تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت بازار نان را آزاد کند!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: با وجودی که دولت روحانی طی 2 سال اخیر چند بار قیمت نان را گران کرده ولی باز هم معاون وزیر جهاد کشاورزی بهترین راه حل رفع مشکلات عرصه تولید آرد و نان کشور را آزادسازی کامل قیمت‌ها اعلام کرد!
آزاد سازی قیمت نان علی قنبری با بیان اینکه عرصه تولید آرد و نان کشور هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ ساختاری گرفتار مشکلات و چالش‌های زیادی است، گفت: برای بیرون رفتن از این مشکلات، بهترین راهکار آزادسازی کامل قیمت‌ها و واگذاری کارهای مربوط به این حوزه‌ به بخش خصوصی و خود مردم است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجم عملیات مالی و اقتصادی بخش گندم، آرد و نان کشور را بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در این عرصه مهم اقتصادی نارسایی‌هایی وجود دارد که علیرغم تمام تلاش‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های انجام شده، رضایت‌‌مندی لازم در میان سه بخش تولید‌کننده، دولت و مردم به عنوان مصرف‌کننده وجود ندارد.
وی ادامه داد: بنابر این باید دلایل این نارضایتی‌ها را احصا و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دولت سالانه بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان هزینه گندم مورد نیاز آرد خبازی کشور را تامین و پرداخت می‌کند، اضافه کرد: به طور میانگین سالانه حدود 8/5 میلیون تن گندم برای تامین 7/5 میلیون تن آرد نانوایی‌های کشور نیاز داریم که این میزان گندم از طریق خرید داخلی و یا در صورت کسری از طریق واردات و خرید خارجی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین می‌شود.
قنبری افزود: علی‌رغم قیمت‌گذاری مناسب خرید تضمینی‌ گندم، کشاورزان به دلیل عدم تناسب قیمت اعلام شده با هزینه تمام شده محصولات خود، از قیمت خرید تضمینی غالبا ناراضی هستند که به نظر می‌رسد مهمترین مشکل این بخش، نه قیمت تضمینی؛ بلکه هزینه‌های تولید است که باید راه‌های کاهش قیمت تمام شده و هزینه‌های تولید را بررسی و عملیاتی کرد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص ظرفیت تولید آرد کشور اظهار داشت: 355 کارخانه آردسازی با ظرفیت تولید 20 میلیون تن آرد در کشور فعال هستند که در حال حاضر کمتر از 50 درصد ظرفیت موجود آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگر برای آردسازان زمینه و امکانات لازم فراهم شود، توانایی به کارگیری 100 درصدی ظرفیت تولیدی خود را دارند و ما از این جهت به صرفه اقتصادی، سودآوری، اشتغالزایی و کاهش قیمت تمام شده محصول دست پیدا خواهیم کرد.
قنبری بر لزوم ارتقای کیفیت نان کشور تاکید کرد و گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد حدود 9/3 میلیون تن نان سالانه در کشور مصرف می‌شود و علی‌رغم اقدامات مهمی که در زمینه افزایش کیفی نان تولیدی صورت گرفته است، در شرایطی فعلی از این مقدار نان تولیدی، حدود 10 درصد به دور ریز و ضایعات تبدیل می‌شود، ضمن اینکه هدر رفت سرمایه‌های ملی از محل ضایعات نان حدود 2هزار میلیارد تومان است.
وی پیشنهاد کرد برای جلوگیری از ضایعات نان علاوه بر اصلاح ساختار تولید و مصرف نان هم آزاد شود.
گفتنی است دولت روحانی طی 2 سال اخیر چند بار به بهانه افزایش کیفیت نان قیمت نان را گران کرده و به نظر می‌رسد حرف‌های اخیر معاون حجتی خیز جدید دولت برای گرانی مجدد نان است.مهراخبار مرتبط:قیمت نان، منطقه‌ای و با ملاحظه توان مردم زیاد می‌شودبهانه‌ای برای گرانی نانآخرین خبر درباره قیمت نان


پنجشنبه 28 آبان 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن