تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812713338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌هاي مجلس و محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۱ب.ظ)
تشکيل کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌هاي مجلس و محيط زيست موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در نشست مشترک با کاظم جلالي، رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، در خصوص آخرين وضعيت محيط زيست کشور بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در اين نشست که روز شنبه در مرکز پژوهش‌هاي مجلس برگزار شد، با اشاره به مشکلات محيط زيست کشور گفت: سازمان حفاظت محيط زيست با مشکلات عمده‌اي در حوزه نيروي انساني و تأمين منابع مورد نياز به ويژه در زمينه محيط‌بانان و حفظ امنيت آن‌ها مواجه است.
وي تغيير اقليم، مشکلات و آلاينده‌هاي نوين زيست محيطي را از مسائل جديد پيش روي سازمان حفاظت محيط زيست دانست و گفت: آسيب‌هاي ناشي از تغييرات اقليم، خسارت‌هاي بزرگي بر محيط زيست و اقتصاد کشورهاي جهان برجاي خواهد گذاشت.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، تاکيد کرد: پيش‌بيني مي‌شود تغييرات اقليمي همچون خشکسالي و يخ‌زدگي خسارتي 100 ميليارد دلاري برجاي بگذارد، از همين‌رو بايد اقداماتي راهگشا براي رفع آن درنظر گرفت.
وي با اشاره به مشکلات کم‌آبي در کشور توضيح داد: طرح‌هاي آبي کشور به ويژه در زمينه انتقال آب بايد کارشناسي شده و با نظارت سازمان حفاظت محيط زيست باشد تا منابع آبي کشور از بين نرود.
ابتکار با بيان اينکه انتظار مي‌رود تا در برنامه ششم توسعه تمامي مشکلات محيط زيست؛ به ويژه موضوع کم‌آبي ديده شود، ادامه داد: موضوع کم آبي در کشور تا آن حد جدي است که براثر آن در سال‌هاي آتي شاهد کوچ ناخواسته افراد خواهيم بود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به نيازهاي قانوني اين بخش تصريح کرد: لايحه هواي پاک که با تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي و همکاري مرکز پژوهش‌هاي مجلس تهيه شده است بايد سريع‌تر مطرح شد تا با تصويب آن مورد بهره‌برداري قرار گيرد، همچنين در تهيه لايحه حفظ تالاب‌هاي کشور نيز بايد تسريع شود.
وي موضوع اقتصاد مقاومتي را حائز اهميت دانست و خاطرنشان کرد: از مسائل مهم و اساسي در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي استفاده صحيح از آب و خاک و حفظ اين دو عنصر ارزشمند است.
ابتکار با اشاره به همکاري‌هاي مشترک مرکز پژوهش‌هاي مجلس و سازمان حفاظت محيط زيست، يادآور شد: مرکز پژوهش‌هاي مجلس همواره در کارهاي علمي و پژوهشي تعامل خوب و نزديکي با سازمان حفاظت محيط زيست داشته است.
وي توضيح داد: لايحه ارزيابي اثرات زيست محيطي، لايحه تالاب‌ها و درياچه‌ها، لايحه جامع خاک و لايحه هواي پاک لوايح چهارگانه‌اي هستند که با همکاري مرکز پژوهش‌هاي مجلس تهيه شده‌اند و اميداست تا با تصويب آن‌ها گام‌هاي مثبتي در جهت حفظ محيط زيست برداشته شود.
ابتکار شرايط طبيعي و زيست محيطي کشور را در برخي مناطق بحراني دانست و گفت: بايد در برخي زمينه‌هاي زيست محيطي به تسريع راهکارهاي جدي انديشيده شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با استقبال از پيشنهاد دکتر جلالي مبني‌ بر تشکيل کارگروه مشترک بين مرکز پژوهش‌هاي مجلس و اين سازمان، ابراز اميدواري کرد تا از اين کارگروه و توان کارشناسي مرکز در تهيه سند راهبردي محيط زيست استفاده شود.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس نيز در اين نشست با اشاره به اهميت موضوع حفاظت از محيط زيست و لزوم توجه جدي و عملي به آن گفت: در بخش محيط زيست نيازمند سند ملي و راهبردي هستيم که بايد هرچه سريع‌تر لايحه اين بخش تهيه شود.
کاظم جلالي با تاکيد بر اينکه تمامي طرح‌هاي عمراني و صنعتي کشور بايد پيوست زيست محيطي داشته باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي سال گذشته در جمع مسوولان و دست‌اندرکاران منابع طبيعي و حفاظت محيط زيست بر لزوم پيشگيري از مشکلات محيط زيست و تهيه سندملي براي محيط زيست تاکيد نموده‌اند که بايد براي اجرايي نمودن اين اوامر اقدامات عملي صورت گيرد.
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس، مشکلات زمين‌خواري و کوه‌خواري را يکي ديگر از دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب و مشکلات عمده کشور دانست و تصريح کرد: با استفاده از قوانين موجود بايد با جديت و تعهد تمام با زمين‌خواران و دست‌اندازان به محيط زيست برخورد شود.
وي محدوده فعاليت سازمان محيط زيست را وسيع دانست و تاکيد کرد: سازماندهي معادن کشور و لزوم ساماندهي و نظارت بر آن‌ها از راهکارهاي مهم و کارگشا در مسير حفظ محيط زيست در کنار حفظ منابع طبيعي و جلوگيري از تاراج معادن و زمين‌ها است.
جلالي خاطرنشان کرد: بخشي از نياز حفاظت محيط زيست اين است که تمامي صنايع و معادن و طرح‌هاي عمراني کشور پيوست زيست محيطي داشته باشند که البته بايد در مراحل مختلف نيز بايد اقدامات عملياتي مورد نظارت و پيگيري جدي قرار گيرد.
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس تاکيد کرد: ساختار سازمان و شوراي عالي حفاظت محيط زيست بايد به گونه‌اي باشد که مقامات اجرايي توانايي فشار بر اين سازمان براي حرکت در مسير خلاف قانون و نظرات کارشناسي در جهت تخريب محيط زيست را نداشته باشند.
وي افزود: از بين‌بردن جنگل‌ها و متعاقب آن فرسايش خاک و وقوع سيلاب‌ها و رخ‌دادن پديده بيابان‌زايي از مشکلاتي است که دامن محيط زيست کشور را گرفته است.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به بحران کم‌آبي در کشور و لزوم اتخاذ تصميمات جدي در جهت مبارزه با آن، توضيح داد: مرکز پژوهش‌هاي مجلس نخستين جايي بود که نسبت به بحران آب در کشور به طور جدي هشدار داد و اين مسئله را به طور جدي به اطلاع دولت قبل رساند.
وي فرهنگ‌سازي کاهش مصرف آب را لازمه حفظ اين مايه حياتي دانست و افزود: بحران کم‌آبي بايد جدي گرفته شد و از توان تمامي دستگاه‌ها و مجموعه‌ها براي مقابله با آن استفاده شود.
جلالي ادامه داد: مرکز پژوهش‌هاي مجلس بارها با رصد آمارها و ارقام مشکلاتي نظير کم‌آبي را هشدار داده است و گزارش‌هايي در اين خصوص تهيه و به مسئولان کشور ارائه کرده است.
وي افزود: اگر خلاهايي در زمينه حفظ محيط زيست وجود دارد بايد احصا شود و زمينه رفع اين خلاها به وجود آيد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به همکاري‌هاي مرکز پژوهش‌هاي مجلس در تهيه لوايح 4 گانه محيط زيست، يادآور شد: مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي آمادگي دارد تا درخصوص تهيه سند ملي و راهبردي محيط زيست همکاري و تعامل لازم با سازمان حفاظت محيط زيست و دستگاه‌هاي مربوطه را به عمل آورد.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس در پايان اين نشست پيشنهاد داد تا کارگروه مشترکي با حضور کارشناسان و مديران مرکز پژوهش‌هاي مجلس و سازمان حفاظت محيط زيست جهت پيگيري فعاليت‌هاي دوجانبه و همکاري جهت تهيه طرح‌ها و لوايح ضروري تشکيل شود














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن