تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضروريت بازنگري جدي تربيت نيروي کار در کشور / يک ششم مشاغل کشور سخت و زيان‌آور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۵ق.ظ)
ضروريت بازنگري جدي تربيت نيروي کار در کشور / يک ششم مشاغل کشور سخت و زيان‌آور است موج-يک کارشناس بازار کار گفت: از آنجا که برنامه‌ريزي کلان کشور براي تربيت و جذب کارجويان در جهت اثرگذاري و بهره‌وري بازار کار منسجم و هماهنگ نيست با خيل عظيم بيکاران رو به‌رو هستيم و سرمايه‌هايي که براي آموزش آن‌ها هزينه بسياري صرف شده ثمردهي لازم را ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد حاج اسماعيلي با بيان اين که يک ششم مشاغل کشور سخت و زيان‌آور است، ضعف و نبود ارتباط تنگاتنگ ميان دانشگاه‌ها و بازار کار را مؤثرترين دليل عدم جذب کارجويان و فارغ‌التحصيلان به بازار کار دانست.
کارشناس بازار کار، اظهار کرد: از گذشته ضعف جدي بين مراکز دانشگاهي و بازار وجود داشت و به دليل عدم ارتباط تنگاتنگ، فارغ‌التحصيلان پس از خروج از دانشگاه‌ها، توانايي و مهارت لازم براي ورود به بازار کار را به دست نمي‌آوردند به همين دليل کارفرمايان از جذب آن‌ها امتناع مي‌کردند.
وي افزود: سال‌هاي سال نقدهاي متعددي در اين خصوص و رفع اين مشکل مطرح شد که خلق دانشگاه‌هاي علمي کاربردي يکي از آن‌ها به شمار مي‌رود، بنابراين بايد بپذيريم که نمي‌توان صرفا دانش تئوري را در دانشگاه‌ها آموخت و بعد به صورت مؤثر و کارآمد آن را در بازار کار استفاده کرد.
به گفته اين کارشناس بازار کار، وجود کارگاه‌هاي آموزشي علمي و ارتباط با بازار کار يکي از گام‌هاي تکميل‌کننده دانشگاه‌ها هست که ورود فارغ‌التحصيلان به بازار کار را تسهيل مي‌کند.
حاج اسماعيلي با متفاوت خواندن فلسفه مراکز فني و حرفه‌اي با دانشگاه‌ها و مأموريت آن‌ها، افزود: مراکز فني و حرفه‌اي معمولا مسووليت آموزش مشاغل غير آکادميک و عمومي را بر عهده دارند و افراد را براي کارهايي که نيازمند دانش تئوريک بلند مدت و خاص نيست، آموزش مي‌دهند.
وي بيان کرد: در ايران بيش از 6000 شغل تعريف شده که بسياري از آن‌ها استاندارد نيست و بر اساس آمارهاي سازمان تأمين اجتماعي، يک ششم همين تعداد مشاغل، سخت و زيان‌آور است که نشان مي‌دهد بنگاه‌ها و فضاهاي کسب و کار چندان استاندارد نيست که مشاغل را در زمره کارهاي سخت و زيان‌آور تعريف مي‌کند در حالي که اين امر به نيروي انساني و سرمايه‌هاي مادي کشور آسيب مي‌زند.
کارشناس بازار کار متذکر شد: از آنجا که برنامه‌ريزي کلان کشور براي تربيت و جذب کارجويان در جهت اثرگذاري و بهره‌وري بازار کار منسجم و هماهنگ نيست با خيل عظيم بيکاران روبه‌رو هستيم و سرمايه‌هايي که براي آموزش آن‌ها هزينه بسياري صرف شده ثمردهي لازم را ندارد.
حاج اسماعيلي افزود: هرچه تلاش کنيم مشاغل را استاندارد و متناسب با بازار کار تعريف کنيم و با ابزارها و امکانات خود به سمت کيفي سازي و بهينه‌سازي آن برويم اثرات آن در بازار کار بيشتر و افراد پس از آموزش و تربيت جذب بازار کار مي‌شوند.
به گفته وي، بازنگري جدي براي هدفمند کردن تربيت نيروي کار در کشور به منظور رونق بيشتر بازار کار امري ضروري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن