تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804713381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیح معاون حقوقی قوه قضاییه درباره تعهد پزشکانی که اعمال جراحی زیبایی انجام می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: توضیح معاون حقوقی قوه قضاییه درباره تعهد پزشکانی که اعمال جراحی زیبایی انجام می دهند
معاون حقوقی قوه قضاییه درباره تعهد پزشکان در اعمال جراحی زیبایی گفت: تعهد پزشکان در کلیه اقدامات درمانی تعهد به وظیفه است. ولی در برخی از اعمال جراحی غیر درمانی بهتر است تعهد پزشکان به نتیجه باشد نه انجام وظیفه.
به گزارش نامه نیوز، پنجمین همایش طب و قضای سازمان پزشکی قانونی پنجشنبه عصر با سخنرانی ذبیح الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه در ساری پایان یافت.  
 
 
او در سخنرانی خود با اشاره به اینکه تعهد پزشکان معالج به دو تعهد به نتیجه و تعهد به وظیفه تقسیم بندی می شود، گفت: تعهد به نتیجه زمانی است که نتیجه اقدام درمانی پزشک منجر به صدمه به بیمار می شود. مثلا زمانی که پزشک با تزریق خون آلوده باعث ابتلای بیمار به ایدز یا بیماریهای عفونی دیگر می شود، باید پزشک را مقصر دانست. زیرا تعهد او انجام اقدام درمانی به تنهایی و تعهد به وظیفه نبوده. بلکه او در این مورد متعهد است، چرا که باعث وخامت حال بیمار شده است.
 
خداییان همچنین با پیشنهاد این نکته که باید در اعمال جراحی زیبایی غیر درمانی پزشک متعهد به نتیجه باشد، گفت: در اعمال جراحی زیبایی، پزشک متعهد میشود نتیجه کار او برای بیمار بهتر از وضع قبلی باشد، یعنی در صورتی که چهره بیمار زشت تر شد یا آسیب دید، باید ماده قانونی ای باشد که پزشک را متعهد به نتیجه کند. ولی در اعمال جراحی زیبایی درمانی، چنین تعهدی وجود ندارد و پزشک معالج، متعهد است این عمل را انجام دهد و تعهد به انجام وظیفه دارد نه تعهد به نتیجه.
او همچنین در این همايش سراسري گفت: در اين همايش مقالات متعددي ارايه و در پي آن ابهامات قانوني مشخص شد و من اعلام آمادگي مي كنم اگر گروهي اين ابهامات را به طور دقيق استخراج و به همراه راه حل ها به ما ارايه كنند حتما در اصلاح قانون مجازات اسلامي اعمال خواهد شد.
 
 
 
ذبيح الله خداييان ادامه داد: تلاش مي كنيم كه در مجلس فعلي اصلاحيات قانون مجازات اسلامي را به تصويب برسانيم بنابراين از دست اندركاران برگزاري همايش طب و قضا تقاضا مي كنم در اسرع وقت ابهامات موجود را ارايه دهند تا بتوانيم هر چه سريعتر آنها را در قانون محقق كنيم.
 
خداييان با اشاره به اينكه برپايي همايش طب و قضا آثار بسيار مثبت و قابل توجهي در تعامل هر چه بيشتر قضات و پزشكان دارد، گفت: اگر قاضي و پزشك زبان يكديگر را بفهمند مسايل و مشكلات موجود در پرونده ها بهتر و سريعتر مرتفع مي شود.
 
معاون حقوقي قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه همايش طب و قضا به توسعه علم حقوق پزشكي و رفع ابهامات از قانون كمك مي كند، ادامه داد: نتايج اين همايش و خلاصه اي از مقالات آن در قالب كتاب منتشر مي شود علاوه بر آن پيشنهاد مي شود نتايج آن و نيز ابهامات موجود استخراج و در اختيار ما قرار گيرد تا بتوانيم نسخه اي از آن را به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ارايه كنيم.
 
او گفت: نقش پزشكي قانوني در پرونده هاي قضايي و به نتيجه رسيدن آن بسيار قابل توجه است و در علم قضا نمي توان به علم پزشكي بي تفاوت بود و به نظر مي رسد لازم است پزشكان قانوني در صحنه هاي مختلف در كنار ديگر اعضاي قضايي حضور داشته باشند.
 
خداييان با اشاره به اينكه ارتباط پزشكان و قضات روز به روز نزديكتر مي شود، يادآور شد: جلسات علمي و حقوقي مشترك گام مهمي در توسعه علم حقوق پزشكي است و بهتر است در مجتمع هاي پزشكي افرادي كه كار قضاوت را بر عهده دارند علاوه بر علم حقوق بر علم پزشكي نيز مطالعه كرده باشند.






۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن