تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806797993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ ضرورت تشکیل قوه چهارم برای خصوصی سازی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ ضرورت تشکیل قوه چهارم برای خصوصی سازی


نائب رئیس اتاق بازرگانی: باید از هر قوه، معتمدانی تعیین شوند و قوه چهارمی را در کشور تشکیل دهند که با داشتن اختیار تام و الگو گرفتن از تجربیات کشورهای موفق، بتوانند خصوصی سازی در کشور را به هدف برسانند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه تیتر امشب با اشاره به مقاومت هایی که در جریان خصوصی سازی وجود دارد گفت: خصوصی سازی درمان اقتصاد کشور و واگذاری و کوچک شدن حجم و تصدی گری های دولتی است. رئیس سازمان خصوصی سازی خصوصی سازی را تا پایان سال پیچیده ارزیابی کرد و گفت: در جریان خصوصی سازی، مقاومت هایی وجود دارد که این مقاومت ها فقط به مدیران اجرایی مربوط نمی شود بلکه نمایندگان مجلس هم انتظارات برای دفاع از قانون را برآورده نمی کنند. رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره دو توصیه داشته اند که یکی از آنها کاهش تصدی های دولت و دیگری اقتصاد مقاومتی است یعنی اجرای اصل 44 قانون اساسی هم وزن اقتصاد مقاومتی شناخته می شود.

پوری حسینی با تاکید بر اینکه ما در اجرای اصل 44 و خصوصی سازی با مصلحت اندیشی های مهم و بالاتری مواجه هستیم اظهار داشت: از عملکرد خصوصی سازی در 14 سال گذشته همواره انتقاد می شود که این انتقاد ها کاملا بجاست و در جریان خصوصی سازی نباید به خاطر اینکه ممکن است به کسی بر بخورد، ساکت ماند.


پوری
  رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه خصوصی سازی در 8 سال دولت های نهم و دهم پیشرفتی نداشت گفت: هر چند در آن سال ها واگذاری به صورت سهام عدالت و رد دیون دولتی انجام می شد اما در دولت یازدهم، مجلس شورای اسلامی با ممنون کردن رد دیون دولت و ساماندهی سهام عدالت کمک کرد تا روند خصوصی سازی بهبود یابد.

پوری حسینی ادامه داد: پارسال 87 درصد واگذاری ها و امسال صد در صد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده است که نشان می دهد پیشرفت خوبی داشته ایم و بخشی از مقاومت ها نیز به همین خاطر است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینه در عبور از مسیر خصوصی سازی ، به دیوار دیگری برخورده ایم گفت: ساختار مالی و اقتصادی بنگاه های ما از پای بست ویران است مانند حوزه هایی که به نفت، گاز و نیرو مربوط است زیرا تا زمانیکه قیمت آنها واقعی نشود نمی توان آنها را واگذار کرد. در بخش دیگری از این گفتگو، پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی برخی از دیدگاههای مهمانان برنامه را تائید و در عین حال تصریح کرد: چگونه است که واگذاری به بخش های شبه دولتی و نهادهای عمومی مشکل ساز نیست و جائی که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، شاهد مقاومت هستیم؟


پدرام
سلطانی افزود: روش و سیاست خصوصی سازی در کشور از ابتدا درست بنیان گذاشته نشده است و خصوصی سازی در کشور سیاستی شکست خورده است زیرا بخش خصوصی از واگذاری های درست و اصولی قطع امید کرده.  

نائب رئیس اتاق بازرگانی این پیشنهاد را مطرح کرد که واژه خصوصی سازی اصلاح و به آن واژه واگذاری اطلاق شود و ادامه داد: باید این پرسش ها پاسخ داده شود که آیا در این سال ها، دولت کوچک شده، بخش خصوصی تقویت شده، شفافیت و رقابت پذیری بنگاه ها افزایش یافته و بهره وری بهبود یافته است؟

سلطانی افزود: دوستان از بیان صریح و بی پرده مسائل و مشکلات طفره می روند. ارائه گزارش و ارزیابی از دارائی ها دردی را دوا نمی کند. نگاه به خصوصی سازی همواره درآمدی بوده و چون درآمدی بوده است همه برای خود حق قائل هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: بین بخش های خصولتی و خصوصی، بخش خصوصی، خودی تلقی نمی شود زیرا مدیران شرکت های دولتی توصیه می کنند شرکت دولتی  ای که در آستانه واگذاری است به کدام نهاد غیردولتی واگذار شود. نگاه به حضور بخش خصوصی در اندازه های واقعی اقتصاد کشور، نگاه ناباورانه و نادرست است.

سلطانی گفت: هم اکنون تمامی واگذاری های خرد در بازار سرمایه نیز در زمره واگذاری به بخش خصوصی تلقی می شود که این روش و سیاست شکست خورده است. آنچه ما پیشنهاد می دهیم استفاده از تجربیات کشروهای موفقی همچون آلمان است که در مقطعی از زمان با تشکیل هیئتی برای واگذاری، شرکت های دولتی را به اهل آن بدون دریافت پول واگذار کرد.

همچنین حمید رضا فولاد گر نماینده مجلس و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: اقتصاد ما هنوز دولتی است و جایی برای بخش خصوصی وجود ندارد. فولاد گر افزود: بخشی از مشکلاتی که در جریان خصوصی سازی وجود داشت به قوانین کشور برمی گشت از این رو نمایندگان مجلس قوانین را اصلاح کردند و با استفاده از داده های گزارش های نظارتی، قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید راتصویب کردند.     در دست تکمیل ..........


دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن