تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815451151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران - گوام؛ رویارویی با خط دفاع آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران - گوام؛ رویارویی با خط دفاع آمریکایی
با توجه به وضعیت مدافعان در لیگ گوام باید به گری وایت حق داد که خط دفاعی خود را با آمریکایی ها تشکیل ‌دهد.
محمدسجاد بهی - نامه نیوز، هفت جزیره در اقیانوس آرام، مجمع الجزایر میکرونزی را با حدود 500هزار نفرتشکیل می‌دهند که بزرگترین آنها جزیره گوام با جمعیتی بالغ بر 160هزار نفر است. این جزیره در ابتدا از مستعمرات دولت اسپانیا بوده اما بعدها آمریکایی ها بر آن حاکم شدند.در خلال جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها این جزیره را تسخیر کردند و با اعمال خشونت سعی در ترویج فرهنگ خود نمودند اما یانکی ها در حدود سه سال پس از تسلط سامورایی ها، آنجا را پس گرفتند تا در تقویم مردم این سرزمین، بیست و یکمین روز از هفتمین ماه سال روز آزاد سازی نام بگیرد.اکنون رئیس جمهور این جزیره باراک اوباماست و شعار ملی این کشور "سرزمینی که روزِ آمریکا در آن آغاز می‌شود" است.

شاید فوتبال مقوله مهمی برای این جزیره توریستی نباشد چراکه ورزشگاه ملی گوام، یک ورزشگاه چند منظوره با گنجایش تنها هزار نفر است.البته این مسئله می‌تواند متاثر از جوانیِ فدراسیون فوتبال این جزیره باشد که در سال 1975 تاسیس شد، درسال1991 به عضویت ای اف سی و در سال 1996 به عضویت فیفا در آمد.

اولین بازی تیم ملی گوام در همان سال تاسیس فدراسیون فوتبال،در مقابل فیجی انجام شد و گوام 11بر0بازنده شد اما این تنها باخت سنگین گوام نیست.سنگین ترین باخت گوام در سال 2005 و در مقابل کره شمالی رقم خورد که 21 بر 0 بازنده شدند.البته شاید این باخت برای آنها عادی بود زیرا پنج سال قبل از آن نیز در تبریز، تجربه دریافت 19 گل از تیم ملی کشورمان را کسب کرده بودند!

از پیروزی های مهم گوام می‌توان برد 16بر1 مقابل پونپئی و همچنین برد 2بر0 مقابل ساموآی آمریکا نام برد.

لیگ فوتبال این کشور از سال 1990 آغاز شد. در سالهای ابتدایی، این تیم دانشگاه گوام بود که 4بار پیاپی قهرمان شد.از سال 98 لیگ این کشور در دو فصل پاییز و بهار انجام میشد که هر فصل قهرمان مجزا داشت و اگر دو تیم مختلف درایند و فصل قهرمان می‌شدند برای مشخص شدن قهرمان نهایی باید یک بازی رو در رو مانند یک فینال برگزار می‌کردند. تیم زیر 18سال گوام در سال 2004 هم در فصل پاییز و هم در فصل بهار قهرمان شد تا بدین ترتیب یک عنوان قهرمانی در لیگ گوام داشته باشد.درسال 8/2007 قوانین عوض شد و قرار شد که لیگ تنها یک در یک فصل و از ابتدای پاییز تا انتهای بهار برگزار شود.

تیم "گوام شیپ یارد" با 9عنوان قهرمانی رکوردار فوتبال این جزیره است.حکایت آقای گل های این لیگ نیز جالب است.در لیگ گوام گلهای زیادی رد و بدل می‌شود به طوریکه اریک سوتو بازیکن زیر18سال گوام درپاییز2006 با32گل و در بهار2007 با19گل کفش طلا را تصاحب کرد.

رکورددار گلزنی از آن اسکات اسپیندل است که در فصل13/2012 توانست 42 گل به ثمر برساند.بهترین گلزن فصل پیش روی این کشور ایان ماریانو بازیکن تیم راورز اف سی(صدر نشین فعلی لیگ گوام ) است که در 4 بازی 7گل به ثمر رسانده است.در حال حاضر لیگ این کشور در دو بخشِ دسته1 با حضور6تیم و دسته2 با حضور10تیم برگزار می‌شود.

در فصل قبل "راورز اف سی" با 14برد، 2مساوی و 2 باخت و همچنین 125گل زده و 34 گل خورده، قهرمان لیگ گوام شد.بدترین خط دفاعی این لیگ از آنِ تیم "دوسان اف سی" است که 183 گل طی 18بازی دریافت کرد!"استرایکرز اف سی" با 25 گل خورده توانست عنوان بهترین خط دفاعی این لیگ پرگل را به خود اختصاص دهد.

دوقلوهای آمریکایی
با توجه به وضعیت مدافعان در لیگ گوام باید به گری وایت حق داد که خط دفاعی خود را با آمریکایی ها تشکیل ‌دهد. ای‌جی دلاگارزا، میسون گریمز، الکساندرلی و براندون مک‌دونالد مدافعین اصلی تیم گوام هستند.دلاگارزا با 175بازی برای تیم لوس آنجلس گلکسی در لیگ ایالات متحده، با تجربه ترین مدافع تیم گوام است.او همچنین 2بازی ملی هم برای تیم ملی آمریکا درکارنامه خود دارد.

نکته جالب توجه حضور دوقلوهای آمریکایی؛ الکساندر و جاستین لی در اردوی تیم ملی گوام است که که هردو در خط دفاعی بازی می‌کنند. شآون نیکلا؛ هافبک دفاعی گوام که سابقه بازی در لیگ حرفه ایی دانمارک را دارد متولد کالیفرنیاست.او در تیم های پایه ایی سن دیگو و کارولینای شمالی پرورش یافته و هم اکنون عضو تیم آرمادا در لیگ  آمریکای شمالی موسوم به NASL می‌باشد.برادر او تراویس نیکلا هم از مدافعین تیم ملی گوام است.جان لاندا ماتکین هافبک تیم ملی گوام متولد کالیفرنیا است که از سال2011 به عضویت این تیم درآمده.دیگر بازیکن میانی این تیم که بیشتر وظایف تهاجمی دارد، شِین مالکولم 24ساله و متولد فلوریداست که در سال 2014 به عضویت تیم ملی گوام درآمده و در حال حاضر در باشگاه استرالیایی استرلینگ لینوز، توپ می‌زند.

کاپیتان بومی
گوامی ها می‌توانند خوشحال باشند که کاپیتان این تیم آمریکایی الاصل یک گوآمی است! جیسون کانلایف، کاپیتان 33ساله گوآم در حال حاضر عضو تیم صدرنشین لیگ گوام است و همچنین از سال 2006تا کنون 35بازی ملی انجام داده و 17 گل به ثمر رسانده است.

رایان گای دیگر آمریکایی این تیم است که در کالیفرنیا متولد شده است.این وینگر30ساله طی 13بازی برای گوام 4گل به ثمر رسانده است.او اکنون عضو تیم توئن مون در لیگ دسته1 هنگ‌کنگ بازی می‌کند.

دروازبان 26ساله و 192سانتی‌متری گوام، متولد پایتخت ایالات متحده است.داگلاس هِریک از سال2012 به عضویت تیم گوام درآمده و 22بازی ملی در کارنامه اش دارد.

تیم ملی گوام در رده بندی اخیر فیفا با 13پله سقوط، به رتبه‌ی 155رسید. این تیم در مرحله مقدماتی مسابقات شرق آسیا در سال2014 با ماکائو، مغولستان و جزایر ماریانای شمالی هم گروه بود که با 7امتیاز از سه بازی به مرحله دوم صعود کرد و در این مرحله با تیمهای کره شمالی، هنگ کنگ و چین تایپه همگروه شد و درآنجا با 4امتیاز از صعود به مرحله بعد باز ماند.

نقاط ضعف
بابررسی بازی در مقابل ایران می‌توان نقاط ضعف این تیم را به خوبی بررسی کرد. اولین ضعف گوام نداشتن نظم تیمی و به تبع آن فاصله زیاد بین بازیکنان میانی و خط دفاعی است به طوریکه منطقه یک سوم هجومی محلی برای تاخت و تاز مهاجمان حریف می‌شود. با توجه به اینکه هافبک های این تیم هم قابلیت بازی درگیرانه را ندارند، می‌توان با طراحی حمله از میانه زمین و گسترش آن در فضای خالی منطقه یک سوم هجومی، یک بازی یک طرفه را انجام داد.

مدافعین این تیم اغلب کند و ایستا هستند که باعث می‌شود روی پاس های پیاپی جا بمانند و بازی بدون توپ مهاجمان یا کارهای ترکیبی قطعا کل خط دفاعی این تیم را از کار خواهد انداخت. اگر تمرکز حملات روی پاسهای زمینی و حرکات ترکیبی باشد، بیش از 6گل می‌توان به این تیم زد!پاسهای چیپ یا بلند به قصد مرکز محوطه جریمه و پشت مدافعین مرکزی این تیم راه دیگری برای استفاده از کندی و ایستایی مدافعین این تیم است.

به علت ضعف در جاگیری،علیرغم اینکه میانگین قدی خوبی دارند به راحتی می‌توان روی این دفاع اقدام به سرزنی برای رسیدن به گل نمود.نکته ی بعدی نحوه پرس کردن این تیم است.آنها اغلب به صورت دو خط سه نفره و موازی یک دفاع دولایه را درمقابل بازیکن صاحب توپ تشکیل می‌دهند.اینکار شاید باعث بسته شدن راه بازیکن صاحب توپ شود اما باعث خالی ماندن کناره های محوطه جریمه می‌شود و فضای بسیار مناسبی را به وینگرها یا حتی مدافعین کناری می‌دهد.

دربازی ایران بارها دیدیم که هرگاه بازیکنان ایران در یک سوم هجومی پا به توپ بودند، کناره های محوطه جریمه گوام کاملا خالی و بدون مزاحمت بود.بنابراین می‌توان به وینگرها توصیه کرد که به سمت داخل و مرکز زمین متمرکز نشوند و بیشتر سعی در نفوذ به محوطه جریمه حریف از کناره ها داشته باشند.همچنین اگر لایه 6نفره گوام در کناره ها باشد، مرکز دفاع این تیم خالی می‌ماند وبازیکنان شوت زن را با یک پاس عرض به خوبی می‌توان صاحب موقعیت شوتزنی کرد.

پررنگ ترین ضعف این تیم اشتباهات فردی بازیکنان است که به یک ضعف تیمی بزرگ ختم می‌شود.بازیکنان این تیم به علت فقدان نظم، به سمت بازیکن صاحب توپ حمله می‌برند به طوریکه در خیلی ازدقایق یک تجمع نامنظم 5،4 یا حتی 6 نفره را در اطراف توپ می‌بینیم.در این وضعیت پاسهای عمقی زمینی یا بلند،راحت ترین و سریعترین راه رسیدن به گل است چرا به علت کمبود نفر در مناطقی که باید پرس شوند،منافذ و روزنه های زیادی در خط دفاعی این تیم به وجود می‌آید.



۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن