تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806945389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت روحاني يک ماموريت ناممکن اقتصادي را به پيش مي برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۱۲ب.ظ)
سعيد ليلاز در گفتگو با موج: دولت روحاني يک ماموريت ناممکن اقتصادي را به پيش مي برد موج - آنچه در غالب وام هاي دولتي شاهد هستيم در واقع تجمع واقعي اقدامات اقتصادي دولت است و به اين صورت نيست که گفته شود، دولت تماما در اين بخش متوقف شده است و کار ديگري نمي کند.
سعيد ليلاز، استاد دانشگاه و اقتصاد دان در گفتگو با موج گفت: آن چه ما به طور علمي در بستر علم اقتصاد مي بينيم اين است که نرخ رشد اقتصادي ما از منفي 2 درصد به مثبت 3 درصد رسيده است، همچنين نرخ تورم يک چهارم شده و اين موضوع هم مربوط مي شود به زماني که هنوز بحثي از بسته هاي اخير اقتصادي شنيده نمي شد.
وي افزود: ظرف دو سال گذشته اتفاقاتي در حوزه اقتصادي کشورمان رخ داده که شايد بهتر باشد به اجمال اشاره اي به آن ها داشته باشيم. اقتصاد تماما با اعداد، ارقام؛ آمارها و تحليل هايي را به آدمي ارائه مي دهد که بهتر است در تمام حرف ها و کارشناسي هاي اقتصادي به کار گرفته شوند.
ليلاز در ادامه اظهار کرد: ما در يک سال گذشته بنابر جديدترين آمارها به طور متوسط 2 ميليارد دلار از درآمدهاي دولت را از دست داده ايم علاوه بر کاهش درآمد هاي ناشي از کاهش صادرات نفت و ... ما از نيمه سال 93 قيمت جهاني نفت خام به گونه اي کاهش پيدا کرده که ماهانه دو ميليارد دلار از درآمدهاي دولت را کم کرده است.
وي در ادامه تاکيد کرد: درآمد هاي نفتي سال 94 ، 60 درصد کمتر از بدترين روزهاي تحريم هاي بين المللي بر ضد کشورمان بوده و از 65 ميليارد دلار به 25 ميليارد دلار درآمد رسيده است اما هنوز دولت يازدهم ز وارد رشد اقتصادي منفي نشده است که اين نشان دهنده فعاليت هاي دولت است.
تحليل گر و اقتصاددان کشورمان افزود: دولت بعد از اينکه نرخ تورم را به يک چهارم سال 92 رساند تمرکز بعدي اش را روي موضوع اشتغال گذاشته است که به نظر بنده اين سياستي درست است اما بايد در آن تمامي جوانب احتياط را در نظر گرفت.
اين استاد دانشگاه در ادامه گفتگو با موج گفت: دولت روحاني يک ماموريت ناممکن اقتصادي را به پيش مي برد که در همين ماموريت ناممکن موفق شده با وجود اينکه درآمد ارزي ايران 60 درصد افت داشته و از بدترين سال هاي تحريم هم پايين تر آمده؛ نرخ رشد اقتصادي ما صفر نشده است.
وي در پايان گفت: اميدواريم بسته هاي خروج از رکود دولتي به تدريج وضعيت اقتصادي کشور را از رکود خارج کنند. من معتقدم بهار اقتصاد کشورمان نزديک است و از دي و بهمن اين موضوع آغاز مي شود و کمترين آثارش را مي توان تا ارديبهشت و خرداد 95 مشاهده کرد و حتي پيش بيني مي کنم در سال آينده شاهد رشد اقتصادي 3تا4 درصدي در اقتصادمان باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن