تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804866213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپای ناامن در چالش یورو 2016


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اروپای ناامن در چالش یورو 2016
کمتر از هشت ماه دیگر دیدارهای یورو 2016 در فرانسه برگزار می‌شود و این در حالی است که اکنون یک اروپای ناامن نگران و وحشت‌ زده‌اند.


به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پس از انفجارهای اخیر در فرانسه این بار موج ناامنی دیگر کشورهای اروپایی را نیز دربرگرفته است.

لغو بازی دوستانه در برخی کشورها و وحشت از کشتار دوباره در کشورهایی همچون فرانسه، هلند، آلمان و دیگر کشورها باعث شده برگزاری یورو با شبهاتی همراه باشد و گمانه زنی‌ها خبر از تغییر کشور میزبان در مسابقات یورو 2016 است.


همچنین مسئولان فرانسوی نیز بر این باور نرسیده‌اند که آیا می‌توانند امنیت تیم‌های حاضر در مسابقات  را تامین کنند یا خیر؟


سابقه میزبانی فرانسه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی ورزشی به نخستین سال قرن بیستم باز می‌گردد و این کشور به دلیل اقتصادی قدرتمند و وجود شرکت‌ها و موسسات مالی  معتبر توانسته میزبانی بزرگ‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان را کسب کند.


میزبانی المپیک و جام‌های جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی جایگاه خروس‌ها را در یکی از بزرگ‌ترین ابعاد پیشرفت وتوسعه در میان کشورهای پیشرفته به حدی بالا برده که سالیانه حداقل باید به انتظار یک برگزاری رویداد مهم ورزشی در کشور برج ایفل ماند.


نخستین میزبانی فرانسه در عرصه المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان به سال 1900 باز می‌گردد. این دومین دوره برگزاری رقابت‌های المپیک به شیوه کنونی بود. این نیز با داشتن یک نماینده در رشته دو‌و‌میدانی برای نخستین بار در این بازی‌‌ها شرکت کرد.


24 سال بعد و در هشتمین دوره المپیک باز هم فرانسوی‌ها میزبانی را به عهده گرفتند. نکته جالب در خصوص این میزبانی آن است که به دلیل جدا نشدن میزبان المپیک تابستانی از زمستانی فرانسوی‌ها در سال 19247 در یک سال هر 2 المپیک را میزبانی کردند.


المپیک زمستانی 1968 آخرین میزبان پاریس در عرصه مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان بود و از آن زمان تاکنون علی‌رغم تلاش فراوان و پیشرفت‌های اقتصادی فرانسوی‌ها در گرفتن میزبانی المپیک ناکام مانده‌اند.


جام جهانی فوتبال به عنوان دومین رویداد معتبر جهان ورزش 2 بار رنگ میزبانی فرانسه را به خود دیده است.


جام جهانی 1938 و 1998 در سرزمین ناپلئون برگزر شد. قهرمانی در شانزدهمین دوره این مسابقات با هدایت امه ژاکه با پیروزی 3-0 مقابل برزیل در شب رویایی پاریس و با درخشش زین‌الدین زیدان تنها قهرمانی این کشور در تاریخ جام جهانی است.توفیق چندانی نداشته و در همان مرحله گروهی حذف شدند.


کسب میزبانی جام ملت‌های اروپا در رشته فوتبال نیز از اهمیت خاصی برای کشورهای قاره سبز برخوردار است که فرانسوی‌ها 2 بار در سال‌های 1960 و 1984 این میزبانی را به دست آوردند.

آن‌ها در دومین میزبانی خود در جام ملت‌ها نخستین قهرمانی خود در یورو را با پیروزی 2-0 مقابل اسپانیا و گلزنی میشل پلاتینی و برونوبلون کسب کردند از مهم‌ترین میزبانی خروس‌ها در سایر رشته‌های ورزشی  در عرصه جهانی نیز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.


 در رشته کشتی آن‌ها میزبانی را در سال‌ 1987 در کلرمونت و در سال 2003 در سرتیل اشاره کرد.
در رشته والیبال آن‌ها میزبانی جام‌جهانی 1956 و 1986 را به عهده داشتند.جام‌های جهانی 1970 و 2001 هندبال در فرانسه برگزار شد.


در رشته وزنه‌برداری فرانسوی‌ها هشت بار میزبان بوده‌اند. در سال‌های 1903،1905،1906،1937     ،1946،1950،1981 و 2011 فرانسه میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته وزنه‌برداری بود.


جودو دیگر رشته‌ای است که فرانسوی‌ها میزبان آن در عرصه جهانی بوده‌اند. این کشور در سال‌های 1961،1979،1997 و 2011 میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان  در رشته جودو بوده است. البته همه ساله مسابقات گرندپریکس جودو در فرانسه برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برای اهالی این رشته برخوردار است. فرانسوی‌ها 2 بار در سال‌های 1972 و 2012 رقابت‌های جهانی کاراته را میزبانی کرده‌اند.


هاکی روی یخ نیز از رشته‌های پرطرفداری است که مسابقات جهانی آن سه باردر سال‌های 1930،1951،1968 با میزبانی فرانسه برگزار شده است.


سنت‌اتین فرانسه در سال 2003 میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته مادر یعنی دوومیدانی را به عهده داشت. مسابقات معتبر رولان گاروس در رشته تنیس و مسابقات توردو فرانس در رشته دوچرخه‌سواری از دیگر میزبانی‌های مهم فرانسه است. البته در مسابقات اتومبیل‌رانی نیز فرانسوی‌ها میزبانی رقابت‌هایی چون رالی پاریس- داکار و همچنین رشته فرمول یک در شهر موناکو را به عهده داشته‌اند.


حال باید به انتظار نشست و دید که آیا فاجعه 13 نوامبر 2015 و کشته‌شدن نزدیک به 150 نفر در سالن کنسرت باتکالان و نزدیکی ورزشگاه استاد و فرانس خللی در میزبانی فرانسوی‌ها برای رویدادهای معتبر بین‌المللی در عرصه ورزش ایجاد خواهد کرد یا این که با افزایش تدابیر امنیتی خروس‌ها می‌توانند مانند گذشته این امر را به شایستگی انجام دهند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نگرانی برای برگزاری یورو 2016 جدی است
توپ مسابقات یورو ۲۰۱۶+ عکس
غیبت بیل و رمزی در برابر هلند
ادین ژکو: ایرلند حریف بسیار خطرناکی است
پسر بدرد نخور، آقای گل یورو





۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن