تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805380387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر کشور: بر اساس قانون عمل می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزیر کشور: بر اساس قانون عمل می کنیم


وزیر کشور با بیان این که در تایید صلاحیت افراد بر اساس قانون و مستندات عمل می کنیم گفت: لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخابات نامزدها و احزاب را تقدیم مجلس کرده ایم و انتظار ما این است که در مجلس تصویب شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه سخنانش در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما درخصوص ثبت نام و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات افزود: در این خصوص بر اساس قانون و مستندات، صلاحیت ها را بر اساس نظر مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال پیگیری می کنیم و شورای نگهبان نیز با توجه به نظارت استصوابی عمل می کند.
او گفت: اعضای شورای نگهبان را افرادی متدین و دلسوز می دانیم که دنبال اجرای قانونند و در بحث تایید صلاحیت ها هر جا احساس کنیم حق کسی ضایع می شود به شورای نگهبان اطلاع می دهیم.
وزیر کشور گفت: البته افرادی هستند که مسائل مالی، اخلاقی و محکومیت هایی دارند که طبیعی است که رد صلاحیت شوند اما همین افراد باید دلایل رد خود را بدانند و این وظیفه شورای نگهبان است که دلایل را اعلام کند.
  رحمانی فضلی افزود: حرف همه را خواهیم شنید و توصیه ما این است که همه قانون را رعایت کنند.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با تبلیغات زود هنگام گفت: تبلیغات زود هنگام در قانون تعریف دارد و مردم بالاخره می دانند که چه کسی نامزده شده است و نمی توانیم به نامزدها بگوییم که در خانه خودشان جلسه ای نگیرند و آنچه اهمیت دارد تبلیغات درعرصه افکار عمومی است.
رحمانی فضلی افزود: اینکه نامزد انتخابات در مناسبت های مختلف و عزا و عروسی شرکت کند تبلیغات نیست اما اگر به معنای واقعی تبلیغات و عکس و پوستر چاپ کند و از مردم بخواهد که به او رای دهند این از مصادیق تبلیغات زودهنگام است.
  او گفت: مثلاً اکنون شاهد تشکیل جلسات احزاب هستیم که برای انتخابات تصمیماتی می گیرند و اینها اشکالی ندارد چرا که هدف اصلی ما برگزاری انتخابات باشکوه است.
رحمانی فضلی گفت: اما در زمان انتخابات تخلفات زیادی صورت می گیرد که این مسائل پیگیری می شود.
  او در پاسخ به سوالی درباره آخرین پیگیری ها در خصوص اتفاق صورت گرفته در ورامین افزود: قبل از موضوع ورامین چندی پیش در شیراز آقای مطهری قصد سخنرانی داشت که فرمانداری آن سخنرانی را تعطیل کرد اما چون این برنامه مجوز داشت نباید تعطیل می شد و در حدی نبود که موضوع امنیتی شود.
او گفت: وزارت کشور با دستور رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کرد و همه مستندات جمع آوری شد و کمتر از دو هفته به قوه قضائیه داده شد و قوه قضائیه هم در مرحله تحقیقات و صدور رای است.
  وزیر کشور گفت: در بحث ورامین عده ای با مجوز وزارت کشور افرادی را در یک سالن دعوت کرده بودند تا مباحث انتخاباتی داشته باشند.
  رحمانی فضلی گفت: 37 سال از انقلاب ما می گذرد و ما الگوی مردم سالاری هستیم و ادعای قانون مداری داریم و پسندیده نیست افرادی به هر دلیلی تجمعات قانونی را به هم بزنند.
وزیر کشور گفت: اگر واقعا دغدغه ای دارند می توانند دغدغه شان را به نیروی انتظامی، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات دهند.
  رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور اجازه نمی دهد، مراسمی غیرقانونی برای بر هم زدن مراسم های دیگر رخ دهد چون مسائل امنیتی ایجاد می شود و نمی شود هر کسی، دیگران را با روش های قهرآمیز کنترل کند.
  او گفت: در شرایطی که ما به دنبال انتخاباتی سالم و ‌باشکوه هستیم اگر فضا امنیتی شود کسی نمی تواند خود را به عنوان نامزد ارائه کند.
  رحمانی فضلی گفت: زمانی عده ای خودجوش و با هیجان وارد می شوند که در جای خود باید بررسی شود اما یک زمان یک مقام مسئول باعث برهم خوردن مراسم می شود.
  او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وزارت کشور به تجمعاتی که شائبه تبلیغاتی دارد مجوز می دهد؟ افزود: مجوزهای وزارت کشور بر اساس شرط و شروط است و درخواست کنندگان، محل، تاریخ و مسئول برگزار کننده مراسم را به ما اعلام می کنند و ما هم با توجه به شرایط مختلف مجوز می دهیم.
  او گفت: در بحث دادن مجوز به وظایف قانونی خود عمل می کنیم و بنا نیست اتفاقی رخ دهد و کسانی که اقدامات غیرقانونی انجام می دهند ممکن است بعداً همین مسائل سر خودشان هم بیاید.
  رحمانی فضلی گفت: باید قدرت تحمل شنیدن و استدلال را بالا ببریم و مثلا اتفاقی که در ورامین رخ داد چه حسنی داشت جز اینکه در رسانه های داخلی و خارجی کشور را بی نظم نشان دادند.
  وزیر کشور افزود: ما روزانه 100 اجتماع و سخنرانی در دو سال اخیر در کشور داشته ایم که در آستانه انتخابات بیشتر هم می شود اما به اندازه تعداد انگشتان دست هم مشکلی نداشته ایم.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از ورود پولهای کثیف به بحث انتخابات چه برنامه دارید افزود:‌ من موضوع پولهای کثیف را در جمع فرماندهان ناجا و در خصوص گردش مالی بحث قاچاق و مواد مخدر مطرح کردم وگفتم این پولها، کثیف است و پول کثیف می تواند در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی وارد شود.
رحمانی فضلی گفت: به همین منظور مجلس از ما خواست که تدبیری بیندیشیم تا این پولها در انتخابات وارد نشود و ما هم در این خصوص لایحه ای را آماده کردیم.
  او افزود: در این لایحه 8 کشور بررسی شد و مسائل مالی انتخابات را در این کشورها بررسی کردیم و دیدیم که در همه این کشورها برای نامزدها سقف تعیین شده بود و باید منابع و هزینه و مصرف تبلیغات خود را اعلام کنند.
  رحمانی فضلی گفت: ما درهمین چارچوب لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخابات نامزدها و احزاب را تقدیم مجلس کردیم و دو هفته پیش دو فوریت آن را ارائه کردیم و انتظار ما این است که در مجلس تصویب شود.
  او افزود: امیدواریم منابع مالی و هزینه های نقدی وغیرنقدی نامزدان مشخص شود.
  رحمانی فضلی گفت: امیدواریم با روحیه فساد ستیزی و عدالت جویی مجلس این لایحه به نتیجه برسد چرا که برای مقابله با ورود پولهای کثیف به انتخابات نیازمند قانونیم.
 
 
 
 


یک شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن