تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805623881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال تغییر برخی از استانداران و فرمانداران در سه ماه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: احتمال تغییر برخی از استانداران و فرمانداران در سه ماه آینده
وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح برنامه وزارت کشور پیرامون انتخابات و اربعین حسینی و مسائل امنیتی کشور پرداخت.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح برنامه وزارت کشور پیرامون انتخابات و اربعین حسینی و مسائل امنیتی کشور پرداخت.  
وی در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که 96 روز تا انتخابات آتی فرصت باقی است آیا وزارت کشور از آمادگی کافی برخوردار است اظهار داشت: خوشبختانه از اوایل امسال مقدمات برگزاری انتخابات را شروع کردیم و با توجه به جلسات متعدد در همه حوزه ها مباحث آسیب شناسی انتخابات مورد بررسی قرار گرفته. 
رحمانی فضلی با اشاره به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: در این راستا هماهنگی های لازم با دستگاه های نظارتی شروع شده و در این راستا با شورای نگهبان مشورت هایی داشته ایم و همه موارد از جمله مهرها و تعرفه ها محیا شده است و آمادگی لازم از لحاظ اجرایی وجود دارد.  
وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای اجرای دقیق قانون و بی طرفی مجریان در اصل انتخابات چه تمهیداتی اندیشیده است تصریح کرد: بی طرفی در انتخابات دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی یک اصل است و در این پورسه سه ضلع اجرا، نظارت و مردم وجود دارند و احزاب، گروه ها و نامزدها در این گردهمایی بزرگ شرکت می کنند و نامزدها خود را تبلیغ کرده تا رای بیاورند.  در این راستا ورود هرعنصر حاکمیتی به جز اجرا در انتخابات مگر در چاچوب قانون کاملا ممنوع است. 
وی با تاکید براینکه ما در پروسه انتخابات کارگردان بازی ها هستیم تصریح کرد: اگر مجریان دچار لغزش شده و لهی یا علیه جریاناتی اقداماتی انجام دهند و بی طرفی را به هم بزنند مطمئنا دچار مشکل خواهیم شد و در این راستا آموزش های لازم داده شده و برای بهتر انجام شدن انتخابات بازرسانی را در حوزه انتخاباتی داریم. 
رحمانی فضلی افزود: وزارت اطلاعات و شورای نگهبان با تمام توان و با بی طرفی کامل اقدامات لازم را انجام خواهند داد. 
وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تغییر اخیر استانداران حساسیت هایی را در جامعه برانگیخته و گفته می شود که این تغییرات که نزدیک به انتخابات است با یک هدف مشخصی صورت گرفته است تصریح کرد: دست ما در جابه جایی مدیران نباید بسته باشد و یکی از برنامه های وزارت کشور انتخابات است این نهاد مسئولیت های مختلفی دارد و در راستای ارزیابی از عملکرد سکانداران این تغییرات صورت گرفته و این تغییرات قبلا صورت گرفته است و طرح این گونه موضوعات مشکلی ندارد و این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک باز هم تغییراتی داشته باشیم و بهتر است تلاش کنیم در این سه ماه آینده فرمانداران و بخشداران تغییر نکنند. 
وی درباره کابینه تدبیر و امید مشی اعتدال را در اولویتش گذاشته اما گفته می شود مسئولین انتخابات به جناح خاصی گرایش دارند اظهار داشت: همان هایی که انتخاب شده اند امروز مسئولند و خود بنده نیز مسئول اجرا هستم و نمی گویم که گرایش سیاسی ندارم اما گرایشم را دخالت نمی دهم و حتما مسئولان دیگر نیز گرایش های سیاسی خود را دخالت نخواهند داد. 
رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در مقابل حق الناس و خداوند مسئولیت داریم و برای ما فرقی نمی کند چه کسی انتخاب می شود برای ما اجرای قانونی و سالم انتخابات مهم است ما اگر احساس کنیم برخی از مسئولین گرایش های سیاسی خود را مد نظر قرار می دهند حتما با آن برخورد خواهیم کرد. از مردم می خواهیم که همواره ناظر انتخابات باشند و در هر کجا تخلفاتی را از سوی مجریان انتخابات دیدند به ما ارسال کنند که در صورت قطعیت با آن برخورد خواهیم کرد البته این اطمینان را می دهم که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. 
وزیر کشور تاکید کرد: فرآیند برگزاری انتخابات تعریف شده، دقیق و قانونی است؛ وزارت کشور مجری انتخابات، شورای نگهبان ناظر و قوه قضاییه به تخلفات رسیدگی خواهد کرد و کاندیدا نیز بر امر انتخابات نظارت دارند و نمایندگانشان نیز تا آخرین مرحله شمارش صندوق های اخذ رای بر آن نظارت خواهند داشت. این احتمال که در میان برخی از مجریان انتخابات تبانی به وجود آید صفر درصد است و حتی امکان ندارد.  
وی با بیان اینکه نمایندگان نامزدها تا آخرین لحظه شمارش آرا پای صندوق های رای حضور دارند تصریح کرد: رخ دادن تخلف بسیار بعید است برخی از تخلفات امکانش وجود داشت اما امسال آن ها را حذف کردیم به عنوان مثال استفاده از یک شناسنامه بیش از دو بار یا استفاده از شناسنامه افراد مرده که در این راستا نرم افزار انتخابات الکترونیکی به گونه ای طراحی شده که فقط می توان یک بار رای داد و رای دادن در هر جای دیگر امکان پذیر نیست و ما همه تجربیات را در حوزه نرم افزارها لحاظ کرده ایم. 


در انتخابات قبل، اخذ و شمارش آرا در 14 شهرستان به شیوه الکترونیکی برگزار شد
وزیر کشور با بیان این که در انتخابات پیشین نیز، همه انتخابات به روش الکترونیکی انجام می‌شده و فقط مرحله اخذ و شمارش آرا الکترونیکی صورت نمی‌گرفت یادآور شد: البته در انتخابات قبل، انتخابات در 14 شهرستان کوچک با این روش انجام شد که هیچ خطایی هم نداشته است.




رحمانی فضلی اظهار داشت: شورای نگهبان روی دستگاه  اخذ آرا نظر داده اما در بحث نرم‌افزاری قرار بود که ما تا فردا نرم‌افزار مربوطه را برای آن‌ها احضار کنیم که این امر امروز صورت گرفت و شورای نگهبان نیز قرار است که ظرف یک هفته نظر خود را اعلام کند.


*** تهران حداقل هزار و 500 نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد داشت


وی با بیان این که ما در تهران حداقل هزار و 500 نامزد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت و هر رأی دهنده‌ای  می‌تواند 30  کاندیدای مورد نظر خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کند گفت: در این روش آمادگی داریم که تا 4، 5 ساعت نتیجه را اعلام کنیم ضمن این که هر نوع ایراد، بازنگری و بازرسی در این نوع انتخابات طراحی شده است و انشاالله آموزش‌های لازم را در این زمینه به مردم خواهیم داد.


** اخذ و شمارش آرا در 9 کلان‌شهر، الکترونیکی برگزار می‌شود


وزیر کشور در پاسخ به این که آیا انتخابات در تمام کشور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد گفت: آمادگی داشتیم تا این روش در تمام کشور اجرا شود اما با توجه به هزینه بالای این کار این اقدام انجام نشد لذا اخذ و شمارش آرا تنها در 9 کلان‌شهر به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.


** صندوق آرا شفاف خواهد بود


رحمانی فضلی همچنین در خصوص شفافیت صندوق آرا نیز اظهار داشت: در این مورد ما با شورای نگهبان یک بحثی داشتیم که آن‌ها معتقد بودند چون آرا محرمانه است صندوق آرا نباید شیشه‌ای باشد که موجب می‌شود آرا خوانده شود لذا مقرر شد شفافیت صندوق آرا تنها به قدری باشد که مشخص شود از قبل آرایی در صندوق‌ها ریخته نشده باشد.


** در بحث ثبت‌نام و تأیید صلاحیت‌ها تابع قانون هستیم


وی با بیان این که در بحث ثبت‌نام و تأیید صلاحیت‌ها تابع قانون هستیم گفت: ما در این راه موظف هستیم بر اساس قانونی که  به ما ابلاغ‌شده بر اساس مستندات مراجع چهارگانه ( نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و ثبت احوال) صلاحیت‌ها را بررسی کنیم و شورای نگهبان نیز بنا به قوانینی که دارد  نظارت‌های خود را انجام خواهد داد. منتهی در توافقی که با شورای نگهبان داشتیم تصمیم بر این شد که در مسیرهای مختلف انتخابات هر جایی که احساس کردیم شرایط انتخابات به گونه‌ای است که حق کسی ضایع شود موارد را به اطلاع شورای نگهبان برسانیم و مدارک و اسناد خود را به آن‌ها ارائه بدهیم و آن‌ها نیز موارد را رسیدگی کنند.
وزیر کشور همچنین در پاسخ به این که آیا وزارت کشور در برخورد با بحث تبلیغات زودهنگام انتخاباتی عزمی دارد یا خیر گفت: در مجلس قانونی در خصوص انتخابات مصوب شده  که بر اساس آن هیئت ناظر بر تبلیغات انتخاباتی در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها تصویب شده و مسئولیت کار نیز با وزارت کشور خواهد بود  و این گامی است که امسال برداشته شده است.


رحمانی فضلی با بیان این که تبلیغات در قانون تعریف دارد گفت: حضور افراد در مراسم به معنی تبلیغات نیست لذا از نظر ما حضور افراد در مراسم و تشکیل جلسات احزاب برای مشخص کردن کاندیداهای خود و چارچوب کاریشان برای انتخابات پیش رو اشکالی ندارد.


وی همچنین به حادثه‌ای که در شیراز برای علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی پیش آمده بود گفت: بعد از اتفاق حادث‌شده وزارت کشور بررسی‌های اولیه را انجام داد و مستندات را جمع‌آوری کرد و بیش از دو هفته طول نکشید که این مستندات را به قوه قضاییه ارائه کرد  و قوه قضاییه نیز هم اکنون در مراحل تحقیقات و صدور آرا است.


خبر در حال تکمیل است...




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

عقد قراردادهای موقت در بدنه دولت همه‌گیر است
آمار ناجا افزایش 98 درصدی مزاحمت‌های خیابانی را نشان نمی‌دهد
مقدمات جمع‌آوری سانتریفیوژها آغاز شده/ هنوز هیأت نظارت بر برجام تشکیل نشده
کمیته اصلی نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی شکل خواهد گرفت
حق شناس: رفتار آمریکایی‌ها در غرب آسیا مشترکاتی بین آنان و ایران شکل داده/ صفارهرندی: "مرگ بر آمریکا" به ما موجودیت می‌بخشد
هیأت ایرانی تلاش کرد تا وارد چالش با عربستان نشود/ اظهارات بی‌اساس وزیر خارجه عربستان مورد واکنش تند و صریح ظریف قرار گرفت
حضورمان در سوریه از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است/ روس‌ها معتقدند گروه‌های تکفیری پیاده‌نظام آمریکا در منطقه هستند
آمریکا از همان روز نهایی شدن برجام با تهدیدات خود آن را نقض کرد/ کمیسیون ویژه برجام در جریان سه سند قرار نگرفته است
ایران در برنامه هسته ای خود توان برگشت پذیری را در نظر گرفته است/ مطمئنم تا سال پانزدهم به ظرفیت بیش از 190 هزار سو خواهیم رسید
ایران در کنفرانس مونیخ به عنوان مولد امنیت در دنیا مطرح شد





۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن