تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم: گسترش فرهنگ کتابخوانی موجب کاهش انحرافات می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیرکل کتابخانه های عمومی قم: گسترش فرهنگ کتابخوانی موجب کاهش انحرافات می شود استان‌ها > قم - مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج این امر در سطح جامعه، تقویت کننده فرهنگ عمومی و اجتماعی همه قشرهای مردم است و گسترش فرهنگ کتابخوانی سبب کاهش انحرافات اجتماعی و فرهنگی در کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ، حجت الاسلام والمسلمین امیر عطا الله جباری سه شنبه شب در نشست صمیمی با اصحاب لوح و قلم استان قم با حضور استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سالن اجتماعات مجتمع ونوس به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امروز کتابخوانی‌ و علم ‌آموزی‌ نه‌ تنها یک‌ وظیفه‌ ملی‌، که‌ یک‌ واجب‌ دینی‌ است ‌، گفت: در قبال منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه و رسالت سنگینی برعهده ما قرار دارد چرا که توسعه فرهنگ کتابخوانی از رسالت های بزرگ نظام محسوب می شود.
وی نامگذاری روز کتاب و کتابخوانی را در سالروز رحلت علامه طباطبایی(ره) افتخار بزرگی برشمرد و اظهار کرد: برپایی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سالروز رحلت این فیلسوف بزرگ و عالم دینی، برای حوزه های علمیه افتخار شایسته ای است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم با بیان اینکه در چرخه کتاب از تولید تا مصرف دچار کمبودهای بسیاری هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور از جایگاه نویسندگان قدردانی نمی شود و ناشران نیز در بحث تولید، توزیع و انتشار دچار مشکلات متعددی هستند.
وی اظهارکرد: ایجاد نهضت فراگیر برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج و تبیین این فرهنگ در جامعه امری لازم و ضروری است و اگر مردم کتابخوان باشند و کتاب را جزء سبد کالای خانواده بدانند به طور حتم چرخه تولید تا مصرف کتاب رونق می گیرد.
وی، ترویج امر کتابخوانی را رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه و همه نهادها دانست و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه نباید محدود به هفته کتاب باشد بلکه در تمام روزهای سال باید به این امر اهتمام ویژه بشود چراکه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه دینی و ملی است و ائمه جمعه و جماعات در زمینه معرفی کتاب های دینی نقش موثری دارند.
جباری خاطرنشان کرد: اصل مساله کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده است از اینرو باید در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی به معرفی کتاب پرداخته شود و در مکان های گوناگون کتاب در دسترس و در معرض دید مردم باشد و رسانه ها و فضای مجازی نیز در امر تبلیغ کتاب می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
این آیین با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از نویسندگان و ناشران برتر استان قم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کلید واژه ها: استان قم -




چهارشنبه 27 آبان 1394 - 12:03:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن