تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817299728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صبا چشم‌هایش را به دنیای تئاتر باز نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: صبا چشم‌هایش را به دنیای تئاتر باز نمی‌کند
داشتن سالن تئاتر و افزایش ظرفیت برای اجرای تئاتر در کلان شهر تهران جای بسی خوشحالی است. اما اگر بتوان سالنی را واقعا ساخت و تنها رو سازی و شکل بیرونی آن را ایجاد نکرد.
آفتاب :  شهرداری همواره تلاش دارد تا بتواند بر ظرفیت‌های فرهنگی بیافزاید. این مسئله از دیر‌باز در ایران مشاهده می‌شود چنانچه مجموعه تئاتر شهر در فضایی که آن را باغ شهرداری می‌خواندند، ساخته شد. فضایی که امروزه مجموعه تئاتر شهر در آن وجود دارد. اما آن مجموعه پس از گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی پاسخگوی نیاز رشد هنرمندان تئاتر نیست. بنابراین شهرداری تهران دست به کار شده مجموعه‌های دیگری را نیز احداث کند. مرکز تئاتر تجربی صبا نمونه‌ای مناسبی از تلاش شهرداری تهران در جریان افزایش سالن‌های تئاتری در شهر تهران است. مرکز«تئاتر تجربی صبا» واقع درخیابان شریعتی، بالاتراز ملک، روبروی مسجد نوریان و دارای دو سالن «بلک باکس» دارای یک سالن اصلی با ظرفیت 400 نفر، سالن رو حوضی با ظرفیت 120 نفر و یک فضای بازنمایشی ویژه اجراهای «خیابانی و میدانی» است.


از سوی دیگر روند بازدید هنرمندان تئاتر از این مجموعه همچون رودخانه‌ای جاری است. هر چند وقت یکبار برخی از هنرمندان برای بازدید از آن مجموعه دعوت می‌شوند. اما خبرها حاکی از آن است که تنها قسمتی از سالنها آماده است و سازه تکمیل نشده است. چنانچه علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به خبرنگار ایسنا گفت: «گویا مسئولان مربوط در این مراکز قصد دارند پس از تسویه‌ی مالی کل کار را تحویل دهند که بتوان در آن‌ها نمایش اجرا کرد.» به نظر می‌رسد مسئله از تسویه مالی گذشته است و بعید نیست که ساختمان مجموعه صبا دچار مشکل عمرانی و معماری باشد. آنهم برعهده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است که شاید با یک بازنگری باید مجموعه را برای اجرا آماده کند. 


چنانچه سایت خبری «مشهد تئاتر» مطلبی را از زبان محمد مهدی خاتمی مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نقل می‌کند: «مدتی قبل برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی برای افتتاح مجموعه صبا صورت گرفت و قرار بود دو نمایش از پیام دهکردی و روسل کاهانی آغاز کننده کار در سالن‌های تئاتر این مجموعه باشند، اما ناگهان این برنامه لغو و شروع کار این مجموعه به زمانی دیگر موکول شد»


وی ادامه داد: «مراحل تکمیلی برای تصمیم‌گیری و افتتاح این مجموعه درحال انجام است و به زودی فاز اول مجموعه صبا که شامل دو بلک باکس، پلاتوی تمرین و پارکینگ می‌شود، افتتاح خواهد شد.» حال چگونه مسئولی برای افتتاح پروژه‌ای که تکمیل نشده؛ برنامه اجرای نمایش را پیش‌بینی و اعلام کرده وسپس لغو می‌کند. همچنین مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری در مهرماه سال جاری پس از تعویق افتتاحیه مرکز تجربی صبا درباره زمان راه‌اندازی کل مجموعه «صبا» بیان کرد: البته راه اندازی کل مجموعه و سالن اصلی این مرکز هنوز میسر نیست و آماده‌سازی آن زمان می‌برد. وی در پایان توضیح داد: درحال حاضر این مجموعه برای راه‌اندازی باید تحت اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران باشد و بعد از آماده‌سازی این مکان به بهره‌ور تحویل داده می‌شود.»


زمانی که یک مقام عالی‌رتبه درباره فرآیند ساخت فاز اول و دوم و راه‌اندازی کلی مجموعه صبا به صورت رسانه‌ای سخن می‌گوید، مفهوم واقعی مشکل در ساخت وساز و عمران مرکز تئاتر تجربی صبا را تاکید می‌کند و نه مقوله‌های مدیریتی و غیره. این فرایند چندین مرتبه در خصوص پردیس تئاتر تهران نیز با مصاحبه رسانه‌ای مقامات آن شرکت تکرار شده است اما با این همه مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی باید پاسخگوی تاخیرها باشند. چنانچه درچند ماه گذشته مکررا در خبرها آمده بود که مرکز تئاتر تجربی صبا و پردیس تئاتر تهران در شهریورماه امسال تحویل سازمان فرهنگی و هنری شده و افتتاح خواهد شد. شهریور که گذشت هیچ‌، مهر هم آمد، آنهم کوله‌بارش را از روی زمان بر داشت، آبان ماه هم چمدانش را بسته تا برود؛ اما صبا چشم‌هایش را به روی دنیا باز نمی‌کند. چرا؟ 


یادداشت دریافتی/ سارا سعادتی





تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن