تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810032397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تلاش فرماندار چرام و پیگیری محروم‌ترین منطقه چرام از بن‌بست بی‌آبی خارج می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با تلاش فرماندار چرام و پیگیری خبرگزاری فارس
محروم‌ترین منطقه چرام از بن‌بست بی‌آبی خارج می‌شود
محرومترین منطقه چرام با پیگیری فرماندار این شهرستان و خبرگزاری فارس از بن‌بست بی‌آبی خارج می‌شود.

خبرگزاری فارس: محروم‌ترین منطقه چرام از بن‌بست بی‌آبی خارج می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، توگبری نقطه‌ای در نگین سبز پایتخت طبیعت ایران، جایی است که مردم از داشتن برق بی‌بهره بوده، تا شعاع 25 کیلومتری خود، پزشک و درمانگاه ندارند، نقطه‌ای که عده‌ای از هموطنان در حسرت دیدن یک برنامه تلویزیونی هستند.

روستای «توگبری» دیاری از شهرستان چرام است، دیاری که با وجود ظرفیت‌های بالا در تمام زمینه‌ها ناباورانه مدال محرومیت و عقب‌ماندگی را بر روی سینه زخم خورده خود به نظاره نشسته است. با اولین نگاه می‌توان به عمق محرومیت مردم این روستا پی برد و اینکه فقر تا چه اندازه در تار و پود زندگی روستائیان توگبری ریشه دوانده است.



در این روستا هر دو یا سه خانه کنار هم و روی تپه ماهورهای مجاور هم واقع شده‌اند که شاید این پراکندگی خانه‌ها خود یکی از دلایل عمده در مشکل بودن امر خدمت رسانی است.

اهالی توگبری از داشتن کوچک‌ترین ملزومات زندگی بی‌نصیب بوده و به گفته خودشان هیچکس در جهت رفع محرومیت از توگبری تلاش نمی‌کند. آنان می‌گویند؛ ما اینجا آب، گاز، برق، نداریم و با عمق محرومیت روبرو هستیم. مردم این روستا، نداشتن آب آشامیدنی سالم و خشک شدن چشمه‌هایشان را مشکل اصلی خود بیان می‌کنند.

گرچه آب رسانی سیار به این روستا صورت می‌گیرد ولی گاهی مشاهده می‌شود اهالی این روستا به شهر رفته تا آب آشامیدنی خود را تهیه کنند.

 هفته‌ای یک یا دو مرتبه یک تانکر آب به روستا رفته که اصلا جوابگوی نیازهای مردم نیست و بعضا مردم فقیر توگبری باید با صرف هزینه و وقت زیاد روزانه مسیر 25 کیلومتری روستا تا چرام را برای تهیه چند گالن کوچک آب طی کنند.

برخی از مسئولان، سخت‌گذر و کوهستانی بودن مسیر این روستا را مشکلی برای خدمت رسانی می‌دانند و عقیده دارند، معارضات محلی مشکلات بسیاری برای آبفار روستای شهر چرام برای خدمت‌رسانی ایجاد کرده است. در سفری که سید موسی خادمی تحت عنوان «کاروان همدلی و همزبانی» به شهرستان چرام داشت در پاسخ به گلایه خبرنگار فارس مبنی بر عدم توجه به روستای توگبری با جمعیتی بالغ بر 100 خانوار، ابراز تعجب کرد که روستایی با این جمعیت فاقد گاز و آب آشامیدنی است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پیگیری وضعیت توگبری تاکید داشت و متذکر شد: لازم است در اسرع وقت، کارگروهی از فرمانداری چرام و آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از این روستا بازدید کرده و هرچه سریع‌تر مشکل آب آنان را رفع کنند. وی ضمن تقدیر از خبرنگار فارس چرام به جهت پیگیری مشکلات، بر مرتفع کردن مشکلات حوزه توگبری تاکید کرد. گرچه سایت‌های خبری دیگری بر محرومیت این منطقه بارها مانور داده‌اند اما گوش شنوایی نبود تاکنون که با پیگیری فرماندار چرام، وی نوید خارج شدن این روستا از بن بست بی‌آبی را به اهالی توگبری داد. ابراهیم فتاح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به لزوم خدمات رسانی به روستاها، هدف دولت را خدمت‌رسانی عادلانه به نقاط روستایی ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان نظام با تلاش صادقانه، گام مثبتی را برای محرومیت‌زدایی روستاها برداشته‌اند. فرماندار چرام، اضافه کرد: ما دیر به سراغ روستاها رفتیم، گر چه در طول 36 سال گذشته در نقاط روستایی کارهای خوبی انجام گرفته اما کافی نیست. وی در ادامه سخنان خود به منطقه محروم توگبری اشاره داشت و ضمن قدردانی از خبرنگار فارس چرام به جهت پیگیری مشکلات این روستا، عنوان داشت: سرانجام تلاش‌ها و پیگیری‌های ما نتیجه داد و قرار است، منطقه محروم توگبری از این بن‌بست بی‌آبی خارج شود. این مسئول از تامین اعتبار 400 میلیونی در این خصوص خبر داد و ابراز کرد: نامه تخصیص نیز آمده که از محل تامین ماده 10 و 12 تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور است. فتاح‌پور، ادامه داد: قرار است در همین روزها تشکیل جلسه‌ای داده و سایر مشکلات توگبری در این جلسه مطرح و رسیدگی شود. مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان اینکه روستای توگبری بیش از 100 خانوار دارد، خاطرنشان کرد: این روستا، جز نیازمندی‌ها و اولویت‌های شهرستان بود که نهایتا تلاش‌ها به ثمر نشست و قرار است اهالی توگبری از نعمت آب بهره‌مند شده و این منطقه از محرومیت‌ها خارج شود. ----------------------- گزارش: نسرین هاشمی ----------------------- انتهای پیام/82002/ذ40



94/08/25 - 19:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن