تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813108779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 9.8 درصدي آمار فوتي‌ها در کشور طي شش ماه نخست سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۶ق.ظ)
کاهش 9.8 درصدي آمار فوتي‌ها در کشور طي شش ماه نخست سال جاري موج-مديرکل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، از افزايش 4،8 درصدي ولادت در کشور طي شش ماه نخست سال جاري خبر داد و در عين حال تصريح کرد، آمار فوتي‌ها نيز در اين بازه زماني 9.8 درصد کاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌اکبر محزون افزود: در شش ماهه نخست سال جاري، 801 هزار و 514 ولادت در کشور به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.8 درصد افزايش داشته است.
وي خاطرنشان کرد:در اين مدت نيز 618 هزار و 299 ولادت شهري ثبت شده و تعداد ولادت روستايي نيز 183 هزار و 215 رويداد بوده است.
مديرکل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: به‌طور متوسط در مقابل هر ولادت روستايي، 3.4 ولادت شهري به ثبت رسيده است.
وي افزود:در شش ماهه نخست امسال تعداد ولادت ثبت شده تا يک سال پس از وقوع، شامل 792 هزار و 537 واقعه بود.
مديرکل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانوني در شش ماهه نخست سال جاري برابر با 776 هزار و 524 واقعه است.
به گفته وي، نسبت جنسي حاصل از ثبت ولادت در شش ماهه نخست امسال برابر با 105.8 است که همين شاخص در مدت مشابه سال قبل 106.2 بود.
وي تاکيد کرد: يعني در مقابل هر يک‌صد واقعه ولادت ثبت شده دختر، حدود 105.8 واقعه ولادت پسر به ثبت رسيده است.
محزون گفت:در شش ماهه نخست سال جاري 185 هزار و 432 واقعه فوت به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9،8 درصد کاهش داشته است.
وي تعداد فوتي ثبت شده در مناطق شهري را در همين مدت 138 هزار و 184 رويداد و در مناطق روستايي 47 هزار و 248 رويداد اعلام کرد.
به گفته مديرکل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، در اين شش ماه تعداد فوتي ثبت شده تا يک سال پس از وقوع 171 هزار و 398 واقعه اعلام شده است.
محزون همچنين تعداد فوتي ثبت شده در مهلت قانوني در شش ماهه اول سال 1394 را 166 هزار و 799 واقعه برشمرد.
وي افزود: در شش ماهه نخست امسال در مقابل هر يک‌صد فوتي ثبت شده زنان، 127.5 مورد فوت مردان به ثبت رسيده که همين نسبت در مدت مشابه سال قبل 107.7 بوده است.
بر اساس آخرين سرشماري، جمعيت ايران بيش از 78ميليون نفر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن