تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820489409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید هشت هزار مترمربع فرش دستباف در غرب خراسان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تولید هشت هزار مترمربع فرش دستباف در غرب خراسان رضوی
لچک ترنج، افشان و طرح تبریز از معروفترین فرشهای دستباف در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب استان خراسان رضوی است.


به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: هشت هزار مترمربع فرش دستباف ازابتدای امسال تاکنون در شهرستانهای شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب استان خراسان رضوی تولید شده است  علی امیدبخش افزود: فرشهای دستباف این مناطق جزو معروفترین فرشهای تولیدی خراسان رضوی است. وی گفت: 12 هزار نفر بافنده دراین شهرستانها پس از ارزیابی تخصصی از این اداره کارت بافندگی دریافت کرده اند.

امید بخش افزود: از این تعداد چهار هزار نفر فعال هستند و به کار بافندگی فرش در قالب سه مجتمع و واحدهای متمرکز قالیبافی و نیز کارگاههای خانگی اشتغال دارند.

وی نبود پوشش بیمه قالیبافان را یکی از مشکلات این قشر عنوان و بیان کرد: از این تعداد تنها هزار و 200 نفر در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بیمه هستند.

امیدبخش گفت: اعطای تسهیلات بلندمدت در این بخش موجب احداث مجتمعهای قالیبافی می شود لذا برای ساخت کارگاههای متمرکز قالیبافی، به متقاضیان تسهیلات ارائه می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار وجود نیروی انسانی متخصص ماهر و نزدیکی به کشورهای آسیای میانه را از ظرفیتهای شهرستانهای غرب خراسان رضوی در این بخش عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از 30 هزار دانشجو و ظرفیت بالای دانشگاهی شهرستان سبزوار گفت: جای رشته های تخصصی هنر صنعت فرش در این دانشگاهها خالی است که نیازمند همکاری بیشتر دانشگاهها می باشد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: کمبود نقدینگی، پایین بودن دستمزد بافندگان و مواد اولیه نامرغوب از جمله مشکلات تولیدکنندگان و بافندگان فرش در این خطه است.
انتهای پیام/س 


اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

انبار 160 لیتر بنزین در صندوق عقب خود روی سمند حادثه آفرید
آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) 3 نیروی زمینی ارتش در منطقه شرق کشور
افتتاحیه مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در شهرستان قوچان





۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن