تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش تاثيرگذار مشارکت‌هاي مردمي در اجراي طرح‌هاي آبخيزداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۹:۴۵ق.ظ)
نقش تاثيرگذار مشارکت‌هاي مردمي در اجراي طرح‌هاي آبخيزداري موج - رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، کنترل کانون‌هاي بحراني و اجراي عمليات آبخيزداري و آبخوانداري را از طرح‌هاي اولويت‌دار سازمان برشمرد و بر لزوم اجراي آن تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، خداکرم جلالي در سفر دو روزه به فارس ضمن بازديد از پروژه‌هاي مختلف منابع طبيعي و بخش‌هايي از پروژه کنترل سيلاب شهرستان‌هاي فراشبند، قيروکارزين و فيروزآباد، گفت: بر اساس نياز و شرايط نقاط بحراني، اعتباراتي براي اين بخش‌ها تخصيص يافته است.
وي از بارندگي‌هاي چند روز اخير در فارس و سيل‌گيري حجم مخازن بسياري از پروژهاي آبخيزداري در استان ابراز خرسندي کرد.
رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، هدف اصلي اين سفر را شناخت کمبودها و آشنايي با مشکلات و ايجاد راهکارهاي مناسب جهت برون رفت از مشکلات برشمرد و با اشاره به حساسيت مسئله کم‌آبي و خشک شدن بسياري از تالاب‌ها و درياچه‌هاي مهم کشور و نيز تاثيرات کمبود آب در در شرايط کنوني کشور گفت: آب، خاک و هوا به عنوان عوامل اصلي بستر حيات و توسعه پايدار تحت پوشش گياهي حفظ شده و اين مسئله نيازمند اقدامات گسترده است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
جلالي همچنين در اين سفر با حضور در نشست شوراي اداري شهرستان‌هاي فراشبند، قيروکارزين و فيروزآباد گفت: رويکرد اساسي سازمان جنگل‌ها در توسعه و نگهداشت عرصه‌هاي منابع طبيعي و حفظ پوشش گياهي و جنگلي است که در اين راستا و با توجه به وسعت عرصه‌هاي منابع طبيعي، نيازمند همکاري همه دستگاه‌ها هستيم.
وي بر نقش تاثيرگذار مشارکت‌هاي مردمي در اجراي طرح‌هاي آبخيزداري تاکيد کرد و افزود: رمز موفقيت بسياري از طرح‌هاي آبخيزداري مشارکت مردم در اجراي اين طرح‌هاست.
معاون وزير جهاد کشاورزي همچنين به کاهش روند کمبود آب در کشور به ويژه خشک شدن بسياري از چاه‌هاي آبي در کشور؛ به ويژه در استان پهناور فارس اشاره کرد و اظهار داشت: روند کم شدن آب‌هاي زيرزميني علاوه بر تخريب پوشش‌هاي گياهي و فرسايش خاک، موجب قليايي شدن چاه‌هاي آب مناطقي از کشور نيز شده است که اين عوامل تخريب تدريجي را به دنبال دارد.
به گفته وي، متأسفانه بي‌توجهي به پوشش گياهي جنگل‌ها و مراتع موجب بروز چالش‌هاي عمده در جهان از جمله تغيير اقليم، برهم خوردن تعادل در اکوسيستم‌هاي طبيعي و بحران آلودگي آب و هوا مي‌شود.
مهرزاد بوستاني، مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس، نيز در اين مراسم به جلب مشارکت‌هاي مردمي و استفاده از تمام ظرفيت‌ها در حفاظت و توسعه منابع طبيعي؛ به ويژه توسعه طرح‌هاي آبخيزداري در استان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز به جرات مي‌توان گفت که مردم خود مشتاقانه از اجراي طرح‌هاي آبخيزداري و افزايش اين طرح‌ها در استان استقبال مي‌کنند و اين امر نشانگر موفقيت بيش از پيش فعاليت‌هاي آبخيزداري در فارس است.
وي اظهار اميدواري کرد: با حمايت دستگاه‌هاي پشتيبان شاهد افزايش فعاليت‌هاي چشمگير در حوزه آبخيزداري باشيم چرا که اين بخش زيربناي توسعه‌اي بسياري از طرح‌هاي ديگر منابع طبيعي در استان است.
بوستاني، خواستار تعامل و همکاري مسوولان شهرستان‌ها با منابع طبيعي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن