تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806886935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش‌آموزان براي خود نقش تمدن‌سازي قائل باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
حجت‌الاسلام علي‌اکبري: دانش‌آموزان براي خود نقش تمدن‌سازي قائل باشند موج - خرم‌آباد - نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي گفت: بزرگ‌ترين جلوه تهاجم فرهنگي دشمن تمدن سوز کشور سلب نقش تمدن ساز جوانان ايران به‌عنوان کانون تحولات زمانه است، لذا دانش‎‌آموزان بايد براي خود نقش تمدن ساز قائل باشند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حاج علي‌اکبري، نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، شب گذشته، 26 آبان‌، در همايش «طلايه‌داران فردا» در لرستان که در محل سالن علامه طباطبايي خرم‌آباد برگزار شد، با بيان اين‌که آنچه در عرصه حيات بشري و در الگوي تعالي دختران بررسي مي‌شود نقش تمدن‌سازي آن‌ها است، گفت: اگر دختران جامعه ما به خودشناسي و خودسازي برسند، مي‌توانند در تمدن‌سازي ايفاي نقش کنند؛ چراکه نقش تمدن‌سازي از نقش جامعه‌سازي و جامعه‌پردازي فراتر است.
وي با اشاره به اين‌که نقش تمدن‌سازي فراتر از سهم نقش يک شخص در خانواده و ديگر نهادها است، افزود: نقش تمدن‌سازي دختران در الگوي تعالي؛ يعني انسان خود را در اميال شخصي و خواسته‌هاي نفساني خلاصه نکند و بداند که شخصيت او در حيات عمومي بشر تأثيرگذار است و ظرفيت‌هاي بياني، الهامي و عرفاني خود را بشناسد و به فعليت برساند.
نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با بيان اين‌که يکي از الگوهاي بارز تمدن‌ساز براي دختران، شخصيت عظيم و سرافراز حضرت زينب(س) است که اين بانوي بزرگوار هنوز براي ما ناشناخته است، عنوان کرد: متأسفانه در برخي از مرثيه‌سرايي‌ها و روضه‌خواني‌ها فقط از ديدگاه عاطفي به شخصيت حضرت زينب(س) پرداخته مي‌شود و برخي از اشعاري در وصف ايشان بيان مي‌شود، به‌نوعي اهانت به اين شخصيت وارسته و ساير اصحاب امام حسين(ع) است.
وي با تأکيد بر اين‌که لازم است مجالسمان را مقداري اصلاح کنيم، تصريح کرد: انتظار داريم در هيئت‌ها و جلسات حسيني از منظر تمدن‌سازي اين شخصيت‌ها به آن‌ها نگاه شود و حضور، صلابت، بصيرت، صبر، معرفت، معنويت، حيا، عفت و قيام آن‌ها مورد توجه قرار گيرد.
حجت‌الاسلام علي‎اکبري با بيان اين‌که امروز به‌واسطه فداکاري‌هاي شهدا، فرصت تمدن‌سازي در اختيار همه بانوان سرزمين ما قرار دارد، شهيدان و پدران، مادران و همسران شهدا در صف اول تاريخ‌سازي قرار دارند، خاطرنشان کرد: اين افراد در مواقعي که لازم بود نقش‌آفريني کردند و امروز نوبت به ما رسيده که راه آن‌ها را در مسير تمدن‌سازي ادامه دهيم، در غير اين صورت روز قيامت در حضور شهدا و در پيشگاه خداوند بايد پاسخگو باشيم.
وي گفت: مقام معظم رهبري در سخنراني‌هاي اخير خود از تعبير نفوذ بسيار استفاده کرده است که اين موضوع به‌جاي اين‌که باعث بيداري برخي‌ها شود برايشان گران آمده است.
نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با بيان اين‌که بزرگ‌ترين جلوه تهاجم فرهنگي دشمنان، سلب نقش تمدن‌ساز جوانان ايران است، افزود: امروز دشمن سرمايه‌گذاري بزرگي انجام داده تا جوانان ما که کانون تحولات زمانه هستند، به ابزاري براي عملياتي کردن خواسته‌هاي دشمن تبديل شوند تا بدون اين‌که حضوري مستقيم داشته باشد، بازيگراني را براي اجراي اهداف خود در داخل کشور داشته باشد.
حجت‌الاسلام علي‌اکبري عنوان کرد: تأثيرگذاري بر روي آرزوها، خواسته‌ها و ذهنيت‌ها در قالب نفوذ تربيتي، به‌مراتب خطرناک‌تر از نفوذ‌هاي امنيتي، سياسي و اقتصادي است، چون دشمن بانفوذ تربيتي آينده کشور ما را تباه مي‌کند و فرصت تمدن سازي را از کساني که فرصت ايجاد آن رادارند، سلب مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: دشمن مي‌خواهد که دختران ما به‌جاي اين‌که به فکر نقش تمدن سازي خود باشند، مشغول پرداختن به‌ ظاهر و آراستن چهره و لباس خود باشند و با ناديده گرفتن ظرفيت‌هاي وجودي خويش، تمام توجه خود را به دستيابي به آرزوهاي شخصي، خواهش‌هاي نفساني و تمايلات دنيوي معطوف کنند.
نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان بيان کرد: مقام معظم رهبري انتظار دارد که دانش‌آموزان انجمن اسلامي براي خود نقش تمدن‌سازي قائل باشند و با رفتار خود در مدارس، ضمن سالم‌سازي فضاي تحصيل، مانع از انحراف و گرفتار شدن دانش‌آموزان در دام تهاجم فرهنگي دشمن شوند.
وي با تشويق دانش‌آموزان به مطالعه بيانات اخير رهبري که در ديدار با اساتيد دانشگاه‌ها مطرح شد، گفت: رهبر حکيم انقلاب در سخنان اخير خود افشاگري کرده و اين‌يک پرده‌برداري از اتفاقاتي که در جريان است؛ لذا بايد مردم، مسئولين و نخبگان چشم‌هايشان را بازکرده و دشمن را رهگيري و ديده‌باني کنند و جلوي تحرک آن‌را بگيرند.
حجت‌الاسلام علي‌اکبري بزرگ‌ترين جلوه تهاجم فرهنگي دشمن تمدن سوز کشور را سلب نقش تمدن ساز جوانان ايران به‌عنوان کانون تحولات زمانه دانست و اظهار کرد: دشمن براي رسيدن به اين هدف سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي کرده است و مي‌خواهد اين نقش را از جوانان ما بگيرد.
وي با بيان اين‌که رهبر انقلاب از انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان توقع دارد در مدرسه خود نقش غريق نجات را داشته باشند، اضافه کرد: با وجود انجمن‌هاي اسلامي در مدارس نبايد حتي يک نفر هم در دام دشمن بيفتد.
نماينده رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان کشور با اشاره به اين‌که يکي از اهداف دشمن کاهش شخصيت افراد است، عنوان کرد: دشمن مي‌خواهد جوان ما را به يک عنصر اسير در گرداب هوس‌ها و خواهش‌هاي نفساني تبديل کند تا از اين طريق انتهاي آرزوي جوانان به خواسته‌هاي دنيوي محدود شود که اين تفکر در مقابل آرمان‌هاي انقلاب قرار دارد.
وي بيان کرد: از يک مادر شهيد گرفته تا دختري که مدرسه را پهنه عمليات بصيرتي، فکري، اعتقادي و آرماني خود قرار داده در چرخه تمدن سازي نقش‌آفريني مي‌کنند.
حجت‌الاسلام علي‌اکبري اجراي طرح اندولوسيزه کردن ايران و توسعه خواهش‌هاي نفساني را از ديگر اقدامات دشمن خواند و افزود: وظيفه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزي در مقابله با اين مسائل بسيار سنگين است.
وي با اشاره به اين‌که بحث الزامات الگوي تعالي دختران در دست طراحي و مباحثه است و به‌زودي نتيجه آن در قالب کتابي به چاپ رسيده و در اختيار همگان قرار مي‌گيرد، افزود: در الگوي تعالي دختران، ويژگي‌هاي يک دختر برگزيده که در تمدن سازي سهم دارد بيان‌ شده که بخشي از آن‌ها در حوزه بينش و شناخت و برخي ديگر در بخش اخلاق و رفتار است.
نماينده رهبري در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان کشور عنوان کرد: در محور بينشي الگوي تعالي دختران، مراجعه به الگوهاي عاشورايي، فهم زمانه، دستيابي به بينش تمدني و قدرت تحليل مسائل، ايمان آوردن به سرمايه‌هاي وجودي بانوان و داشتن فهم ولايي از تاريخ بايد موردتوجه قرار بگيرد.
وي با بيان اين‌که داشتن روحيه خيرخواهي، داشتن روحيه فداکاري، داشتن حيا و عفت و داشتن روحيه جهادي و حماسي را از ويژگي‌هاي موردنياز براي ايفاي نقش تمدني است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌گرايي، خانواده‌مداري، داشتن معنويت و تعالي اخلاقي همچنين قناعت و ساده‌زيستي از ديگر ويژگي‌هاي ۱۲ گانه مورد نياز براي ايفاي نقش تمدني هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن