تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821073935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از نبود قرارداد تا اعلام ضرب العجل پرداخت ميليوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۷ب.ظ)
داستان مسکن مهر پرديس دنباله‌دار مي‌شود از نبود قرارداد تا اعلام ضرب العجل پرداخت ميليوني موج - نماينده متقاضيان مسکن مهر پرديس مي‌گويد: در کنار افزايش صددرصدي قيمت نه‌تنها متقاضيان قراردادي ندارند بلکه حالا با ضرب العجل دو ماهه نيز روبه‌رو هستند.
پروژه‌هاي عمراني نيمه‌کاره به‌جامانده از دولت نهم و دهم کم نيستند.از ورزشگاه‌هاي نيمه‌ساز تا پروژه‌هاي ساختماني نيمه‌کاره که معلوم نيست چه زماني به پايان برسند.
مسکن مهر نيز يکي از اين پروژه‌هاست.طرحي که در راستاي خانه‌دار کردن اقشار مردم با درآمد متوسط و رو به پايين به ميدان آمد اما بعدها به گره اي کور تبديل شد که حتي انتقادات شديد را در وزارت راه و شهرسازي را در پي داشت.
در بين طرح‌هاي مسکن مهر برخي از وضعيت بدتري برخوردارند.مسکن مهر پرديس يکي از اين نمونه‌هاست.
مسکن مهر پرديس علاوه بر گران‌تر بودن نسبت به ساير پروژه‌ها و پرداخت مبالغ بيشتر از سوي متقاضيان خريد اين واحدها برخي از آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند بعد از پرداخت مبالغ بالا انتخاب واحد خود را انجام دهند.
البته مشکلات مسکن مهر پرديس به اينجا ختم نمي‌شود به‌طوري‌که وضعيت در فاز 5،8 و 11 وضعيت بدتري پيدا مي‌کند به‌طوري که در دو فاز 5 . 8 هنوز هيچ‌گونه آناليز قيمتي صورت نگرفته و متقاضيان واحدهاي اين فازها نمي‌دانند در نهايت چه مقدار بايد براي دريافت خانه در اين فازها بپردازند و به بيان ساده هنوز قيمت تمام شده اين خانه مشخص نيست.
به گفته علي قديري نماينده معترضان مسکن مهر پرديس قيمت واحدهاي مسکن مهر در فاز 11 تا بيش از متري 700 هزار تومان نيز محاسبه شده است اين در حالي است که واحدهاي اين فاز هنوز از انشعابات آب و برق برخوردار نيستند و اگر قرار به تحويل آن‌ها باشد با بدون اين امکانات به خريدار تحويل داده شود.
قديري به خبرنگار موج گفت: تنها فازي که قيمت تمام شده خانه‌ها در آن به متقاضيان اعلام شده است فاز 11 بوده که البته در تمامي قراردادها واژه علي‌الحساب قيد شده و اين نشان مي‌دهد که ممکن است قيمت اين خانه ها گران‌تر نيز خواهد شد و متقاضيان مجبور مي‌شوند مبالغ ديگري را نيز براي تحويل‌خانه بدون انشعاب آب و برق پرداخت کنند.
قديري افزود: زمان‌بر شدن تحويل خانه‌ها موجب شده تا خسارت‌هاي مالي و روحي به خانواده‌هاي متقاضي دريافت اين واحدها وارد شود.
نماينده متقاضيان مسکن مهر پرديس تصريح کرد:از ديگر مشکلان ما در پرديس آن است که شرکت عمران اعلام کرده در صورت عدم پرداخت مبالغ اضافه در موعد مقرر واحدهاي متقاضيان جا به جا شود به گونه اي که اگر فرد متقاضي طي مدت ضرب العجل مبلغ درخواست شده را پرداخت نکند واحدش با يکي از واحدهاي نيمه‌کاره که معلوم نيست چه زماني به پايان مي‌رسد تعويض خواهد شد.
قديري گفت: اين اقدام بر خلاف تمام ادعاهايي است که تا کنون مبني بر وجود واحدهاي مازاد در مسکن مهر پرديس مطرح شده و از سوي ديگر اين گمان به وجود مي آيد که شرکت عمران مي خواهد واحدهايي که از نظر موقعيت و ساخت نسبت به ديگر واحدها وضعيت برتري دارند را نگه‌داشته تا بتواند بعدها باقيمت گران‌تري به مردم بفروشد و واحدهاي بي‌کيفيت‌تر را در اختيار متقاضي قرار دهد.
قديري به موج گفت: نبايد فراموش کرد که خريداران مسکن مهر از قشر کم‌درآمد جامعه هستند و نمي‌توانند با اعلام ضرب العجل مبالغ درخواستي را براي دريافت خانه بپردازند.
قديري مشکلات مسکن مهر پرديس را بيش از آن دانست که به چشم مي آيد و گفت: نه‌تنها به متقاضيان قراردادي داده نشده و قيمت‌ها افزايش صددرصدي نسبت به قيمت اعلام شده در ابتدا نيز داشته‌اند شرکت عمران با اعلام ضرب العجل دوماه براي پرداخت هفت ميليون تومان ضربه کاري ديگري را نيز به خريداران اين واحدها وارد کرده است.
وي ادامه داد: مدت زمان تحويل نيز که ابتدا هيجده ماه اعلام شده بود امروز در مرز چهل ماهگي قرار دارد و افزايش صد درصدي قيمت خانه ها نيز در اين بين مزيد بر علت شده است؛ اينها در کنار يک طرفه بودن قرارداد که بيشتر مفاد آن به نفع شرکت عمران پرديس است موجب شده تا شرايط ظالمانه اي براي خريداران اين واحدها به وجود بيايد گرچه هنوز بسياري از متقاضيان نيز نتوانسه اند اين قرارداد را امضا کنند.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن