تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815494215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ رقابت های رباتیک؛ گامی برای بومی سازی صنعت رباتیک در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ رقابت های رباتیک؛ گامی برای بومی سازی صنعت رباتیک در ایران


رقابت تیم های حاضر در جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر در جریان است . رقابت تیم های حاضر در جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر از دیروز آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد. البته این جشنواره از روز شنبه آغاز به کار کرده که دو روز نخست آن به آماده سازی تیم ها اختصاص داشت.
فرزاد احمدی نژاد و سپهر رمضانی با شرکت در برنامه پیشخوان خبر گفتند: اینها لیگهای پرنده است که در محیطهای داخل و خارج ساختمان قابل استفاده است و تکنولوژی آن اپراتور دستی و نیمه خودکار است.   فرزاد احمدی نژاد گفت: این جشنواره در حال برگزاری از سه دسته بزرگ رباتیک امیرکبیر، هوش مصنوعی و میراکاپ تشکیل شده است. وی افزود: رباتیک امیر کبیر در سه سایز کوچک و متوسط و بزرگ برگزار می شود. ما سه ربات داریم و در لیگ انسان نما طی 5 سال گذشته پنجمین بار است که در این مسابقات شرکت می کنیم.
 سپهر رمضانی نیز گفت : ما دور چهارم است که در این مسابقات شرکت می کنیم و در آخرین دوره آن نایب قهرمانی را بدست آوردیم. در این مسابقات تیمها  شانه به شانه رقابت حساسی دارند. تیمهای کانادا و چین و فرانسه از دیگر شرکت کنندگان این مسابقات هستند. وی افزود: سطح ما به دلیل شرکت در مسابقات چین بالا آمده است .
 فرزاد احمدی نژاد در ادامه گفت : هدف این است که تکنولوژی را بومی کنند . تیم امیر کبیر و چند تیم دیگر موفق شده اند تکنولوژی رباتیک پرنده را کاملا" بومی کنند. در دانشگاه تیم 7 نفره داریم که 4 سال پیوسته کار کرده ایم رباتهای پرنده هزینه اشان کمتر است اما هزینه آن نزدیک به 15 میلیون شده است .
 سپهر رمضانی هم افزود: همه الگو ها از صفر تا 100 را خودمان طراحی کردیم و قریب به 5 سال طول کشید که 3 سال روی سایز کوچک و 2 سال بعد را روی سایز بزرگ کار کردیم و هزینه پروژه حدود 40 میلیون تومان شده است .
  فرزاد احمدی نژاد گفت : ایران جزو کشورهای طراز اول رباتیک است که هر ساله در رقابت با دانشگاههای برتر جهان مقامات اول و دوم را بدست آورده ایم .اما امکانات و تجهیزات و بودجه های تحقیقاتی  که در اختیار فرد قرار می دهند با دیگر گشورها فاصله دارد و از مسئولین درخواست همکاری بیشتر داریم .
سپهر رمضانی تاکید کرد: انگیزه برای شرکت در مسابقات بسیار مهم است و یکی از اهداف این مسابقات تولید علم است این ربات قابلیت پرواز تا ارتفاع 400 متری را دارد و سایزهای بزرگتر آن تا 200 متر هم پرواز می کنند .
  فرزاد احمدی نژاد هم گفت : ماموریت اصلی ربات بعدی بازی فوتبال است  و با توجه به تاکتیک انتخابی و برنامه ریزی بهترین روش را برای گل زدن انتخاب می کنیم.


سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن