تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846674755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دیگر از شماره ۱۰ استفاده نمی کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:افکار نیوز: پست شماره 10 یکی از جذاب ترین پست های دنیای فوتبال است، پستی که میزبان بازیکنان خلاق، بازیگردان و باهوش است که می توانند در کسری از ثانیه با ظرافت و هوشمندی خود صحنه هایی ماندگار بیافرینند.به گزارش افکارخبر ، پست شماره ۱۰ یکی از جذاب ترین پست های دنیای فوتبال است، پستی که میزبان بازیکنان خلاق، بازیگردان و باهوش است که می توانند در کسری از ثانیه با ظرافت و هوشمندی خود صحنه هایی ماندگار بیافرینند. مدتی است که در تیم ملی کارلوس کی روش ترجیح می دهد به جای استفاده از بازیکنانی با خصوصیات ۱۰ کامل، با تغییر شرح وظیفه، وظایف آن را ما بین سایر بازیکنان تقسیم کند. اما چه شد که ما دیگر از شماره ۱۰ استفاده نمی کنیم؟ ۱۰ ها همواره جذاب هستند. ۱۰ ها همواره غیرقابل پیش بینی هستند. برخلاف بازیکنان پست عقب و هافبک های کارگر که دیده نمی شوند، ۱۰ ها هستند که دیده شوند. که دریبل کنند، که خلق کنند، که شور بیافرینند و به یاد بمانند. بی اغراق می توان گفت تاریخ فوتبال زیبایی خود رو مرهون این پست است. اما همواره استفاده از این پست به نتیجه ختم نمی شود. همه این پست زیبایی و پیروزی نیست. اگر نگاه را عمیق تر کنیم تیم های زیادی هستند که از پست ۱۰ استفاده نمی کنند و موفق می شوند. ۱۰ ها با خود زیبایی و طراوت می آورند اما از آن طرف وابستگی ایجاد می کنند. تمام تیم های بزرگ تاریخ که شماره ۱۰ های بی نظیری داشتند کیفیت خود را وابسته به این بازیکنان می دیدند. ایتالیا به باجو، فرانسه به زیدان و در عصر جدید آرسنال به اوزیل. هر گاه این متفکرین خلاق خوب تولید کردند تیم به نتیجه رسید و هر گاه روز بدشان بود تیم به تبع آن ها لنگ زد. وابستگی به بازیساز پست جلو همواره مورد تاکید کارشناسان بوده است. پس چه تیم هایی به پست ۱۰ روی می آورند؟ پاسخ خیلی ساده اما کلیدی است، تیم هایی که بازیکنانی با خصوصیات ۱۰ و با ثبات دارند. ثبات، ثبات و ثبات. کلمه کلیدی که حلقه گمشده ادراک فنی و علمی ما با فوتبال روز دنیاست. بیایید دقیقه ای بیاندیشم. اوزیل چه کار خاصی انجام می دهد که بازیکن شماره ۱۰ ایرانی نتواند انجام دهد؟ آیا پاسی، یا تکنیکی یا خلق موقعیتی هست که اوزیل بتواند آن را انجام دهد و فرشاد احمدزاده یا بختیار رحمانی یا پیام صادقیان از انجام آن عاجز باشند؟ یعنی هرگز نتوانند آن پاس یا تکنیک یا مهارت را به نمایش بگذارند؟ پاسخ بی شک منفی است، پس چه چیزی است که تفاوت ها را رقم می زند و اوزیل می شود برترین پاسور اروپا و شماره ۱۰ های لیگ ما به ندرت در بین موثر های لیگ قرار می گیرند؟ پاسخ فقط در یک کلمه نهفته است و آن ثبات است. مسعود اوزیل در هر ۱۰۰ موقعیت تصاحب توپ در یک سوم دفاعی حریف به طور میانگین بالای ۹۰ موقعیت را با پاس صحیح و عملکرد موثر سپری می کند و این به معنای ثبات هست. یعنی مربی می تواند مطمئن باشد اگر مرکز ثقل تیم خود را روی بازیکن پست ۱۰ خود می گذارد با ضریب اطمینانی بسیار بالا او در اکثر بازی ها و موقعیت ها عملکرد مثبتی خواهد داشت. اما این وضعیت در بین بازیکنان ما به چه صورت است؟ ما بازیکنان فوق العاده توانمندی در پست ۱۰ داریم که گاهی از عملکرد بی نظیرشان شگفت زده شده ایم. همه با دریبل های فوق العاده و حرکات انفجاری و تیزهوشی صادقیان در ارسال پاس های نهایی به وجد آمده ایم. یا وقتی به فرشاد احمدزاده فکر می کنیم می توانیم در خاطرات خود ظرافت کاری او و تیزبینی او را مثال بزنیم. اما چند بار؟ با چه نسبت موفقیتی؟ با چه ضریب اطمینانی می توانیم امیدوار باشیم صادقیان یا رحمانی در این دیدار هم مثل دیدار قبل بازی می کنند؟ با چه اطمینانی می توانیم دل ببندیم که این موقعیت را هم مانند موقعیت قبل صحیح پاس می دهند؟ مربی چگونه می تواند مرکز ثقل بازی خود را بر روی بازیکنی بچیند که از ثبات کیفیت او مطمئن نیست؟ بگذارید کمی به عقب تر برگردیم، زمانی در تیم ملی علی کریمی در پست خود بی نظیر بود، بازیکنی با مشابه ترین خصوصیات به پست ۱۰ که اینقدر با کیفیت و ثبات بود که بهترین پست ۱۰ های لیگ نیز پشت سر او می ماندند. بازیکنانی که اگر الان بودند قطعا در تیم ملی فیکس بودند، بیائید به نام هایی سر بزنیم و کیفیت بازی آنان را یادآور شویم، بازیکنانی مثل سیروس دین محمدی، عارف محمدوند، ابراهیم اسدی و ... بی شک هر کدام از این بازیکنان بودند که روند تاکنیکی تیم ملی را تحت تاثیر قرار می دادند و اما در زمان خود پشت سر بازیکنان با ثبات تری قرار گرفتند. این که چرا دیگر بازیکنانی با ثبات کیفیت نمی سازیم نیاز به پرونده ای جدا دارد اما این که چرا از بازیکنان پست ۱۰ خود استفاده نمی کنیم در کلمه عدم ثبات خلاصه می شود، جایی که می توان خطاب به آنان گفت: یا خوب باش، یا نباش!


پنجشنبه ، ۲۸آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افکار نیوز]
[مشاهده در: www.afkarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن