تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816177744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اقتصاد انقباضی» پدر فوتبال ایران را در آورده


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



«اقتصاد انقباضی» پدر فوتبال ایران را در آورده
روز نو : فوتبال بعنوان یکی از پرطرفدارترین والبته پردرآمد ترین رشته های ورزشی در دنیا شناخته می شود تا آنجا که سالیان متمادی است ازاین رشته بعنوان«صنعت» یاد می شود .با گردش مالی نجومی که توجه نسبت به این رشته را بیشتر کرده است.اما کسب درآمد از فوتبال درایران قواعد بسیار پیچیده ایی دارد و سهم این رشته از منابع مالی بسیار ناچیز است. اگرچه در سال های اخیر فوتبال ایران بشدت درگیرمشکلات مالی بوده و از این محل صدمات جبران ناپذیری را متحمل شده است ولی متاسفانه مدیران این فدراسیون علیرغم تلاشی که کردند کمتر توانسته اند از منابع درآمدی که درهمه جای دنیا مرسوم و معمول است دریافت معقولی داشته باشند. ازماجرای کپی رایت و بلیت فروشی که بگذریم ،حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی برای زنده ماندن فوتبال از اهمیت بسیاری برخوردارند.حق پخش در حال حاظر با مخالفت مدیران سازمان صدا و سیما در بایکوتی طولانی به سر می برد . تبلیغات محیطی نیز با وجود اینکه سازمان لیگ فداسیون فوتبال قرارداد100 میلیاردی جدیدی را با«کانون ایران نوین» که مجری انحصاری تبلیغات محیطی فوتبال ایران است بسته اما این شرکت بخاطرآنچه مشکلات مالی خود اعلام کرده درخواست تخفیف 40 میلیارد تومانی از سازمان لیگ فوتبال داده است. موضوعی که با مخالفت اکثریت مسئولان و مدیران باشگاه ها مواجه شده است.
چندی پیش وبه درخواست سازمان لیگ درخصوص بحث و تصمیم گیری درمورد سه موضوع مهم حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، تبلیغات محیطی ودرخواست تخفیف اسپانسروالبته موضوع جنجال برانگیزداوری ها در فوتبال ایران جلسه هم اندیشی با حضورمدیران باشگاه ها وسجادی معاون وزیر ورزش وهمچنین روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزارشد و این بحرانها به بحث و تبادل نظرگذاشته شدتا شاید راه حلی برای برون رفت از بن بست بی پولی درفوتبال پیداشود.
*نگذارید داوری مرض لاعلاج شود
یکی ازمدیران باشگاه ها که دراین جلسه حضور داشت اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان بود. وی درخصوص این جلسه گفت:«مدیران باشگاه ها درگیر ترین افراد درخصوص مسائل فوتبال هستند و طبیعتا بیشترین بار بر روی دوش آنهاست.آنها باید جوابگوی افکار عمومی و بنگاه هایی که از آنها حمایت می کنند باشند. لذا جلساتی مانند این نیازاصلی فوتبال است تا کسانی که تصمیمات کلان فوتبال را می گرند بیشتر درجریان مشکلات فوتبال قرار بگیرند.به نظر من این جلسه خوبی بود و اکثریت بصورت شفاف مشکلات را بیان کردند.» یکی ازمعضلاتی که در لیگ پانزدهم وجود دارد و بسیاری از باشگاه ها با آن درگیر هستند مربوط به داوری هاست که وجود چندین اشتباه تاثیرگذارصدای بسیاری رانحوه کارقضات فوتبال در آورده است. این موضوع نیز در این جلسه مطرح شده است. مدیرعامل سپاهان در این خصوص گفت:«دروهله اول باید گفت اشتباه در داوری طبیعی است چرا که داور هم یک انسان است.ولی وقتی این اشتباهات تعدادشان آنقدرزیاد می شود که روی مسائل دیگر باشگاه ها نیز تاثیر منفی می گذارد طبیعی است که صدای عوامل مختلف آن باشگاه دربیاید.ولی وقتی فشار زیادی روی جامعه داوران باشد خود به خود تعداد اشتباهات زیاد می شود.بسیاری از مدیران دراین جلسه خواستاربهتر شدن قضاوت ها شدند چرا که اگر جلوی اشتباهات گرفته نشود این مرض لاعلاج می شود و کل سیستم را فلج می کند. مدیران سازمان لیگ در این جلسه با قبول این اشتباهات تاکید کردند که با برگزاری کلاس های آموزشی و بر طرف کردن مشکلات داورها درمسابقات آینده این معظل به حد اقل برسد»
*تشکیل کمیته برای بررسی مسائل اسپانسر فدراسیون
به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن زمان اتمام قرارداد کانون ایران نوین با سازمان لیگ و اتفاقات اخیر که با موضع گیری کفاشیان وعابدینی همراه بوده، باید منتظر اسپانسر جدید برای سازمان لیگ باشیم. به خصوص اینکه کانون ایران نوین در درون فدراسیون فوتبال مخالفانی هم دارد. مخالفانی پرنفوذ که همکاری با این کانون را چندان مناسب نمی‌دانند.باقریان در خصوص مسائل اسپانسر نیزگفت:«بحث مفصلی درمورد موضوع اسپانسردراین جلسه داشتیم.باید پذیرفت که درحال حاضرفشاربسیارزیادی ازلحاظ مسائل اقتصادی بر روی باشگاه ها وجود دارد که بخشی ازاین فشارها مربوط به اقتصادانقباضی کشوردر چند سال گذشته می شود.این نوع اقتصاد فوتبال ما را ضعیف تر از قبل کرده است. بنابراین در حال حاضر دریافت و تزریق منابع به باشگاه ها ضروری است. در این جلسه مدیران باشگاه ها نظراتشان را در خصوص اسپانسر گفتند ومن هم مانند بسیاری ازآنها مخالف دادن تخفیف به اسپانسرسازمان لیگ هستم. فوتبال باید شرایطی را ایجاد کند که از تمام ظرفیت های درآمد زایی خود استفاده کند.قرار شد کمیته ایی متشکل از مسئولان سازمان لیگ و نماینده های مدیران عامل باشگاه ها پیگیر این ماجرا باشند وبا برگزاری جلسات مختلف تصمیم دقیقی در این خصوص گرفته شود.»
*طرح iPTV ضمانت درستی برای فوتبال ندارد
 اما موضوع حق پخش هم که در چند سال اخیر به بن بست خورده از مهم ترین دغدغه های مدیران فوتبال است. در این جلسه این موضوع هم مطرح ودرموردش تصمیم گیری شده است. باقریان دراین خصوص نیز گفت:«همانطور که اشاره کردم الان شرایط اقتصادی کشور انقباضی است و این موضوع نیز در ورزش و بخصوص فوتبال اثرات سوء خود را گذاشته است. امیدوارم درآینده شرایطی فراهم شود که فوتبال ما درآمد هایش را بصورت تمام و کمال دریافت کند و شرایط حصول فراهم شود.یکی از منابع مورد نیاز و ضروری فوتبال همین حق پخش است.چند سالی است که در ایران مسئولان فوتبال سخت بدنبال دریافت این حق هستند اما متاسفانه شرایط به گونه ایی پیش رفته که نتوانستیم حق پخش را بدرستی و کامل دریافت کنیم.مسئولان باید ازهمان 14 سال پیش که فوتبال حرفه ایی تاسیس شد پیگیراین ماجرا می شدند تا الان شرایط اقتصادی باشگاه ها اینقدرضعیف و رو به زوال نباشد. به نظرم در حال حاضر این موضوع باید با جدیت بیشتری از طریق مراجع قانونی پیگیری شود تا منابعی که حق فوتبال ایران است بدست بیاید تا چرخه فوتبال حرفه ایی درایران رشد داشته باشد.اگردردنیا حق پخش پرداخت می شود این یک درآمد دوطرفه هم برای تلویزیون و هم برای فوتبال است یعنی چون فوتبال در همه جای دنیا جذابیت دارد یک برند محسوب می شود  آنها این حق پخش را از درآمد های تبلیغاتی پرداخت می کنند و سود آن بین این دو بصورت عادلانه تقسیم می شود اما متاسفانه در ایران اینطور نیست و چون تلویزیون یک نهاد دولتی است مسئولین این سازمان این را بهانه کرده اند تا پولی از این بابت به فوتبال ندهند.در حال حاضر صدا و سیما هنوز به پیشنهاد طرح iptv خود اصرار دارد. طرحی که بدرستی مشخص نیست ضمانتی برای پیشبرد منافع فوتبال ما دارد و یا اصلا از سوی مخاطبان فوتبال در ایران مورد استقبال قرار می گیرید یا خیر.متاسفانه ما هنوزراهکار جدی برای برون رفت از این ماجرا نداریم چون تلویزیون ایران انحصاری است.به همین دلیل نیازمند افکار جدید هستیم تا بتوانیم درآمد زایی خوبی از این محل داشته باشیم.مسئولان صدا و سیما باید درنظر داشته باشند که ما کالایی را تولید می کنیم که مورد علاقه مردم است و طبیعتا در چنین شرایطی که تقاضا برای این کالا زیاد است باید برای آن هزینه کنند چون هیچ چیزی مجانی بدست نمی آید ولی درحال حاضر تنها کالایی که درکشورما مجانی تولید و عرضه می شود فوتبال است. اگر فوتبال در همه دنیا درآمد زا است پس در ایران هم می تواند باشد. حتی در کشورهای کوچک تر و ضعیف تر به لحاظ فوتبالی دارند از این موضوع بهره برداری هنگفت می کنند حالا چرا در ایران نمی شود سئوالی است که پاسخش را همه می دانند.پس صدا و سیما باید از این ظرفیت بالایی که استفاده می کند حق فوتبال را بدهد در غیر این صورت ما مدیران باشگاه ها از مسئولین فوتبال خواهیم خواست این موضوع را در مراجع قضایی و با قدرت بیشترپیش ببرند تا حق فوتبال ما استیناف شود.»






تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن