تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806673035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه مشترک بين محيط زيست و سازمان آموزش و ترويج کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵ب.ظ)
تفاهم نامه مشترک بين محيط زيست و سازمان آموزش و ترويج کشاورزي موج - تفاهم نامه همکاري‌هاي مشترک علمي و پژوهشي بين سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي و سازمان حفاظت محيط زيست به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اجراي تدابير و منويات مقام معظم رهبري مبني بر توسعه علمي و بهره برداري همه جانبه از ظرفيت مؤسسات و مراکز پژوهشي و آموزشي در زمينه توسعه فناوري‌هاي پيشرفته و اعتلاي علوم محيط زيستي‌، تفاهم‌نامه همکاري‌هاي علمي، پژوهشي و اجرايي بين سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان تحقيقات آموزش و ترويج شنبه 23 آبان 94 با حضور اسکندر زند معاون وزير و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي و مهناز مظاهري معاون آموزش و پژوهش سازمان محيط زيست و نمايندگاني از دو سازمان به امضاء رسيد.
از جمله اهداف اين تفاهم نامه مي‌توان به هم افزايي ظرفيت‌هاي علمي، پژوهشي، آموزشي، ترويجي و اجرايي طرفين و بهره‌وري از توان بالقوه و بالفعل مؤسسات و مراکز پژوهشي و آموزشي سازمان تات پيرامون ارتقا در زمينه حفاظت‌، بهبود و بهسازي محيط زيست - تسهيل، تقويت و اولويت‌دهي پروژه‌هاي کاربردي، پژوهشي و ترويجي توسط سازمان تات متناسب با نيازهاي، علمي، پژوهشي و اجرايي سازمان محيط زيست - همکاري براي ايجاد تحول بنيادي در نگرش به محيط زيست کشور در بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، صنعتي کشاورزي و ساير بخش‌ها براساس روش‌هاي علمي و کمک به ارتقاي سطح دانش و بينش بهره برداران بخش کشاورزي درامور محيط زيستي اشاره داشت.
بنا بر اين گزارش، مظاهري معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست در سخنان خود همکاري دو سازمان را بسيار مغتنم دانست به طوري که در دو سال مسووليت فعلي رياست سازمان محيط زيست بتوان تعدادي از اهداف مشترک را محقق ساخت. وي پس از معرفي فعاليت‌ها در معاونت‌هاي مختلف سازمان محيط زيست به زمينه‌هاي همکاري دو طرف پرداخت و ابراز اميدواري کرد در بحث تکنولوژي‌هاي جديد همکاري‌هاي بيشتري صورت پذيرد.
وي به حرکت سازمان حفاظت محيط زيست در بحث توسعه پايدار در ابعاد اقتصادي و اجتماعي به 17 هدف کلي و 169 هدف در زير مجموعه اهداف اصلي اشاره کرد و تصريح نمود: سازمان متبوعش با پشتوانه علمي مي‌تواند همکاري‌هاي صميمانه اي داشته باشد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست بحث علوم دانش بنيان را ضرورتي براي هر دو سازمان برشمرد و گفت: اين سازمان در بحث نخبگان، مسووليت انتخاب نخبگان محيط زيست را برعهده دارد و در معرفي تکنولوژي‌هاي جديد مي‌توانيم همکاري خوبي داشته باشيم.
وي به آموزش و مشارکت‌هاي مردمي، آموزش‌هاي همگاني و ضمن خدمت اشاره کرد و بيان داشت: ساليانه در تقويم آموزشي حدود 200 الي 300 برنامه ديده مي‌شود اما با توجه به امکانات بين 30 الي 40 برنامه آموزش ضمن‌خدمت در سطح کشور اجرا مي‌شود و با وجود تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش توانسته‌ايم آموزش معلمان در سراسر کشور را اجرا کنيم.
به گفته مظاهري، تعداد سازمان‌هاي مردم نهاد طي دو سال اخير، از 434 به 760 سازمان افزايش يافته است.
اين گزارش مي‌افزايد، اسکندر زند معاون وزيرجهاد کشاورزي طي سخناني با معرفي فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي سازمان تحقيقات کشاورزي قدمت تحقيقات را قريب به 100 سال عنوان کرده و تصريح کرد: علاوه بر تحقيقات کارهاي توليد، نظارت و حفاظت و مديريت ذخاير از وظائف سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي هست.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي مشترک بين دو سازمان، شرحي از فعاليت مؤسسات تحقيقاتي چون موسسه رازي، موسسه خاک و آب، گياه پزشکي، جنگل‌ها و مراتع کشور و ساير مراکز و ايستگاه‌هاي تحقيقاتي را بيان کرده و اين فعاليت‌ها را قوي توصيف کرد.
زند با اشاره به اينکه سازمان حدود 6500 طرح در سال دارد جايگاه سازمان را در توليد علم در زمينه کشاورزي رتبه اول ياد آور شد
وي با بيان اينکه طبق بررسي‌هاي به عمل آمده در زمينه کشاورزي هر 1 ريال سرمايه گذاري در تحقيقات کشاورزي مي‌تواند 40 تا 60 ريال خروجي داشته باشد بيان داشت: در سازمان تحقيقات کشاورزي از هر 1 ريال حداقل 25 ريال عايد کشور شده است، اين ارزيابي کارايي اقتصادي خوبي براي سازمان ترسيم مي‌نمايد.
زند بحث آموزش را شامل آموزش متوسط کار و دانش، علمي کاربردي و آموزش بهره برداران و کارکنان دانست و اشاره کرد: اين آموزش‌ها در 75 مرکز آموزشي در سراسر کشور صورت مي‌پذيرد.
همچنين فعاليت‌هاي ترويجي سومين بخش از کارهاي سازمان است که بيش از 1100 مرکز خدمات کشاورزي به امور ترويجي مشغول هست. وي عنوان داشت سازمان از تمامي وسائل مانند سايت‌هاي الگوئي، رسانه‌ها، خدمات مشاوره اي در کار ترويج کشاورزي بهره مي‌برد و اميدوار است با همکاري با سازمان محيط زيست نيز بتواند اهداف تعيين شده خود را دنبال نمايد.
رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي همکاري‌هاي دو سازمان را بسيار ضروري دانست و زمينه‌هاي مشترک آن را شامل موضوعاتي چون بهره‌برداري بهينه از آب، بهبود کيفيت کود و حرکت به سمت کودهاي بيولوژيک و زيستي دانست. وي عنوان داشت در زمينه ورود سموم سازمان محيط زيست از اجزاء نظارت بوده بر ورود سموم نظارت داشت باشد. در مورد ارزيابي‌هاي زيست محيطي، حفظ ذخائر ژنتيکي، بهره برداري از پسماندها، جلوگيري از ريزگردها و ساير موارد همکاري‌هاي خوبي پيش بيني مي‌شود.
همچنين غلامحسين طهماسبي معاون آموزش و پژوهش سازمان پتانسيل‌هاي دو طرف را مثبت ارزيابي و عنوان داشت: رويکردهاي مهم ما در وزارت جهاد کشاورزي تأمين امنيت غذايي هست اميدواريم در زمينه‌هايي چون منابع طبيعي، منابع شيلاتي، خاک، مسائل گياه پزشکي و ذخائر ژنتيکي همکاري‌هاي مشترک بيشتري را ساماندهي کنيم.
در بحث ايمني زيستي نگراني ما کمتر از سازمان حفاظت محيط زيست نمي‌باشد و سلامت محصول غذايي از ارکان مهم است. براساس قانوني که به ما محول شده مي‌کوشيم تکنولوژي نوين براي تأمين امنيت غذايي را وارد کنيم و همگام با دنيا پيش رويم اما با لحاظ کردن تمام مسائل که ضروري هست.
وي تصريح کرد: در وزارت جهاد کشاورزي و سازمان تحقيقات کشاورزي کميته وجود دارد تا با استفاده از روش‌هاي نوين مخاطرات روش‌ها سنجيده شده در صورتي که نگراني ما جدي نباشد اجازه رهاسازي و توليد محصول داده مي‌شود. توليدات دستکاري ژنتيکي شده تا به حال در سطح تحقيقات مطرح شده و در آينده در کميته تصميمات عاقلانه و صحيح در کشور گرفته خواهد شد.
پس از اظهار نظر کارشناسان حاضر در جلسه و بيان نظرات آنان، مطالب پيشنهادي مورد جمع‌بندي قرار گرفت. سپس متن تفاهم نامه، قرائت و به امضاي دو طرف رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن