تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814255983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت عمومی در اجرای پروژه های استانی ضعیف است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:
مشارکت عمومی در اجرای پروژه های استانی ضعیف است

نشست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی


شناسهٔ خبر: 2967478 - یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
استانها > خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: به رغم توجه و تاکیدات دولت تدبیر و امید، متاسفانه مشارکت عمومی در اجرای پروژه های استان ضعیف است. به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورعیسی ظهر یکشنبه در نشست خبری افزود: در سطح خراسان شمالی بحث مشارکت عمومی و استفاده از نیروی غیردولتی آن طور که لازم است هنوز شکل نگرفته است. وی با بیان اینکه تصور برخی مدیران این است که مالکیت مانند مدیریت است، گفت: مالکیت بخش دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و کمترین اختیارات د ر بخش دولتی باقی بماند، به معنای دیگر باید جداسازی مالکیت از مدیریت صورت بگیرد. پورعیسی، با اشاره به اینکه نبود وجود ظرفیت های لازم یکی از اشکالات اساسی در دفاتر فنی دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: باید بخش خصوصی در این زمینه نیز وارد عمل شود، تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در استان تصریح کرد: ضعف در سرمایه انسانی یکی از مشکلات اساسی است، این در حالی است که توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در گرو توسعه انسانی است. وی عقب ماندگی استان در بسیاری از شاخص‌ها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: با تجهیز به موقع منابع در بسیاری از شاخص‌ها پیشرفت خواهیم داشت و تجهیز در زمینه تکمیل چارت نیروی سازمانی، تجهیز ساختمانهای ادارات کل و ... از جمله این اقدامات خواهد بود. پورعیسی اظهار کرد: به رغم این مشکل با تخصیص اعتبارات سفر رهبری و سفر کاروان تدبیر و امید به استان، بخشی از عقب ماندگی ها نیز جبران می شود. وی افزود: کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرانه درآمد استان، کاهش نرخ تورم، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و... از جمله شاخص های توسعه استان محسوب می شود. سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: چالش بعدی استان پایین بودن میزان سپرده شهروندان در بانک های دولتی است. وی گفت: اگر بانکهای دولتی فعالیت اندکی دارند به دلیل میزان کم سپرده شهروندان است. پورعیسی اظهار داشت: خراسان شمالی حتی یک بیمارستان  خصوصی ندارد و به ازای هر شش هزار نفر یک پزشک دارد در حالیکه این میزان در کشور به ازای هر چهارهزار نفر یک پزشک وجود دارد. وی در خصوص توزیع اعتبارات استانی نیز اضافه کرد: اعتبارات استانی بر مبنای توزیع جمعیت و مساحت صورت می‌گیرد.

به گفته پور عیسی انتظار می رود تا پایان سال جاری۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان جذب شود. پورعیسی گفت: با تخصیص اعتبارات و مشارکت بخش خصوصی، امیدواریم طی دو سال آینده تحول اساسی در تمام پروژه های استان صورت بگیرد. سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: تحقق برنامه های ششم توسعه از اولویت کاری این سازمان، و مهم‌ترین آن تهیه، تنظیم، توزیع، ابلاغ و تخصیص اعتبارات استان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن