تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815497769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم فرهنگ‌سازي در زمينه کاهش مصرف آب در حوضه درياچه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۸:۵ق.ظ)
لزوم فرهنگ‌سازي در زمينه کاهش مصرف آب در حوضه درياچه اروميه موج - در نشست شوراي حفاظت از منابع آب استان آذربايجان‌غربي، استاندار و اعضاي اين شورا بر لزوم فرهنگ‌سازي در زمينه تغيير الگوي کشت و کاهش مصرف آب در حوضه درياچه اروميه تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، ششمين جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان با حضور استاندار آذربايجان غربي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي و معاون برنامه‌ريزي استاندار، مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي و شماري از مديران و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي برگزار شد.
در اين نشست مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان غربي و دبير شورا طي سخناني ضمن اشاره به اهميت کنترل چاه‌هاي غيرمجاز بر لزوم ارائه راهکار مناسب جهت قطع کود و نهاده‌هاي کشاورزي دارندگان چاه‌هاي غيرمجازي که داراي حقابه از ساير منابع آبي هستند، تاکيد کرد.
کيومرث دانشجو، در خصوص تغيير الگوي کشت اراضي کشاورزي به کشت محصولات کم آب‌بر خواستار مساحي اراضي فعلي و تعيين نوع کاربري زراعي آن‌ها شد تا بر اساس الگوي کشت فعلي ميزان آب مصرفي و منبع تأمين آب (سطحي و يا زيرزميني) تعيين و پس از اصلاح الگوي کشت و ارزيابي سالانه ميزان تأثير اصلاح الگوي کشت در کاهش مصرف آب برآورد شود.
در ادامه استاندار آذربايجان غربي با بيان لزوم همکاري دستگاه‌هاي مسوول براي جبران کسري آب افزود: جلوگيري از برداشت غيرمجاز و فرهنگ‌سازي در زمينه‌هايي همچون تغيير الگوي کشت و کاهش مصرف آب از ضرورت‌هاي اين مسير است.
قربانعلي سعادت، با اشاره به طرح‌ها و اقدامات در حال انجام براي احياي درياچه اروميه، گفت: خوشبختانه مردم استان در طول يک سالي که از اجراي برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه مي‌گذرد، اهميت موضوع احياي درياچه را کاملا درک کرده و در راستاي اجراي برنامه‌هاي احيا، همکاري بسيار خوبي دارند.
وي ادامه داد: در همين خصوص، در هفته دولت امسال، با مشارکت شماري از باغداران، 1357 هکتار از اراضي حاشيه درياچه اروميه مجهز به سامانه آبياري نوين شد که اين امر نشانگر رغبت و استقبال کشاورزان از برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه است.
لزوم توجه به مصرف آب به ويژه در بخش کشاورزي، استفاده از روش‌هاي نوين آبياري، برخورد با چاه‌هاي غيرمجاز، استفاده از کنتورهاي هوشمند در چاه‌هاي آب از اهم موضوعات طرح شده در اين جلسه بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن