تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806829088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز آبگیری تالاب بین المللی قوریگل آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز آبگیری تالاب بین المللی قوریگل آذربایجان شرقی استان‌ها > آذربایجان شرقی - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آبگیری تالاب قوریگل آغاز و تا پایان فصل غیر زراعی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، میر محسن حسینی قمی در گفت وگو با ایرنا افزود: این تالاب از گذشته با بحران کم آبی مواجه بود که جهت جبران این کم آبی کانال آب رسانی از ارتفاعات سهند به نام کانال "صبری چای" از محل اعتبارات سفر رهبری در سال 72 احداث شده بود. وی ادامه داد: به دلیل فرسودگی در طول زمان و برخی اشکالات فنی به تدریج کارکرد این کانال کاهش یافته بود که در سال های گذشته با پیگیری های این اداره کل و مساعدت و تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان کانال مذکور توسط شرکت آب منطقه ای استان ترمیم شد. حسینی قمی اظهارکرد: آبگیری قوریگل از سال گذشته از طریق این کانال آغاز و در طول سال زراعی قطع شده بود که اکنون آبگیری آن از سرگرفته شد. وی ابراز امیدواری کرد: این آبگیری در فصل غیرزراعی سال جاری بتواند کارکردهای اکولوژیکی تالاب بین المللی قوریگل را ارتقا دهد. معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه این تالاب در کریدور مهاجرت پرندگان قرار دارد، گفت: بر اساس توافق های انجام شده این آبگیری تا 15 اردیبهشت ماه سال 1395 ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی و یخبندان برکیفیت و میزان آب ورودی تاثیرگذاراست. تالاب قوری گل (تالاب خشک) با 200 هکتار وسعت در30 کیلومتری جنوب شرق تبریز و در۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان آباد درمجاورت روستای امناب (ایمناب) قرار گرفته است .
تالاب قوریگل
منابع تأمین کنندهٔ آب این تالاب از آب های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند. با توجه به اهمیت زیست محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزء تالاب های بین المللی ثبت شده درکنوانسیون رامسر است. همچنین این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین المللی است. هم اکنون برنامه های حمایتی از این تالاب شامل حفاظت از منابع آب دریاچه و نیز ایجاد منطقه شکار ممنوع برای حفظ گونه های جانوری اطراف دریاچه می باشد. این تالاب از دیدگاه جهانگردی و سیاحتی نیز از جاذبه های مهم استان آذربایجان شرقی است و به علت داشتن شرایطی چون وجود چشم انداز مناسب تنوع پرندگان آبزی و دسترسی به مراکز شهری و وجود علاقه عمومی به تفرج و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت آن از قابلیت های ویژه ای برخوردار بوده و به علت قرار گرفتن در جاده ترانزیتی تهران - تبریز مسافران زیادی را پذیرا می باشد. تالاب قوری گل از سال 1373 جزو مناطق شکار ممنوع و در سال 1390 به دلیل اهمیت اکولوژیکی به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافته است.

کلید واژه ها: استان آذربایجان شرقی - سازمان محیط زیست - تالاب - سازگار با محیط زیست - محیط زیست -




دوشنبه 25 آبان 1394 - 14:24:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن