تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812952092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار خوسف: 118 اثر تاریخی شهرستان خوسف ثبت ملی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار خوسف:
118 اثر تاریخی شهرستان خوسف ثبت ملی شده است
فرماندار خوسف با بیان اینکه تعداد 254 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد 118 اثر آن ثبت آثار ملی شده است.

خبرگزاری فارس: 118 اثر تاریخی شهرستان خوسف ثبت ملی شده است



به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، صبح امروز سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران پس از مشارکت در برداشت زعفران در روستای حامی در منطقه آرک با فرماندار شهرستان خوسف دیدار و گفتگو کرد. فرماندار خوسف در این دیدار با اشاره به وجود 254 اثر تاریخی در این شهرستان که 118 اثر آن ثبت آثار ملی شده است، اظهار داشت: پتانسیل‎های گردشگری این شهرستان شامل بافت تاریخی روستای خور، مجتمع گردشگری آبگرم لوت(مفید برای بیماری‎های مفصلی و روماتیسمی)، کویرهای لوت و خور(با مناظر طبیعی و گونه‎های جانوری بسیار زیبا)، روستاهای گردشگری آرک، مزارع گل نرگس، اماکن متبرکه(که باعث رونق گردشگری مذهبی شده)، سنگ نگاره کال جنگال(مربوط به دوره اشکانی)، منازل بسیار قدیمی(مستعد برای بومی‎گردی)، منطقه گردشگری و تاریخی ابن حسام و بافت ارزشمند تاریخی خوسف است. مهدی فرجامی‎فرد پارچه بافی، حوله‎بافی، گلیم‎بافی و سبد‎بافی را از جمله صنایع دستی این شهرستان برشمرد. وی پتانسیل‎های بخش کشاورزی را شامل رتبه نخست استان و پنجم کشور در تولید گل نرگس، رتبه دوم تولید عناب در استان، رتبه سوم تولید انگور استان، وجود مرکز آموزشی و تحقیقاتی(مرکز آموزش جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی)، گیاهان دارویی متنوع، دارا بودن 55 واحد گاوداری صنعتی و تولید و صادرات 20 تن شیر در روز، دارا بودن 67 واحد مرغداری گوشتی و تخم‎گذار، صادرات گوشت سفید و قرمز به استان‎های همجوار، تولید زعفران و بسته‎بندی و صادرات قرص آن به اروپا می‎شود. فرماندار خوسف با اشاره به وجود مجتمع‎های پرورش شتر در این شهرستان افزود: آماده جذب سرمایه‎گذار در پرورش شتر و بسته‎بندی و صادرات محصولات آن هستیم. فرجامی‎فرد با بیان اینکه پتانسیل‎های معدنی این شهرستان فرصت خوبی برای سرمایه‎گذاری است، خاطرنشان کرد: وجود دو شهرک صنعتی، معدن مس قلعه‎زری(بزرگترین معدن مس زیرزمینی کشور)، وجود 33 درصد ذخایر معادن استان، وجود 29 درصد انواع مواد معدنی استان، وجود معادن طلا(معدن کانسار طلای طاهر‎آباد) با ذخیره‎ای بالغ بر 8.5 میلیون تن کانسنگ طلا، وجود 46درصد ذخایر آهن استان، 74درصد نولومیت، وجود مواد معدنی متنوع( سنگ لاشه، مرمریت، گرانیت، آهک،بنتونیت، مرمریت، منیزیت، آهن و مس) از جمله پتانسیل‌های بخش صنعت و معدن این شهرستان است. وی ابراز امیدواری کرد به دنبال این سفر شاهد جذب سرمایه‎گذاران به‎ویژه سرمایه‎گذاران کشور نروژ در استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف باشیم. سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اینکه اطلاعاتی که از سوی فرماندار خوسف بیان شد اطلاعات ارزشمندی است، تصریح کرد: اطلاعات را من به کشورم خواهم برد و در اختیار دولت نروژ قرار خواهم داد. اودیسه نورهیم با بیان اینکه ایران فقط تهران نیست، تصریح کرد: همه جای ایران برای من دیدنش مهم است و من دوست دارم تمام ایران را ببینم. وی سفر خود به شهرستان خوسف را کوتاه دانست و افزود: در همین مدت کوتاه چیزهای خیلی با ارزش و مهمی در بحث توریسم و گردشگری مشاهده نمودم. سفیر نروژ بسیاری از شرکت‎ها و سرمایه‎گذاران این کشور را متمایل به سرمایه‎گذاری در حوزه‎های تخصص‎شان دانست. نورهیم از اینکه بعنوان نخستین سفیر در جمهوری اسلامی ایران موفق به دیدن مزارع زعفران از نزدیک شده و در برداشت آن مشارکت نموده است ابراز خرسندی و خشنودی بسیار کرد.













انتهای پیام/69036/ت



94/08/26 - 12:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن