تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806703931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي شاخه ايراني آکادمي بين المللي پاتولوژي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۲ب.ظ)
راه اندازي شاخه ايراني آکادمي بين المللي پاتولوژي موج - نايب رئيس انجمن آسيب شناسي کشور از راه اندازي شاخه ايراني آکادمي بين المللي پاتولوژي (IAP) خبر داد و گفت: ايران در حال حاضر 520 عضو در اين آکادمي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مژگان عسکري مناسبت برگزاري هفدهمين همايش سالانه انجمن آسيب شناسي و طب آزمايشگاه اظهار کرد: ايران پيش از اين نيز عضو اين آکادمي بوده است و سابقه ديرينه اي در اين زمينه دارد؛ در حال حاضر نيز پس از يک وقفه چند ساله، حدود پنج سال قبل تقاضاي عضويت مجدد ايران به اين آکادمي ارائه، اساس نامه آن تدوين و اعضاي آن تعيين شد و در نهايت در سال 2014 شاخه ايراني آکادمي بين المللي پاتولوژي بار ديگر فعاليت خود را آغاز کرد.
وي افزود: آکادمي بين المللي پاتولوژي يک سازمان غيردولتي است که هدف آن تبادل علم پاتولوژي در سراسر دنيا است و بر موضوعات آموزشي، پژوهشي و ارائه خدمات صحيح به بيماران فعاليت مي‌کند.
عسکري گفت: در حال حاضر اين آکادمي 50 شاخه در سراسر دنيا دارد و اعضاي آن بايد ارتباط خود با ساير کشورها را از طريق اين آکادمي برقرار کنند.
وي با يادآوري سابقه طولاني عضويت ايران در اين آکادمي از سال 1972 ميلادي اظهار کرد: با توجه به سابقه طولاني ايران، اين آکادمي انتظار دارد که کشور ما در زمينه کمک به کشورهاي عقب مانده در زمينه علوم پاتولوژي و آزمايشگاهي کمک‌هاي لازم را ارائه دهد.
عسکري گفت: ايران داراي هزار و 200 پاتولوژيست است و از نظر توزيع مناسب آن‌ها در مناطق مختلف کشور، بسيار خوب عمل شده است و همچنين از نظر دانش اين رشته در سطح مناسبي قرار دارد.
حسين دارآفرين، دبير اجرايي هفدهمين همايش آسيب شناسي و طب آزمايشگاه، نيز از تدوين دستورالعمل اجرايي مبني بر ضرورت انجام آزمايش‌هاي پاتولوژي در آزمايشگاه‌هاي پاتولوژي خبر داد و گفت: اين دستورالعمل تدوين شده و در حال حاضر منتظر امضاي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است تا به مراکز مربوطه ابلاغ شود.
وي تاکيد کرد: آزمايشگاه‌هايي که پاتولوژي نيستند، نبايد آزمايش نمونه‌هاي پاتولوژي را پذيرش کنند اما درحال حاضر برخي آزمايشگاه‌ها اين مورد را رعايت نمي‌کنند.
دارآفرين همچنين به موضوعي تحت عنوان انباشت تجهيزات آزمايشگاهي در کشور اشاره کرد و گفت: يکي از مشکلات موجود در حوزه آزمايشگاه، نبود کار گروهي و فعاليت جداگانه آزمايشگاه‌ها است که نتيجه آن انباشت تجهيزات است.
وي به برنامه ارزيابي کنترل کيفي خارجي آزمايشگاه‌هاي پاتولوژي اشاره کرد و افزود: ارزيابي اين آزمايشگاه‌ها تا هشت سال پيش توسط آزمايشگاه مرجع انجام مي‌شد، اما طي هشت سال گذشته اين ارزيابي را انجمن آسيب شناسي ايران و انجمن دکتراي حرفه اي علوم آزمايشگاهي انجام مي‌دهند.
دارآفرين ادامه داد: براساس اين برنامه اين انجمن‌ها نمونه‌هاي مجهول را به آزمايشگاه‌ها ارسال مي‌کنند و در نهايت بر اساس تفسير ارائه شده از آزمايش‌ها، به آزمايشگاه‌ها امتياز داده و آن‌ها را سطح بندي مي‌کنند.
دبير اجرايي هفدهمين همايش سالانه آسيب شناسي و طب آزمايشگاه به برگزاري بخش ويژه دانشجويي براي نخستين بار در اين همايش اشاره کرد و گفت: بر اساس اين برنامه، دانشجويان تمامي رشته‌هاي وابسته به آزمايشگاه و رشته‌هاي پزشکي مي‌توانند مقالات خود در موضوعات محورهاي همايش را ارائه و آن‌ها را به داوري بگذارند.
دارآفرين همچنين از برگزاري جشنواره اساتيد دکتر دبيري و دکتر بهادري به منظور شناسايي پژوهشگران و مقالات برتر خبر داد و افزود: بخش ارائه جوايز به سه کتاب منتخب اساتيد به منظور ارتقاي سطح علمي پاتولوژيست‌ها نيز در اين کنگره برگزار مي‌شود.
وي در مورد مقالات ارسالي به اين کنگره نيز گفت: حدود 190 مقاله به اين همايش ارسال شده است که از اين تعداد 133 مقاله براي ارائه انتخاب شده‌اند.
به گفته دارآفرين، شرکت در اين همايش 17 امتياز بازآموزي براي شرکت کنندگان دارد.
هفدهمين همايش سالانه آسيب شناسي و طب آزمايشگاه از چهارم تا ششم آذرماه در مرکز همايش‌هاي بين المللي رازي برگزار مي‌شود.
دبير اجرايي هفدهمين همايش سالانه انجمن آسيب شناسي و طب آزمايشگاه از برگزاري نمايشگاه جنبي در اين همايش که در محل سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي‌شود خبر داد و اظهار کرد: تا اين لحظه در حدود 70 شرکت توليدکننده و واردکننده محصولات و تجهيزات آزمايشگاهي براي حضور در همايش اقدام کرده‌اند که تمامي آن‌ها توسط اداره کل تجهيزات پزشکي ثبت شده و مورد تأييد هستند. البته انجمن براي حمايت از توليد براي شرکت‌هاي توليد کننده تخفيف ويژه در نظر گرفت.
بر اساس اين گزارش، علاقه مندان مي‌توانند براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 66912643 و 66596993 تماس گرفته و يا به وبسايت انجمن WWW.IRANPATH.ORG مراجعه کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن