تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798342185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نخستين نشست راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۷ب.ظ)
برگزاري نخستين نشست راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت موج - نخستين نشست اعضاي کرسي مطالعات راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت ملي صبح امروز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در محل اين سازمان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابتکار در اين نشست با اشاره به تهديدات و آثاري که ناپايداري، تخريب و آلودگي محيط زيست مي‌تواند در حوزه ملي و بين المللي براي امنيت ملي ايجاد کند، گفت: در نگاه نوين جهاني به موضوع محيط زيست، اين موضوع در حوزه امنيت کشورها از جايگاه و اولويتي خاص برخوردار است.
معاون رئيس جمهور با ابراز تأسف از غفلت‌ها و ناديده گرفته شدن محيط زيست در گذشته، اظهار کرد: مجموع غفلت‌هاي صورت گرفته، منجر شد تا امروز با بحران‌ها و چالش هاي متعددي در حوزه محيط زيست کشور رو به رو شويم و اين در حالي است که محيط زيست در پيوندي عميق با تمامي حوزه‌ها همچون امنيت، بهداشت و سلامت، اقتصاد، اجتماع و سياست است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر نقش کرسي مطالعات راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت ملي مبني بر ايجاد ارتباط دوسويه ميان امنيت و محيط زيست، تصريح کرد: خوشبختانه طي دو سال گذشته با تلاش فراوان هدف گذاري‌هاي فني و کمي، همچنين برنامه اجرايي و کاربردي علمي، تخصصي و فني کاملاً مشخص است.
وي افزود: در همين راستا، گزارش سوم تغييرات آب و هوايي و برنامه استاني مقابله با پديده گرد و غبار منتشر شده و برنامه ملي تغييرات آب و هوايي و مقابله با پديده گرد و غبار نيز به زودي منتشر خواهد شد.

شوراي امنيت ملي پيوند دهنده امنيت و محيط زيست
ابتکار ضمن اشاره به برخي از ساز و کارهاي موجود در زمينه محيط زيست و امنيت همچون پدافند غيرعامل گفت: شوراي امنيت ملي با شناسايي نقاط تهديد و تاثيراتي که محيط زيست بر امنيت ملي دارد از طريق جلب مشارکت ساير ساز و کارهاي موجود در اين زمينه، مي‌تواند نقشي مهم در زمينه تمرکز بر بحث امنيت و محيط زيست ايفا کند.
معاون رئيس جمهور خاطرنشان کرد: شوراي امنيت ملي به واسطه جايگاهي که دارد مي‌تواند پيوند گسترده اي ميان مسوولان مربوطه، تصميم گيران وتصميم سازان و ساختارهاي امنيت و محيط زيست ايجاد کند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: يکي از روش‌هاي ايجاد اين پيوند، ايجاد زمينه براي مشارکت و حضور صاحب نظران حوزه امنيت و استفاده از نظرات آن‌ها براي ايجاد موازنه در حوزه محيط زيست و امنيت در سطوح مختلف ملي، منطقه اي و بين المللي است.
وي ضمن تاکيد بر گستردگي و پيچيدگي موضوعات محيط زيستي، تصريح کرد: ساز و کار حل بسياري از مسائل در حوزه سياست گذاري است.
ابتکار با يادآوري اهميت ابلاغ سياست هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست توسط مقام معظم رهبري، گفت: رهبري با دقت نظر، راهبرد دقيق و روشن و پشتوانه اي قوي براي محيط زيست کشور ايجاد کردند و اين يک فرصت بسيار خوب براي محيط زيست کشور است.
معاون رئيس جمهور اشاره اي هم به همکاري سازنده مجمع تشخيص مصلحت نظام و سازمان حفاظت محيط زيست داشت و اظهار کرد: اين همکاري ارزنده منجر به توجه به محيط زيست در سطح عالي و راهبردي کشور شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: بدون شک محيط زيست موضوعي بسيار راهبردي است که تمام مسائل و حوزه‌هاي کشور را تحت تأثير قرار مي‌دهد و از اين رو بايد با استفاده از جميع نظرات و تجربيات و دانش متخصصان، کارشناسان، دانشگاهيان و فعالان حوزه بتوانيم به راهبردهاي مؤثر و مفيد براي رفع چالش هاي اين حوزه دست يابيم.
نماينده شوراي عالي امنيت ملي نيز در اين نشست، فعال‌سازي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي و آزادانديشي و مراکز دانش بنيان را هدايت جريان نخبگي کشور به سمت توليد تفکر راهبردي عنوان کرد و افزود: دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي به عنوان مرکز اصلي سياست گذاري در موضوعات راهبردي کشور با ايجاد و فعال سازي کرسي‌هاي مطالعاتي تلاش خواهد کرد تا ظرفيت‌هاي ارزشمندي را که در حوزه انديشه راهبردي در کشور وجود دارد به عرصه تصميم‌سازي کلان متصل سازد.
وي با اشاره به اهميت آينده پژوهي و اولويت پيشگيري در مسائل امنيتي، بر ضرورت شناسايي مسائل و نقاط آسيب‌پذير امنيتي و ارائه راه‌کارهايي براي ممانعت از تبديل شدن آن‌ها به بحران تاکيد و نقش کرسي‌هاي مطالعاتي در اين عرصه را مهم دانست.
وي آفت حوزه تصميم سازي ملي را بخشي نگري دانست و گفت: يکي از مهم‌ترين هدف‌ها از ايجاد کرسي‌هاي مطالعاتي، توجه به سپهر ملي و راهبردي حوزه‌هاي مهم در پيشرفت کشور است.
محمدرضا تابش، رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي، نيز ضمن تاکيد بر لزوم اصلاح ساختارهاي معيوب موجود در کشور گفت: تنها با استفاده از توان تخصصي کشور مي‌توان به اهداف و سياست هاي کلان دست يافت.
مهناز مظاهري، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست، نيز اشاره اي به اهداف، ضرورت‌ها و نحوه فعاليت کرسي مطالعات راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت ملي داشت.
وي اين کرسي را راهکاري براي توسعه ظرفيت راهبردي در حوزه تصميم سازي شوراي عالي امنيت ملي و استفاده از ظرفيت محققان و متخصصان علمي و تخصصي براي تصميم سازي در اين حوزه دانست.
در اين نشست محسن ناصري، مدير پروژه تغييرات آب و هواي سازمان حفاظت محيط زيست، با ارائه گزارشي از وضعيت ايران در حوزه تغييرات اقليم بر لزوم تلاش ملي در اين حوزه در دو بخش سازگاري و مقابله تاکيد کرد.
همچنين در اين نشست تعدادي از معاونان سازمان حفاظت محيط زيست، دانشگاهيان و متخصصان به ارائه ديدگاه‌هاي خود در زمينه ساز و کارهاي افزايش بهره‌وري کرسي مطالعات راهبردي محيط زيست شوراي عالي امنيت ملي پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن