایی ها آماده نبرد در کنار ما علیه تروریسم نیستند، آنها برخی عملیات ها را علیه تروریست ها در برخی از مناطق انجام دادند تا مانع آن شوند که تروریست ها مناطق معینی را مورد حمله قرار دهند.
آمریکایی ها نمی خواهند تروریست ها در این مناطق حضور داشته باشند.
اما زمانی که به عنوان مثال تروریست ها به پالمیرا حمله کردند آنها هیچ حمله ای علیه آنها انجام ندادند.

مخالف مسلح، معتدل نیست
فونیکس: چرا مطمئن هستید که مخالف معدتل در سوریه وجود ندارد؟ نظر شما درباره اقدام جنگنده های روسیه در بمباران ده ها هدف با استفاده از مختصات ارائه شده توسط گروه های مخالف، چیست؟
بشار اسد: در واقع گروه های مخالف واقعی وجود ندارند.
اول از حیث تعریف، گروه مخالف به معنی نیروهای مسلح نیست.
زمانی که از مخالف صحبت می کنیم این یک اصطلاح سیاسی و نه یک اصطلاح نظامی است.
زمانی که کسی مسلسل در دست می گیرد و تروریست است، نمی توانید نام مخالف را بر او بگذارید.
بگذارید بگویم اگر بخواهیم در مورد طرف های وابسته به تندروها صحبت کنیم و این جنجالی است که در زمان حاضر مطرح است.
باید گفت که اکثر این گروه ها چه از طریق داعش و یا از طریق النصره وابسته به القاعده هستند.
این تعریفی نیست که ما از آنها ارائه می دهیم بلکه تعریفی است که آنها از خودشان در فیلم های ویدئویی ارائه می دهند.
آنها از روز اولی که سر بریدن ها و به دندان کشیدن قلب انسان و بریدن سر و اعضای بدن انسان های بی گناه را آغاز کردند خود را به عنوان گروه های تندرو معرفی کردند اما اگر می خواهید در مورد مخالفان معتدل صحبت کنید در مورد مخالفان سیاسی صحبت کنید که برخی از آنها در داخل سوریه و برخی دیگر در خارج سوریه هستند.
بخشی از این مخالفان نیز حمایت سیاسی به تروریست ها ارائه دادند و بخشی از آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه علیه ترویست ها ایستادند و از دولت حمایت کردند.

ما خواهان آشتی و صلح در سوریه هستیم
فونیکس: آیا روس ها از تصمیم خود پیش از اقدام نظامی که با همکاری با گروه های مخالف صورت می گیرد، به شما خبر داده بودند؟
بشار اسد: بله این مساله مربوط به گروه های مخالف نیست، آنها با برخی از افراد مسلح کار می کنند و ما نیز با برخی از آنها تعامل داریم چرا که نیاز به آشتی در سوریه داریم.
اگر کسی خواهان آشتی در سوریه باشد باید با افرادی که سلاح در دست دارند، صحبت کند و به همین دلیل ما با آنها تعاملاتی داشته ایم و همکاری میان سوری ها و روس ها در مورد این نوع از آشتی ها وجود دارد.
بله آنها اخیرا این کار را کردند و ما آنها را به انجام این کار ترغیب می کنیم چرا که این روش کارآمدترین روش جهت بهبود اوضاع و تحقق صلح در آینده است.

داعش دارای ایدئولوژِی وهابیت است و زیرنظر آمریکا به وجود داد
فونیکس: درک شما از به وجود آمدن داعش چیست؟ برخی می گویند داعش در عراق و برخی می گویند داعش در سوریه شکل گرفته است. ایدئولوژی و منابع مالی آنها از کجا تامین می شود؟
بشار اسد: در سال 2006 از شکل گیری این گروه در عراق با نام «دولت اسلامی در عراق» خبر داده شد و رهبر آن الزرقاوی بود که توسط آمریکایی ها کشته شد.
آمریکایی ها از ترور وی خبر دادند همچنین که اعلام کردند یک دولت اسلامی در عراق تحت نظارت آنها یا تحت اشغالگری آمریکا وجود دارد بنابراین آمریکایی ها بودند که این مساله را مطرح کردند.
هیچ کس نمی تواند بگوید که داعش در عراق وجود نداشت یا اینکه داعش تحت نظارت آمریکا وجود نداشت و این مساله واضح و آشکار است.
داعش و النصره از القاعده در افغانستان شکل گرفتند همان طور که هیلاری کلینتون این مساله را گفت و همگان نیز آن را می دانند.
آنها در افغانستان برای مبارزه با شوروی سابق در آن هنگام با حمایت مالی عربستان و تحت نظارت و آموزه های آمریکا شکل گرفتند.
این مساله کاملا آشکار است و واقعیت این است که ایدئولوژی آنها همان عقیده وهابیت سعودی است.

داعش نمی تواند در سوریه دوام بیاورد
در خصوص طرف های حامی آن باید گفت که خاندان حاکم در عربستان به طور علنی و به صورت رسمی از گروه های وهابی حمایت می کنند و طبیعتا شخصیت های وهابی متعددی هم هستند که می توانند برای آنها کمک های مالی بفرستند.
اما از ناحیه لجستیکی باید گفت که هرگونه حمایت ارائه شده به داعش چه از حیث منابع انسانی ، مالی ، فروش نفت و … از طریق ترکیه و با همکاری با عربستانی ها و قطری ها صورت می گیرد.
در واقع می توان گفت که این کشورها حیاط خلوتی برای داعش هستند اما داعش نمی تواند باقی بماند چرا که خاستگاه و پایگاه مردمی در سوریه ندارد.

اردوغان و داود اوغلو حامیان داعش هستند
فونیکس:آیا داعش در سوریه جایگاه و خاستگاهی ندارد؟
بشار اسد: تاکنون آنها در سوریه جایگاه و خاستگاهی نداشته است، داعش در کشور ما بسیار غریبه است اما آنها به دلیل ترس، سرکوب و کشتار توانستند برخی از مناطق را تحت اشغال خود درآورند.
اما قدرت آنها از ترکیه است و با حمایت شخصی اردوغان و داوود اوغلو صورت می گیرد.

 ترکیه شاهرگ حیات داعش است
فونیکس: آیا شما فهرست هایی در مورد طرف هایی که از داعش نفت خریداری می کنند، دارید، روش اجرای تعاملات مالی در میان آنها چگونه است؟
بشار اسد:فروش نفت به طور اساسی از طریق ترکیه صورت می گیرد.
حال چه مربوط به دادن پول به آنها و یا فروش نفت باشد .
این اموال و پول ها از سوی قطر و عربستان و به طور طبیعی از سوی خود دولت ترکیه به دست آنها می رسد.
انتقال نفت از سوریه به ترکیه صورت می گیرد چرا که بیشتر میدان های نفتی در نزدیکی ترکیه و عراق قرار دارند.
آنها نمی توانند نفت شان را از طریق عراق بفروشند چرا که خود دولت عراق با داعش مقابله می کند در حالی که دولت ترکیه حامی این گروه است بنابراین تنها شاهرگ حیات داعش از طریق ترکیه شکل می گیرد.

 سوریه مانع تحقق احیای امپراتوری عثمانی
فونیکس:سوریه و عربستان و همچنین سوریه و ترکیه روابط خوبی قبل از بحران داشتند ..چه اتفاقی افتاد؟ به نظر می رسد که این دو کشور به صورت غافلگیرانه علیه سوریه یا علیه شخص شما تغییر موضع دادند، نظر شما در این باره چیست؟
بشار اسد:علت این است که رییس جمهور کنونی ترکیه که در آن هنگام نخست وزیر بود وابسته به اخوان المسلمین است و زمانی که اخوان المسلمین حکومت در تونس و سپس در لیبی و بعد از آن در مصر را تحت تصرف خود درآوردند اردوغان گمان کرد که می تواند امپراتوری عثمانی را در جهان عرب احیا کند اما نه با نام عثمانی بلکه با نام اسلامی.
تنها مانع در مقابل وی سوریه بود این علت تغییر موضع ترکیه است.
اردوغان همه چیز و همه طرح هایی را که برای بهبود روابط و تحقق آرامش برای مردم ما و … تدوین شده بود، فراموش کرد و ایدئولوژی خود را فراتر از هر چیزی قرار داد.
از نظر اردوغان، اخوان المسلمین باید سوریه را تحت تصرف خود درمی آورد.
وی دریان هنگام می توانست «رهبر اخوان المسلمین» در منطقه باشد.

 موضع سعودی ها از ابتدا در قبال سوریه خوب نبود
فونیکس: سعودی په طور؟
بشار اسد: سعودی، یک نظام وهابی است و عربستان روابط صمیمانه ای را با سوریه در پیش نگرفته بود به همین دلیل نمی توانیم، بگوییم که موضع آنها خوب بود و تغییر کرد.
عربستان کاملا با ترکیه فرق دارند.
عربستان ترکیبی از دو ساختار آل سعود و نهاد وهابیت است و این مساله بیش از 200 سال پیش از خاندان حاکم کنونی و حتی پیش از اولین پادشاهی سعودی وجود داشت
بنابراین آل سعود آنچه را که وهابیت بخواهد، انجام خواهد داد.

 اگرترکیه و سعودی دست ازحمایت ار تروریسم بردارند، با آنها مشکلی نداریم
فونیکس: اگر داعش از بین برود آشتی با این دو کشور چگونه خواهد بود؟
بشار اسد: به عنوان یک سیاستمدار و به عنوان نظام و دولت هدف اصلی مان تلاش به نفع ملت سوریه است و به همین دلیل به هرگونه پیشنهاد خوبی پاسخ مثبت خواهیم داد.
اگر آن کشورها آماده توقف حمایت شان از تروریست ها باشد ما مشکلی نداریم، مساله مربوط به تاریخ گذشته نیست زیرا ما به آینده چشم دوخته ایم.
ما باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم پس از آن مردم و منافع شان و احساسات شان چگونگی روابط ما با آن کشورها را تعیین خواهد کرد.
ما نمی توانیم بگوییم که ما روابطی را با آنها برقرار نخواهیم کرد.
در پایان ما ملتی داریم و مساله فقط مربوط به خود دولت نیست.
در ترکیه بیش از 70 میلیون تن زندگی می کنند و تعدادی از آنها علیه اردوغان هستند، تعدادی از آنها می فهمند در سوریه چه رخ می دهد و درک می کنند که آتشی در سوریه وجود دارد، این آتش ترکیه را در آینده خواهد سوزاند.

 مردم در باره رابطه با ترکیه و سعودی تصمیم می گیرند
فونیکس:آیا مردم سوریه برقراری روابط با این کشورها را خواهند پذیرفت چرا که تعداد زیادی از سوری ها کشته و یا زخمی شده اند؟
بشار اسد: احساسات مردم سوریه همچنان ملتهب است. مردم تعیین خواهند کرد که منافع شان چه خواهد بود و نسبت به همه چیز آگاه خواهند بود.
به طور طبیعی نمی توانید بگویید که تمامی سوری ها مخالف این امر یا موافق آن هستند.
مردم رویکردهای مختلفی دارند اما به نظر من زمانی که مردم احساس کنند می توانند آینده روشنی را ببینند، می توانند آنچه را که رخ داده است، فراموش کنند.

 آینده سوریه از نگاه بشار اسد
فونیکس: آیا طرحی اساسی یا دیدگاهی گسترده ای پیرامون آینده سوریه دارید؟ به چه شکلی می خواهید سوریه را از پس از بحران ببینید؟ و نقش شما در آینده سوریه چه خواهد بود؟
بشار اسد: هنگام صحبت از مرحله پس از بحران باید نظام سیاسی را که خواهان آن هستیم، معرفی کنیم، این مهمترین مساله است
اما این مساله مربوط به تروریسم نیست، تروریسم چه بسا مربوط به عوامل مختلفی باشد که برخی از آنها داخلی و برخی خارجی هستند
زمانی که بخواهید در مورد آینده سوریه صحبت کنید باید پیرامون نظام سیاسی باشد ، به طور مثال پارلمانی، ریاست جمهوری، نیمه ریاست جمهوری، فدرالی، کنفدرالی و … و این مساله برای سور ی ها اهمیت دارد.
اما مساله مهمتر برای سوری ها و خود من این است که قانون اساسی، نظام و کشور به صورت کلی سکولاریسم باشند و سکولاریسم علیه دین نیست، سکولاریسم به معنی آزادی ادیان است.

 نامزد شدن در انتخابات آینده حق من است
فونیکس: آیا در صورت برگزاری انتخابات در آینده نزدیک شما نیز در این انتخابات کاندیدا خواهید شد و یا خیر؟
بشار اسد: این حق من است اما بسیار زود است که بگویم کاندیدا خواهم شد و یا خیر.
این مساله در گرو آن چیزی است که من در قبال مردم سوریه احساس می کنم. منظورم این است که آیا آنها من را می خواهند و یا نه؟
در این صورت من می پذیرم که کاندیدا شوم و یا نه.
این گونه است که نمی توانیم در مورد مساله ای صحبت کنیم که چه بسا در چند سال آتی رخ می دهد
اگر احساس کنم باید کاندیدا شوم نخواهم گفت که کاندیدا نخواهم شد.

 درصدد برگزاری اجلاس مسکو 3 هستیم
فونیکس : سفر اخیر شما به مسکو چگونه بود؟ و نظر شما در مورد آینده جنگ در سوریه چیست؟
بشار اسد: نشست وین برخی از عناوین کلی را به طور طبیعی تعیین کرد و در بیانیه پایانی این نشست به برگزاری انتخابات و تدوین قانون اساسی جدید اشاره شده است.
در نهایت سوری ها باید در مورد این ها به توافق برسد، در نتیجه باید گفت وگویی وجود داشته باشد و به همین دلیل من در مسکو گفتم ما آماده برگزاری اجلاس مسکو 3 هستیم.
صرف نظر از آنچه که نشست وین و یا هر کنفرانس دیگری می گوید، نیازمند گفت وگو هستیم.
ما با روس ها در زمان حاضر در تلاشیم تا گفت وگوی جدید میان سوری ها صورت گیرد که چه بسا در مسکو باشد.

 جدول زمانی برای نابودی تروریسم وجود ندارد
فونیک: به نظر می رسد ایده های واضحی وجود دارد؟ آیا جدول زمانی برای آن وجود دارد؟
بشار اسد: هیچ جدول زمانی برای نابودی تروریسم وجود ندارد زیرا این مسئله تنها به پیشروی زمینی بستگی ندارد بلکه به حمایت هایی که تروریست ها از دیگر کشورها دریافت می کنند، مربوط می شود
درحالی که مصلحت بسیاری از کشورهای غربی و منطقه ای در دستیابی به راه حل سیاسی نیست و آنها تنها به حمایت از تروریست ها برای براندازی دولت سوریه اعتقاد دارند ،لذا خواهان طولانی شدن عمر این بحران هستند و فاقد اراده مبارزه با تروریسم هستند.
پیش از نابودی تروریسم که منبع نگرانی بزرگ برای مردم سوریه است، اتخاذ اقدامات سیاسی محسوس غیرممکن است.

 تلاش کردیم همه کشورها حتی حامیان تروریست ها در ائتلاف جدید شرکت کنند
فونیکس: آیا شما با ولادیمیر پوتین در مورد مشارکت دادن آمریکایی ها در عملیات نظامی صحبت کرده اید و یا خیر؟
بشار اسد: تمامی این امور پیش از آغاز عملیات و در آن هنگامی که پوتین از عزم خود برای تشکیل ائتلاف ضد تروریسم خبر داد، صورت گرفت.
به همین دلیل ما فکر کردیم که همگان در این ائتلاف شرکت داده شوند حتی کشورهایی که معتقدیم از تروریسم حمایت می کنند تا دست کم فرصتی را به آنها برای تغییر موضع شان بدهیم اما بیشتر آن کشورها تمایلی به مشارکت در این عملیات نداشتند چرا که اراده ای برای مبارزه با تروریسم ندارند.
 


یک شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن