تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816641920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع مسکن طرحي ملي است/تعيين سرانه زمين و بنا از عوامل بلندمرتبه‌سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
طرح جامع مسکن طرحي ملي است/تعيين سرانه زمين و بنا از عوامل بلندمرتبه‌سازي است موج - کارشناس دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي، با تأکيد بر اين که طرح جامع مسکن طرحي ملي است که بر اساس داده‌هاي ملي کل کشور ارزيابي شده است، گفت: سنجش اين‌که در کدام مناطق مي‌توان بلندمرتبه سازي انجام داد نيازمند مطالعات منطقه‌اي است.
به گزارش خبرگزاري موج، پروانه اصلاني، درباره بهبود وضعيت ساخت‌وساز و راهکارهاي ساماندهي وضعيت بازار مسکن در همايشي که از سوي وزارت راه و شهرسازي تحت عنوان سياست‌هاي توسعه مسکن در ۲ و ۳ آذر سال جاري برگزار مي‌شود، گفت: چارچوب‌هاي تعيين شده براي همايش پيش‌رو، تحت عنوان سياست‌هاي توسعه مسکن که بخشي از آن‌ها شامل مسکن اجتماعي، بازآفريني شهري پايدار، برنامه‌ريزي شهري و سياست‌گذاري زمين و فناوري در صنعت ساختمان است بيشتر بر محور طرح جامع مسکن پايه‌ريزي شده است. طرح جامع مسکن يک طرح پذيرفته‌شده و بلندمدت است که قابليت اجرا نيز دارد، بنابراين تمامي کارهاي تحقيقاتي و برنامه‌ريزي‌ها در قالب محورهاي طرح جامع پيش‌بيني شده است.
کارشناس دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي افزود: بهبود کيفيت و ساماندهي به نظام ساخت‌وساز در اقصي نقاط کشور در قالب مطالعات طرح جامع لحاظ شده است. اميدواريم برنامه‌هايي که در قالب محورهاي تعيين شده قابليت عملياتي شدن دارند يا در قالب اين طرح قدرت اجرايي ندارند در اين همايش به بحث گذاشته شوند.
اين کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با بلندمرتبه‌سازي در کلان‌شهرهايي همچون تهران و تصميماتي که درباره اين موضوع در شوراي برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن گرفته شده است گفت: اظهارنظر در اين مورد نيازمند بررسي داده‌هاي موجود است. بدين‌معنا که بايد ويژگي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و مسکن مناطق مختلف کشور را بررسي کنيم و سپس آن‌ها را بر اساس استانداردهاي جهاني با استانداردهاي مملکت خود تطبيق دهيم و از انطباق آن‌ها به سرانه‌اي برسيم که شامل ساختمان و زمين به صورت جداگانه باشد. با مشخص شدن اين سرانه‌ها بر اساس مطالعات و انطباق‌ها است که مي‌توان اظهار نظر کرد که در کدام شهر بايد چند مرتبه سازي انجام داد و در چه شهرهايي نبايد بلندمرتبه‌سازي داشته باشيم.
اصلاني با تأکيد بر اين که طرح جامع مسکن طرحي ملي است که بر اساس داده‌هاي ملي کل کشور ارزيابي شده است، افزود: طرح جامع مسکن طرحي ملي است و سنجش اين‌که در کدام مناطق مي‌توان بلندمرتبه سازي انجام داد نيازمند اين است که مطالعات منطقه‌اي نيز به موازات انجام گيرد. بدين معنا که چندين استان با اقليم‌هاي مشابه، ارزش‌هاي اجتماعي، ميراثي و حتي مذهبي را در يک منطقه تعيين کنيم تا بر اساس آن بتوان اظهار نظر و تصميم‌گيري کرد.
وي تعيين سرانه زمين و سرانه بنا در نقاط مختلف را از عوامل تعيين بلندمرتبه‌سازي و يا رد آن عنوان کرد و ادامه داد: داده‌هاي لازم براي اين کار جمع‌آوري شده اما اظهارنظر کلي در اين مورد هنوز اعلام نشده است. به نظر مي‌رسد در کلان‌شهر تهران که وضعيت شهرسازي آن آشفته است اظهارنظر کمي دشوارتر از ساير شهرها باشد؛ کلان‌شهري که در آن يک خانه به ۵۰ واحد مسکوني تبديل مي‌شود، بدون اين که خدمات و ملزومات شهري آن رشد کند. به نظر مي‌رسد در برخي مناطق از جمله بافت‌هاي فرسوده قابليت بلندمرتبه‌سازي وجود دارد و در برخي از نقاطي که توسعه شهري فراواني رخ داده است و ساختمان‌هاي بلند نيز داريم نبايد اين بناها ساخته مي‌شدند.
اين کارشناس در ادامه گفت: در برخي مناطق شهري از جمله در کلان‌شهر تهران به هيچ عنوان نبايد اجازه داده شود بلندي ساختمان‌ها از سه طبقه بيشتر باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن