تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813066224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ گزارش یونسکو درباره ایران واقع بینانه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ گزارش یونسکو درباره ایران واقع بینانه است


کارشناسان معتقدند: یونسکو به عنوان سازمان غیر سیاسی و سازمانی که از نظر علم وپژوهش و غیر سیاسی کار می کند و گزارش واقع بینانه درباره ایران ارائه کرده است قابل توجه است و باید به فال نیک گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هفته گذشته بود که گزارش علمی و فرهنگی یونسکو منتشر شد و در گزارش خود درباره  تازه ترین تحولات علمی و فناوری سراسر دنیا در فصلی تازه کشور ایران را مورد توجه قرار داد وعملا از دستاوردهای علمی و فرهنگی ایران تمجید کرد. برنامه تیتر امشب به مناسبت گزارش منتشر شده یونسکو با دعوت از دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وفناوری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمود شیخ زین الدین معاون تجاری سازی ونوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بررسی ابعاد این گزارش پرداخت.
 
تیتر امشب
احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در این گفتگو درباره گزارش یونسکو درباره ایران گفت: همانطور که می دانید در کشور ما دیدگاه ونگرش نوین در 13 سال پیش داشتیم. زمانی که وزرات علوم به وزارت علوم تحقیقات وفناوری تبدیل شد، رویکرد ما در چرخه تحقیقات وفناوری بنا شد. رویکرد قدیم که بر اساس آموزش علم محور بود تغییر کرده است. با تغییر ساختار علوم در مسیر توسعه علوم مراکز علم و فناوری را در کنار  دانشگاه رشد می دهد و رویکرد علمی ما جدید شده است. در سال گذشته مدیر کل یونسکو به ایران آمد ونقش علمی در ایران را بررسی کردند. ایران 5 سال قبل نمایندگی در یونسکو داشته و با بررسی یونسکو ایران رتبه بالایی در منطقه دریافت کرده است، چرا که ایران سه نمایندگی بزرگ در منطقه دارد. کشورهای در حال توسعه تازه به این نمایندگی ها دست یافته اند. قانون حمایت از شرکت های  دانش بنیان و قانون مناطق توسعه علم و فناوری داریم که فعال شده است و 5 استان ما مجوز گرفته اند. اصفهان، خراسان، شمالی یزد و... مجوز گرفته اند و هماهنگی های لازم برای توسعه علمی  در این شهرها انجام شده است.
 
تیتر امشب

محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره گزارش یونسکو و تاثیر تحریم ها بر پیشرفت ایران گفت: پس از انقلاب ظرفیت های ما چشمگیر بوده است. ما با دست خود به دنبال فناوری نرفتیم. تحریم فضایی را بوجود آورد که کسانی که قدرت خرید دارند بتوانند این چرخه را ایجاد کنند. در واقع وقتی علم به مرحله پژوهش می رسد، ملموس تر می شود. ما در فضای تحریم یک قدم جلوتر رفته ایم و کارکرد ملموس علم را دیده ایم. این فرصت ( تحریم ) به ما این امکان را داد که خود را بیشتر بتوانیم نشان دهیم. هرجای دیگری که در 36 سال گذشته توانستیم به توانایی های خود اتکا کنیم و با اقتدار خود سرکار داشتیم، بهتر توانستیم خود را در عرصه بین المللی نشان دهیم.
وی درباره ارتباطات ما با سازمان های بین المللی در حوزه علم و فناوری نیز گفت:  یک نقطه مهم که در دوران پسا تحریم هسیتم، این است که ایرانی که امروز کشورهای دیگر سراغش می آیند، شرایط چند سال پیش را ندارد. ما با کشوری تعامل می کنیم که یا فناوری دارد یا سرمایه!نکته مهم این است در 36 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه حساب شده ای را طی کرده است که منحصر به فرد است.


 نصیری دبیر کل ملی یونسکو در ایران در ارتباط تلفنی درباره گزارش یونسکو درباره ایران گفت: اینکه سازمان بین المللی که این گزارش را ارائه می کند مهم است یونسکو به عنوان سازمان غیر سیاسی و سازمانی که از نظر علم وپژوهش و غیر سیاسی کار می کند و گزارش واقع بینانه درباره ایران ارائه کرده، قابل توجه است و باید به فال نیک گرفت. یونسکو وضعیت علمی ایران را به صورت واقعی بیان کرده است. وی درباره اینکه چرا ایران در این مرحله مورد توجه یونسکو قرار گرفته است گفت: در آنجا قدرت سیاسی تعیین کننده نیست این گزارش هر 5 سال منتشر می شود، آنها کشورها را به صورت تصادفی انتخاب می کنند و وضعیت این کشورها را از نظر علمی بررسی می کنند . آمارهای ارائه شده درباره ایران واقع بینانه است. ما وضعیت منطقی را در 36 سال گذشته طی کرده ایم. قانون دانش بینان نیز برای عرصه علم و فناوری موثر بوده است توجه به نیروی علم در داخل کشور نیز موثر بوده است.
 یونسکو یک چهارراه علمی و فرهنگ دنیاست و در دنیا خوش نام است ونظراتش جون واقع بینانه و غیر مغرضانه است مورد توجه اکثر جوامع است. اگر ما برنامه درست داشته باشیم دنیا نیز واقع بینانه این عملکرد را می بیند.  


شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن