تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815545105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرويس و نگهداري هر کيلومتر از خطوط شبکه آب 150 ميليون تومان هزينه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۷ب.ظ)
مديردفتر مديريت مصرف شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور: سرويس و نگهداري هر کيلومتر از خطوط شبکه آب 150 ميليون تومان هزينه دارد موج - مديردفتر مديريت مصرف شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به وجود بيش از 40 هزار کيلومتر خطوط آبي در کشور هزينه تامين و نگهداري هر کيلومتر از اين شبکه را 150 ميليون تومان ارزيابي کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي سيدزاده مديردفتر مديريت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در دومين روز از همايش آب و رسانه که در نيروگاه طرشت اظهار داشت: 2.5 درصد از کل منابع آب موجود دنيا آب شيرين است اما از اين مقدار فقط يک درصد آن براي انسان ها قابل دسترسي است.
وي افزود: جمعيت دنيا در طول 40 سال اخير دو برابر شده اما در مقابل استفاده از آب شيرين نيز چهار برابر افزايش يافته است.
سيدزاده با بيان اين که تا سال 2025 دست کم 1.9 ميليارد نفر از جمعيت جهان در مناطقي با کمبود مطلق آب زندگي خواهند کرد، گفت: دو سوم ديگر جمعيت جهان نيز در شرايط تنش آبي خواهند بود.
مديردفتر مديريت مصرف شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به اينکه تغييرات آب و هوايي الگوهاي دسترسي به منابع آب را نيز تغيير مي دهند، خاطر نشان کرد: با ادامه شرايط فعلي جنگ بر سر منابع آبي در آينده اجتناب ناپذير خواهد بود.
وي افزود: در ميان انواع ريسک هاي خطرات جهاني سال 2015 که به وسيله مجمع جهاني اقتصاد تدوين شده است موضوع آب رتبه اول را دارد و حتي از شيوع بيماري هاي عفوني و سلاح هاي کشتار جمعي نيز وضعيتي خطرناک تر دارد.
سيدزاده ادامه داد: کشورهايي که از منابع تجديدپذير آبي خود برداشت هاي غير فني داشته اند با بيشترين ميزان تنش آبي روبه رو خواهند بود و متاسفانه ايران و همه همسايگانش در حال حاضر در چنين وضعيتي قرار دارند.
وي مديريت تقاضاي آب را راهکار اصلي عبور از بحران آب خواند و گفت: فقط وزارت نيرو مسئول مديريت اين بحران نيست و مابقي سازمان ها نيز بايد پاي کار بيايند.
سيدزاده با بيان اين که در گذشته اکثر مديران حوزه آب رويکرد مديريت تامين آب را داشته اند، خاطر نشان کرد: امروز بايد تغيير نگرش داد و مديريت تقاضا را جايگزين مديريت تامين کرد.
مديردفتر مديريت مصرف شرکت مهندسي آب و فاضلاب با اشاره به اينکه يک مهندس وقتي با مسائلي فراتر از کميت و اندازه گيري رو به رو مي شود، ابزارش ناقص است، تصريح کرد: در حوزه بحران آب با چنين وضعي روبه رو هستيم و اين جاست که نقش رسانه ها جلوه بيشتري مي يابند.
وي افزود: با انجام کار فرهنگ تاثيرگذار و به مرور زمان رفتار مصرفي جامعه تغيير مي يابد. هر چند مي پذيريم که بخش مصرف خانگي در قياس با 92 درصد سهم بخش کشاورزي جايگاهي مطلوب در بحران آب دارد با اين حال مديريت مصرف در حوزه خانگي نيز بسيار مهم است.
سيدزاده گريزي هم به عملکرد رسانه ها در حوزه آب زد و گفت: يک رسانه معمولا درگير سياست، اقتصاد و فرهنگ است و کمتر به آب به عنوان موضوعي درازمدت مي پردازد و اگر هم به اين معضل نگاه بياندازد عموما نگاه حل مشکل را ندارد.
وي در تشريح بيشتر اين مسئله افزود: به عنوان نمونه ميانگين قيمت تمام شده آب هزار و متوسط قيمت فروش آب 300 تومان است ولي رسانه اي تيتر مي زند آب هم گران شد آن هم در شرايطي که شرکت هاي آب و فاضلاب کشور با کمبود شديد منابع مالي بايد 40 هزار کيلومتر شبکه آبي ايران را سرويس و نگهداري کنند که قيمت اين کار در هر کيلومتر 150 ميليون تومان است.
مديردفتر مديريت مصرف شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در پايان عدم وجود سياست روشن و پرداختن به خبرهاي روزانه را يک آسيب بزرگ عملکرد رسانه ها در حوزه آب دانست و افزود: نياز به يک راهبرد مشخص در رسانه ها براي موضوع آب به شدت احداث مي شود زيرا موضوع آب مسئله اي طولاني مدت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن